Petersen's bikes

Jawatól a Romsonig

Címkék

Bessy (4) börze (6) burgman (4) cb500 (1) csomagtartó (1) fényezés (12) gumiabroncs (1) gyújtás (3) jawa (50) katana (1) kawasaki (13) kerék (6) kipufogó (5) króm (1) matchbox (2) matrica (2) miskolc (2) motorblokk (10) mz (1) olaj (2) romet (17) sr125 (1) tank (1) történelem (1) ülés (2) váz (22) vezeték (4) video (5) yamaha (1) Címkefelhő

2010.03.30. 19:38 petersen

Bogár a fülben

  Nehéz néha belátni, ha valami nem passzol bele az összképbe, és akárhogy is nézegettem a motort – állványon, lábon – egyértelművé vált: az első villa tényleg hosszú. Nem sokkal, épp csak pár centiméter hiányzik a boldogsághoz, akár csak az életben… Itt bizony vágni kell nincs mese, így gyorsan szét is kaptam a villaszárakat. 
Egyszerű, mint a satu
 
  Ervinnél úgy is jelenésem volt, mivel elkészült a kormányvégekkel. Kicsit alkudoznom kellett vele, hogy még a héten elkészüljön a rövidítés, na nem azért mintha elhúzná a munkát, hanem mert - szerencsére – van bőven mit csinálnia. A műhelyben most is halmokban álltak a tárcsák, dobok, felnik és egyéb „lomok”. Ráadásul ez nem egy egyszerű rövidítés, ennél kicsit összetettebb a dolog.

  A villa szára ugyan is nem egy egyszerű cső, fejétől a farkáig más és más az átmérője. A felső végén ráadásul kúposan van kiképezve, hogy a kiflibe pontosan passzoljon. Belül pedig van egy menet, amibe a felső rögzítő csavarok mennek.
 
Kúpos
 
  Az Ervintől elhozott kormányvégekkel Sanyihoz nyargaltam, hogy polírkoronggal adjunk a népi manikűrnek, és egy kis csillogást vigyünk az alumínium alkatrészekre.
 Megy a polír
 
  Nyílván nekiállhattam volna kézzel is, amennyiben lenne pár óra szabadidőm. Így sokkal gyorsabban végeztem, és az eredmény is látványosabb lett. A csutkákra felrakva pedig teljes lett az összkép.
Csilli-villi
 
  Mivel a kipufogót annak idején rövidebbre szabtam, így a furulya sem úszta meg az átalakítást. Három „csőből” áll a furulya, szakaszonként tárcsákkal, amik a dob közepen tartják az egészet. Ezekből a csövekből a középsőt kihagytam, és rövidebbre szabtam az összetartó csavart is. A tárcsák közé pedig új tömítést vágtam hőálló klingeritből.
Hangfogó
 
  Az összeszerelés nem egy ördöngös dolog. A sorrend adott, az összetartó csavarra sorban fel kell fűzni az alkatrészeket. Ez után mehettek a csavarok a végekre, majd az egész cuccos a dobba. Egy kis hőálló tömítés, majd két-két csavar oldalanként. Kész is.
 
Ez itt a vég
 
Egy kis előzetes, a következő postokból, a folyamatban lévő munkák alapján:
      - a tank és az ülés már a fényezőnél van, és várja a RAL 6005 –ös színkódú zöldet
      - az első és a hátsó sárvédő a hátsó lámpatartóval együtt Táborfalván krómozódik
      - megrendeltem egy új kábelköteget, kapcsolási rajzzal együtt
      - vettem váltómű olajat, lehet majd betölteni
 

Türelem, már nincs sok hátra! 

4 komment

Címkék: kerék jawa


A bejegyzés trackback címe:

https://caferacer.blog.hu/api/trackback/id/tr1001881959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

janiklaci 2010.03.31. 17:57:37

Nagyon ott van a gép!
A kábelköteg fellelési helyét megosztod?
A hátulról - lentről készült kép szerintem különösen jó lett.

petersen 2010.03.31. 18:50:24

@janiklaci: köszi! kábelkötegért ide írj: perak49@gmail.com van minde féle, 4000-5000 Ft kapcsolási rajzzal együtt

TyerCorp01 2010.03.31. 20:13:52

Csak így tovább!
Ha minden jól megy, én már a héten röffentek! :)
süti beállítások módosítása