Kicsit több szabadidőm lévén, nekirugaszkodtam, hogy az utolsó lépéseket – ugrásokat – is megtegyem a teljes beteljesülés, reinkarnáció és örökké tündöklő fényesség felé. Nem vagyok villamossági szakember, autó-villamossági pláne nem azonban muszáj volt nekiveselkednem a lámpaburában uralkodó rendetlenségnek, hogy végre történjen is valami, ne csak szét- és összeszereljek életem hátralévő részében. A kábelköteghez adott kapcsolási ábra nagy segítség volt, bár a szemem már kissé káprázott a műveletsor végén a sok apró betűtől és vonaltól.
Ahogy a viccben is, én is hátulról kezdtem, vagyis bekötöttem a hátsó lámpát. Több éves szerelői tapasztalatom és remek színlátásomnak köszönhetően, percek alatt sikerült mind a két kábelt a helyére rakni. Haladtam tovább előre. Akkumulátor: ez már korábban megvolt – már csak fel kell tölteni, vagy másikat venni – gyújtótekercsek szintén pipa, a főkapcsolót kábel Öcsi már az első fejezetben bekötötte, maradt tehát a lámpaburában lévő káosz.
Kócosan
Szépen sorba vetem minden csatlakozót - nem lehetett több 300 darabnál – és szisztematikusan külön vettem és leszigeteltem azt, ami nem kell. Indexekhez menő vezetékek, ez ugye felesleges. Fordulatszám-mérő világítása szintén mehet a levesbe, az indexkapcsoló vezetékekkel együtt. Bekötöttem a lámpa érintkezőit, a kürt és az egyetlen kapcsoló madzagjait pedig a helyükre húztam.
Megfésülve
Helyén a kilométeróra-spirál, bent a műszer világítás. A kürt felejtős, ugyan is a lámpabura miatt nem fér az eredeti helyére. Sokat gondolkoztam azon, hogy valami láthatóbb helyre rakom, végül azonban úgy döntöttem, hogy egy kisebb kürtöt fogok felszerelni a kormánynyak alá. Van ott két menetes furat az alsó villakifliben, egy lemezből majd készítek hozzá tartót és kész.
A kormány mentén elvezettem az öt szálas köteget a kapcsolóhoz. Kürt, fénykürt, a távolsági és a normál világítás kapcsolója, semmi flanc.
A legfőbb kezelőszerv
Ha már így benne vagyok, jöhet a megszakító-hézag beállítása. Korábban már vettem hézagolót, itt volt az ideje a használatának. Kitekertem mindkét gyertyát, és ahogy a Jawa kezelési könyvben is olvastam, egy 10 –es csőkulccsal elkezdtem a dinamónál a főtengelyt forgatni. Jobb eszköz nem lévén, egy régi kalapácsnyelet raktam a hengerekbe, hogy a felső holtpont látható legyen.
A fekete kéz akcióban
Előbb a jobb oldali, majd a bal oldali henger. Többször átforgattam, valami kis alapnak jó lesz, a többit majd az indítási próbák során elvégzem.
És ha már nincs fent a dekli, bekötöttem a kuplungot is, mivel végre kaptam csavaros véget a bowdenre. Beállítottam a holtjátékot, és párszor behúztam a kuplung-kart. Kezdhetek bal kézre gyúrni, mert itt nincs semmi rásegítés, erős rugókkal szemben kell majd munkát végeznem.
Nézzük csak. Áram és szikra elméletileg már lesz, akkor mi kellhet még? Benzin, ez az! A tank ugyan száraz, mint a legjobb Martini, a benzincsapot azonban ideje felszerelni. Mint annyi minden más, ez is új alkatrész, és szépen passzol a tankban kialakított gyári furatokhoz.
Itt még külön
Két hatos csavar, egy kis benzinálló tömítő paszta, és ez is a helyére kerül. Benzincső van, így már csak az akksi hiányzik. Víz ugyan van benne elég, de mivel szerencsétlen már lassan másfél éve árválkodik a polcon, ki (le) van merülve. Ideje elvinnem egy kis erőfeltöltő kondicionálásra. Holnap fellógatom a töltőre, remélve, hogy életre kel.
A következő napokra van jó pár – motort nem érintő – tennivalóm, a héten azonban elkezdek Dr House –t játszani, és felélesztem a beteget.
Töltés, 200! Hátra!
2010.07.06. UPDATE: világítás már van, szikra még nincs
2010.07.13. UPDATE: van szikra! triviális tudom: a starter két madzagját nem csomóztam össze. Délután/este/éjjel szerelés várható. Pincér! 5 liter keveréket!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
csokiájsz 2010.07.06. 08:45:31
mallac 2010.07.06. 10:21:02
petersen 2010.07.06. 10:37:51
űrhajós 2010.07.06. 11:40:58
szóval ha lehetséges egy kis szakmai beszélgetésre kapható-e vagy?
baowah · http://baowah.blog.hu 2010.07.06. 11:54:26
petersen 2010.07.06. 12:05:30
petersen 2010.07.06. 12:11:27
kérdezz bátran, amire tudok válaszolok. üzenj az indán keresztül és akkor meglesz a mail címem, a többit meg majd ott megbeszéljük
petersen 2010.07.06. 12:12:12
- Én vagyok az Úr, és azért jöttem a földre, hogy jó útra térítselek!
- Jó a cucc, mi tesó?
mercurius 2010.07.06. 15:08:04
petersen 2010.07.06. 20:56:27
gyuri70 2010.07.10. 21:50:45