Petersen's bikes

Jawatól a Romsonig

Címkék

Bessy (4) börze (6) burgman (4) cb500 (1) csomagtartó (1) fényezés (12) gumiabroncs (1) gyújtás (3) jawa (50) katana (1) kawasaki (13) kerék (6) kipufogó (5) króm (1) matchbox (2) matrica (2) miskolc (2) motorblokk (10) mz (1) olaj (2) romet (17) sr125 (1) tank (1) történelem (1) ülés (2) váz (22) vezeték (4) video (5) yamaha (1) Címkefelhő

2010.07.18. 16:49 petersen

Félhomály és strandpapucs

 Még mielőtt a legutolsó posztban keblemre öleltem volna a fél világot megírtam, hogy nincs áram, majd lett de nem volt szikra, majd az is akadt, így hát lehetett berúgni. Mármint motorikusan. A héten jó idő volt, a garázs körül békésen legelésztek az antilopok, zsiráfok rágcsálták a magasabb fák lombjait, ügyet sem vetve az árnyékból őket figyelő oroszlánokra. Mivel nem akartam a szavannai idillt megtörni, estefelé mentem le a garázsba, akkor már jobb a klíma is, és senki sem zavar, amíg a beton-padlózaton megsütöm vacsorára a tükörtojásokat.
 Előtte egy gyors kör a benzinkútra, a legfontosabbakért. Kanna-benzin-2T szentháromság beszerzése, oltárba helyezése, ima-mormolása.
 
 Minden, mi kell
 
 Az akksit töltöttem egy fél napot, szerencsére nem halt meg és lehetet használni. Betettem a helyére, bekötöttem és mint mondani szokás: lőn világosság. 
 
Halvány, de van
 
 Itt terv szerint meg is akadtam, mivel nem volt szikra. Átnéztem minden bekötést, az rendben volt. A trafók szintén, a kábel új azzal sem lehet gond. A megszakítóknál beállítottam a hézagot, a gépkönyv szerint. Mi lehet? A kapcsolási rajzon volt két szál vezeték, ami külön ment egy kapcsolóba. A starter, amit ha lekapcsolok, nem kapnak a trafók áramot. Miután a két madzagot összecsomóztam, már volt szikra. Nem mondom, hogy elefántot lehet vele ölni, de ott volt, láttam, villámként hasított bele a setét éjszakába.
 Benzintank fel, porlasztó beköt. Bekevertem az 1:33 –at és jó kiskutya módjára elkezdtem próbálkozni. Lenyomtam a porlasztóban az úszót, a túlfolyón megjelent a benzin. Eddig rendben. Üresen egy pár rúgás, majd gyújtás, rúgás, semmi. Mondom: üresen rúgás, gyújtás, rúgás, semmi. Nem akarnám húzni a dolgokat, a fenti tornagyakorlatot eljátszottam még párszor (pár százszor is talán). Egyszer-kétszer visszarúgott, vagy böffentett egyet halkan, de semmi több. A legnagyobb sikert rögzítettem, lehet röhögni.
 

  
 Mire mindennel végeztem, Niagaraként folyt rólam a víz, majd padlót érve sisteregve gőzzé vált. Az akksi elfáradt, alig maradt benne 4,5 volt a műveletsor végére. Elfáradtam én is, másnap lett megint, mire garázsajtót zártam.
 Jövő héten munkából adódóan sokat fogok utazni, így megint kevesebb időm lesz. Az akkumulátort feltöltöm és valamikor a héten újra próbálkozom. Egyelőre ennyi.

 

8 komment

Címkék: video jawa


A bejegyzés trackback címe:

https://caferacer.blog.hu/api/trackback/id/tr492159082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Neonknight 2010.07.18. 20:42:56

Nálam a beindítás úgy néz ki, hogy 3-at vagy 4-et gyújtás nélkül szivatóval, és utána gyújtást rá.
Ha így nem indul, akkor gyertya ki, csepegtetek rá egy kis benyát, gyorsan vissza és meglátjuk, hogy csak 1-2őt pöffen, vagy beindul rendesen.
Nálam a nehéz indulást a következők okozták:
- Rossz gyújtókondik (szikra volt, de ugyanakkora volt a mexakítóknál is, ergo nyomás alatt a hengerben volt kisebb a szikraenergia).
- Falsot szívott a karbi és a karburátorcsonk találkozásánál (spirálfüzet fedlapból tökéletes tömítés vágható).
- Haverommal előfordult, hogy fordítva rakta fel a két pipát, tehát pont ALSÓ holtponton kapott a henger gyújtást.
Ha ezek rendben vannak, és levegőt is kap, akkor keverékcsavar maximumtól vissza 2,5 - 3 fordulatot, alapjárat úgy hasraütésszerüen beállítva, aztán lehet finomítani miután beröffent.

Neonknight 2010.07.18. 20:46:18

Első bőrnadrágomat egy sráctól vettem, aki papucsban szerelt motort.
Visszarúgott, eltörte a bokáját, a táppénz miatt elvesztette a munkáját és el kellett adnia minden motoros cuccát, hogy anyagilag rendbejöjjön (motort is).
Csak úgy megjegyeztem...nem kitaláció...

tiger1342 2010.07.18. 20:54:10

Gyertya ki! Ha nedves, akkor szikra gondod van.
Ha nem...

Injekciós fecskendőből a hengerekbe spricc, rárúg. Ha beröffen, akkor nem kap uzát. Ha ígyse, akkor keress szikrát AMIT JÓ IDŐBEN AD LE! Milyen gyertyákkal/hézaggal próbálkozol?

petersen 2010.07.18. 20:54:43

@Neonknight: nekem annak idején egy sportcipőm sarkát szedte szét a 250 ETZ, azért kösz a tanácsot! :-) és a beindítási tippeket is

petersen 2010.07.18. 20:56:35

@tiger1342: hidegindítóval próbálkoztam, illetve megvolt a pipák felcserélése is. az eredeti gyertya van benne, amivel szépen járt annak idején. szikra van, és nedves az orra valamelyest. vagy a gyújtást ....tam el, vagy a karbi nem ok, bár annak idején alaposan kitisztítottam

tiger1342 2010.07.19. 11:40:40

@petersen: Ha nedves, akkor tuti a szikrával van a gond. Első körben én gyertyát cserélnék, és csiholnék szép nagy szikrát.

lally 2010.07.19. 19:14:15

A szar akksival csak szivatod magad.

lally 2010.07.19. 19:16:39

Köss rá akksitöltőt, ellenőrizz szikrát, gyújtást + benya és mennir kell. Biztos nincs fordítva a pipa? :)))
süti beállítások módosítása