A legutóbbi videós poszt igen hasznosnak bizonyult. Egyrészről özönével jöttek a tanácsok: itt és ezt nézzem meg, azt állítsam/cseréljem/javítsam. Másrészt igen jót dobott a dolog az oldalletöltésen, közeleg az 50.000, lehet majd megint pezsgőzni.
Többször is átolvastam a kommenteket, és próbáltam kiszűrni, mi az, ami miatt nem megy rendesen, miért kell felhúzni, mint egy csörgőórát, miért rángat, és különben is… Átnéztem mindent egyesével, csatlakozásokat, bekötéseket. Felcseréltem a két hengernél a trafókat, a jelenség maradt. Mi az, amin nem változtattam? A kondik az „eredetiek”, pontosabban azzal hoztam el a motort, még valamikor a dinoszauruszok kihalásának környékén. Biztosan cserélve voltak, erről a „cikszalagos” vezeték árulkodott. Vettem hát két újat, meg még valamit, ami szívben és lélekben is a motor javára vált, de mindent csak szépen sorjában.
Szerencsém úgy hoztam, hogy nem indiai vagy kínai után gyártott cuccost kaptam, hanem cseh Tesla került a kosárba.
Egy kis hazai
Ennél jobb nem is kell, lehet beszerelni. Igen ám, de ezen nincsenek tartófülek, amivel a dinamóhoz lehet csavarozni, mint az előzőeket. Muszáj volt kitalálni valamit, így hát engedtem előtörni a minden férfi lelkében szunnyadó Szaki Danit. Egy kis darab alu-lemez, egy kis flexelés, reszelgetés, hajlítgatás és el is készült a tartó. Passzol a helyére, és szilárdan tartja a kondikat.
Elbírja ez, elbírja
Még mielőtt elkezdtem volna az indítással bíbelődni, felraktam a kondikkal együtt vett légszűrőt. Elég pofás darab, remélhetőleg jól ellátja majd a szerepét és illik is a motorhoz.
A tüte helye
Minden a helyén, benzincsap nyitva, aksi a helyén – tegnap töltöttem rajta egy keveset – nézzük. Az úszót megnyomkodtam párszor, két-három rúgás üresen, gyújtás és ahogy szakmai berkekben mondják: pöcc-röf. Azaz elsőre visszarúgott, másodikra pedig beindult. Egy kis melegedés után azonnal lett alapjárat, amin még finomítani kellett, mert túl magas volt. Jár, ketyeg szépen mind a két henger. Próbakör. jobban gyorsul, nem rángat – pontosabban csak nagyon keveset – és jobban is megy. Megálltam, leállítottam, újabb próba. Elsőre megy, minden gond és erőlködés nélkül. Néha-néha van egy pici csörgés, ami jelzi a jobb henger „lazaságát”, más minden ok. Nem fulladozik, nem hörög. A gyújtást még biztosan állítani kell, lehet, hogy azzal meg is fog oldódni ez a maradék, pici dadogás.
Hátradőlni persze nem lehet, nincs még készen, viszont jelentősen jobb, mint a legutolsó alkalommal. Azonnal indul, szebben jár. Apropó indítás. Az egyik kommentben leírtak, nem hagytak nyugodni. Mármint a kézzel való beindítással kapcsolatban. Ki is próbáltam, íme az eredmény:
Nincs még kürt, világítás, féklámpa és rendesen be kell állítani a gyújtást. Rövidül a lista.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
2010.08.08. 08:37:23
Pinyti · http://pinyti.blog.hu 2010.08.08. 12:44:36
GERI87 2010.08.08. 12:58:26
Szerintem jól néz ki ennyi de nem használ.
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.08.08. 19:20:09
_HD_ 2010.08.08. 19:51:39
petersen 2010.08.08. 20:56:33
ZsoltK 2010.08.08. 23:29:17
ez a szűrő szar. még a nyitott tüte is jobb. ha már minden áron ilyet akarsz, akkor vegyél egy olajosat. csak esőben ne akard majd használni, nem fogja szeretni.
ezt meg rakd fel a polcra és emlékeztessen mi mindenre lehet pénzt fölöslegesen elb ... szni.
Psziho 2010.08.09. 08:59:28
akkor fúrni kéne:D
Oktato 2010.08.09. 09:57:47
Mellesleg ez a motor nekem tetszik, habár a fekete gumi benzincső helyett én az átlátszót jobban szeretem használni annak ellenére is, hogy idővel a benzintől megkeményedik - kicsit hosszabbat használok, és marad a rövidítésre is. Ez a fajta fekete meg leoldódik idővel és elpiszkolja a fúvókákat, ha nem használod minden nap, akkor meg pláne.
Ez a légszűrő nekem inkább tetszik, mint a tüte, annó csak egy kis "fémgyapotot" használt a Jawa szűrés gyanánt...
petersen 2010.08.09. 11:24:15
ha lesz mód lesz motorgenerál
Oktato 2010.08.09. 12:17:51
A legrosszabb érzés, mikor kicsavartad az összes csavart, és a gumi kalapáccsal ütögeted a sebességszekrényt, majd lassan kezd szétnyílni Pandóra szelencéje. nem igazán szerettem sohasem ezt az érzést, de a többi pillanat imádni való - még az is, mikor a csavar beleszakad a menetbe - érzed, de már nem tudsz tenni ellene... :-))
petersen 2010.08.09. 14:26:13
Oktato 2010.08.09. 18:10:55
Neonknight 2010.08.09. 20:46:35
A karbi úgyis visszaböfög bele egy kevés keveréket, aminek köszönhetően jobban megfogja a port.
Mondjuk az enyém át lett mosva 40-es keverékkel, tehát sohasem "szárazon" volt fenn.
Az RMC motorosboltban azt mondták, ezt légszűrőolajjal kell kezelni, de átbasztak: úgy teljesen lefojtja a motort, már ha egyáltalán hagyja beindulni.
DOGMAN · http://kutyasagok.blogspot.com 2010.09.05. 10:10:52
Blokk felújításhoz van doksid, szerszámaid ?
Mi a faterral kimentünk annak idején Csehszlovákiába dugattyúkért, gyűrűért, mindenért mert itthon nem lehetett kapni szinte semmit hozzá, csak ócska minőségű utángyártott cuccokat.
Egy pár dolog a szétszedés összerakáshoz:
- Főtengely lánckerékhez csináltattam spec lehúzót, valahol még megvan a műhelyben
- dugattyúcsapszeg tűgörgői kosár nélküliek, ehhez is létezik egy speckó "szerszám" (két adott hosszúságú tüske) amivel pillanatok alatt össze lehet rakni, anélkül, hogy a forgattyúsházba ömlene az összes tűgörgő utána meg számolhatod megvan-e mind. :)
- az enyémben a léptetővilla tengely erősen el volt kopva, kicseréltem egy újra, azonban az új rövidebb volt kb 2 mm-el. na ki is billent mindig a blokkban levő fészkéből. lehetett perselyezni a fészket is.
mindkettő tengely 634-es blokkhoz tartozott, tehát figyelni kell ilyen apróságokra is mert a cucilista alkatrészgyártásba ez még belefért (a 2 mm-es rövidebb tengő)
Előgyújtás állításhoz csináltam egy "szerszámot": egy gyertya menetű perselyben csúszkált egy tegely ami a lul a dugattyúra feküdt, felül egy ósdi mérőóra volt rajta igy faszán tizedre be lehetett állítani a holtpont előtti szikrát.
Ezek a dolgok velem kb 15 éve történtek, azóta már nincs is meg a gép. De belegondolni is jó arra amikor a berúgókart meglöktem lefele 2 cm-ert és már pöfögött is.
Kovi01 2010.09.16. 20:15:49
Mostmár dobj össze valami cikket légyszíves, köszi
hello:)
wpa 2010.09.23. 12:20:27