Petersen's bikes

Jawatól a Romsonig

Címkék

Bessy (4) börze (6) burgman (4) cb500 (1) csomagtartó (1) fényezés (12) gumiabroncs (1) gyújtás (3) jawa (50) katana (1) kawasaki (13) kerék (6) kipufogó (5) króm (1) matchbox (2) matrica (2) miskolc (2) motorblokk (10) mz (1) olaj (2) romet (17) sr125 (1) tank (1) történelem (1) ülés (2) váz (22) vezeték (4) video (5) yamaha (1) Címkefelhő

2012.03.14. 11:53 petersen

Kész a Jawa!

 No persze nem az enyém… Rendszeres blog olvasók emlékezhetnek Lacira, aki segített nekem - többek között - a Jawa blokkjának polírozásában is. Annak idején ő is belefogott egy Jawa felújításába, és pár napja kaptam tőle az alábbi levelet. Esetleg Vape ügyben tud valaki segíteni?

„Március 1-én levizsgázott a gép! Már nem is bíztam benne, hogy össze fog állni a masina. De első nekifutásra vette az akadályokat. A hideg idő ellenére (vagy éppen azért mert jobb a hűtés) mindennap megyek a motorral hol kisebb hol nagyobb köröket. Már 177km-t beletettem, a célom viszont az, hogy 500 km meglegyen a hidegebb időszakban. Félek a túlmelegedéstől, megszorulástól. A motor hangja valami csodálatosan ércesen dörmögő robaj, ami gyorsuláskor jön elő igazán. Mámorító! Nagy a szerelem most köztünk. De azért nem ment minden simán: Még 2011 nyarán lett összeszerelve a blokk egy pesti jawa-s srác által. A motor állapota miatt akkor nem tudtam kipróbálni a motort, hogy milyen lett. (Marta a lelkem a bizonytalanság, sikerült? ,jó lett? ,működik?) Az alkatrészlistámon még egynéhány hiány szerepelt ekkor. Felpakoltam a családot és több börzére is ellátogattunk. Így meglettek a hiányzó cuccok is. Decemberben toltam el a félkész és működésképtelen motort a villamossági szerelőhöz az új kábelköteggel együtt. Két napot kért a fószer, hogy a sürgős munkái mellett összehozza a gépet. Ekkor tudtam először beindítani de tartósan nem mertem járatni mert még csak össze volt dobálva. Közben a kerekek szét lettek dobva, szabályozás, újra küllőzés után kerültek vissza. Az összes bovden ki lett cserélve újra vagy volt amit le kellett gyártatnom. Február végén telefonon beszéltem az Öcsémmel (nagy motoros a srác) és mondta, hogy Március 15.-én megy motoros túrára. Mi a helyzet az én motorommal? Kérdezte. Most jött el a pillanat, hogy befejezzem a már 2,5 éve tartó felújítást! Tank és oldaldeknik irány a fényező! Egy hét és készen is van. Nekiláttam tehát a végleges összeszerelésnek, beállításnak. Hétfőn lejelentettem vizsgára – csütörtökre - és három nap alatt készre vágtam a gépet. A vizsga napján délelőtt még villamosságinál szívtunk a töltés miatt de ez is sikerült. (részlegesen) Most az a helyzet a motorral, hogy a dinamó forgórésze át lett tekercselve 12volt-ra ami működik ugyan csak kevés az amper. Világítás nélkül töltött akkumulátorral is egy idő után lemerül. Tehát a gyújtás és a féklámpa több energiát vesz fel mint amit a dinamó termel. Most éppen egy Vape generátort és gyújtást keresek de nem boldogulok a csehekkel. Mellékletben küldök egypár képet”

12 komment

Címkék: jawa


A bejegyzés trackback címe:

https://caferacer.blog.hu/api/trackback/id/tr754316207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tiger1342 2012.03.19. 14:09:24

Elsőre azt mondom ez való a gépre:
www.vape.cz/e-shop/soupravy-zapalovani/A-SZ17/
Feltéve, ha Jawa 350 typ 632, 638, 639, 640 körébe tartozik.
Remélem tudtam segíteni. :)

janiklaci 2012.03.20. 11:33:03

Köszi a segítséget. Ez a powerdynamo-s cím jó lehet mert a vape-s oldalon leadott rendelésemre nem reagáltak semmit.

tiger1342 2012.03.20. 12:14:57

@janiklaci: Igazán nincsmit. Sok cuccuk van, fejlesztgetnek is rendesen. Ha sikerül beszerezni, remélem készítesz képeket a felszerelésről! :)

tiger1342 2012.03.20. 12:16:33

Na, megint korán írtam. Most látom, h képes tutorial van a szerelés menetéről. :) Alapos!

janiklaci 2012.03.20. 13:42:52

Megrendeltem!
Itt végre ki is tudtam fizetni, így valószínűleg a jövő héten megjön. :-)

janiklaci 2012.03.27. 23:10:17

@tiger1342: Ma megkaptam a vape-t! Köszi a segítséget.

petersen 2012.03.28. 06:37:06

janiklaci: fotózd végig a beszerelést légy szíves, és kiteszem egy külön postba. Kösz!

tiger1342 2012.03.28. 12:08:08

Igen-igen! Sőt a végeredményről egy videót is szívesen látnék... :)
Nagyon szívesen.
süti beállítások módosítása