Vannak olyan napok, amikor valahogy semmi sem sikerül. Reggel az ember lábujja megtalálja az ágy sarkát, a zokni lukas, kiesik a kezéből a forró kávés bögre, a tus hideg, nem találja a kulcsát és/vagy tárcáját és/vagy telefonját, rohan mindenhová de sehova nem ér oda és az egyetlen pozitív dolog az a laborlelet. Ez utóbbi szerencsére nem jött össze (még) de ilyen napból most két hónapnyi jutott. Félreértés ne essék nem panasz, de amikor az ember pénteken azt hinné már nem jön rosszabb, a hétfő még bevisz egy gyomrost, és amikor hétrét görnyedve levegőért kapkod, lendül a térd…
És, hogy még izgalmasabb legyen, hű hátaslovam Zuzu megy műszakira, igaz csak februárban, de mivel a vesém és én megállapodtunk, hogy nem fetrengünk 3 fokos garázspadlón, előrehoztam a kötelezőket. Fékdob-szabályozás és pofák, új tárcsák előre betétestől, na meg a periodikus olaj és társai cserék. A Swift jól szerelhető, egyszerű autó, megvan a rutin is, így nem volt gond.
Mi maradt el: a motor. Pedig annyira szerettem volna a tankot megcsináltatni, de mire a megbeszélt időpontra elmentem a karosszériáshoz, már a műhelyben bent ált egy frissen telibe fújt malac Passat szélvédő nélkül, egy másik autó proktológiára várt, plusz otthon várta a szaki az ácsot, mert a háza szétbombázva. Annyival előrébb vagyunk, hogy a kivágott lemezeimet átnézte, megbeszéltük a munkamenetet, itt csiszoljak, ott majd rozsdaátalakítózzak, ő meg majd hegeszt. Majd. Mert ez majd egy napos meló lesz és félek túl nagy a fa és nem tudom kivágni egy kis heringgel. Elnapoltuk, nekiestem az apróságoknak.
A blokk vétele óta megvolt a hibajelenség, hogy a berúgókar nem ugrik vissza a helyére. Kis net turkálás után kiderült a hiba. Összeszereléskor a berúgókar rugóját meg kell tekerni egy teljes fordulatot. Egyébként nem lesz benne elég erő – előfeszítés – így a kar marad fél hat állásban. Részletek a lenti videóban, 32:03 -tól
Amikor vettem a blokkot, említette az eladó, hogy a berúgó tengely új. Kicsit én is trehány voltam anno, mert ezt nem néztem meg rendesen. És nem ez volt az egyetlen hiba, amivel a javítás során találkoztam. Az egész folyamat a bal oldali dekli leszedésével kezdődik. És itt már megakadt a szemem egy valamin:
Minden rögzítő alátét lapos…
… csak úgy a kuplungkosár anyájánál.
Nem kicsit lettem ideges - innen a cím - mert ami a számat elhagyta, attól még a legtapasztaltabb kőműves brigád is egyszerre húzta volna a fülére a svájci sapkát. Értem én, felújítva, meg minden, de ennyire nem futotta? A dugó, gyűrűk újak, azt láttam, a porlasztó is új, a belsején a csavarok, fúvókák érintetlenek. De ez? Az első alapjárat állításkor úgy száll szét az egész, mint annak a rendje, megnyitva a deklit és minden egyebet, ami a lerepülő csavarok útjában van. (Magamhoz térve megnéztem a kimenő tengelyt, ott ugyan ez volt a helyzet.) Mindegy, legalább kiderült, szétszedtem, megtekertem, összeraktam. Most minden úgy van, mint a videóban is látható volt.
Összerakás előtt kipróbáltam, tökéletes
Dekli fel, olaj bele, pipa. Ami még történt, hogy maradék lom-vasból kivágtam az első fékkonzolt, aminek az a feladata, hogy fékezéskor az álló rész valóban álljon. Az eredeti villán ehhez van egy hegesztet kis fém gömbvas, de az új villán ugyebár nincs, így ki kellett találjak valamit.
Felkerültek a bowdenek. Fék, kuplung, gáz. Mindet alakítani kellett, mert nem gázmarkolat, hanem gázkar lesz, a kormány eleve kisebb, érdekesen is néz ki a jobb oldala a kormánynak. Mármint a motor-kormányának jobb oldali része.
Most az a jó, ha kettőt lát
A porlasztónál kellett egy kis megvezetés
Hét végén börze, kell még lánc, dob, vackok. Ha megvan, bekötöm a gyújtótrafót, csiholok szikrát és csinálok egy ideiglenes tartályt a próbához. Vagy nézek egy rossz tankot erre a célra.
Itt tartunk most. Az őszi motorozás már tuti ugrott, a tél meg remélem elég lesz a maradék befejezésére. Max felviszem szerelni a lakásba a motort. Ott legalább meleg lesz, már begyújtottam.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.