Petersen's bikes

Jawatól a Romsonig

Címkék

Bessy (4) börze (6) burgman (4) cb500 (1) csomagtartó (1) fényezés (12) gumiabroncs (1) gyújtás (3) jawa (50) katana (1) kawasaki (13) kerék (6) kipufogó (5) króm (1) matchbox (2) matrica (2) miskolc (2) motorblokk (10) mz (1) olaj (2) romet (17) sr125 (1) tank (1) történelem (1) ülés (2) váz (22) vezeték (4) video (5) yamaha (1) Címkefelhő

2017.10.09. 19:15 petersen

Nőjön be az orra luka!

Vannak olyan napok, amikor valahogy semmi sem sikerül. Reggel az ember lábujja megtalálja az ágy sarkát, a zokni lukas, kiesik a kezéből a forró kávés bögre, a tus hideg, nem találja a kulcsát és/vagy tárcáját és/vagy telefonját, rohan mindenhová de sehova nem ér oda és az egyetlen pozitív dolog az a laborlelet. Ez utóbbi szerencsére nem jött össze (még) de ilyen napból most két hónapnyi jutott. Félreértés ne essék nem panasz, de amikor az ember pénteken azt hinné már nem jön rosszabb, a hétfő még bevisz egy gyomrost, és amikor hétrét görnyedve levegőért kapkod, lendül a térd…

És, hogy még izgalmasabb legyen, hű hátaslovam Zuzu megy műszakira, igaz csak februárban, de mivel a vesém és én megállapodtunk, hogy nem fetrengünk 3 fokos garázspadlón, előrehoztam a kötelezőket. Fékdob-szabályozás és pofák, új tárcsák előre betétestől, na meg a periodikus olaj és társai cserék. A Swift jól szerelhető, egyszerű autó, megvan a rutin is, így nem volt gond.

Mi maradt el: a motor. Pedig annyira szerettem volna a tankot megcsináltatni, de mire a megbeszélt időpontra elmentem a karosszériáshoz, már a műhelyben bent ált egy frissen telibe fújt malac Passat szélvédő nélkül, egy másik autó proktológiára várt, plusz otthon várta a szaki az ácsot, mert a háza szétbombázva. Annyival előrébb vagyunk, hogy a kivágott lemezeimet átnézte, megbeszéltük a munkamenetet, itt csiszoljak, ott majd rozsdaátalakítózzak, ő meg majd hegeszt. Majd. Mert ez majd egy napos meló lesz és félek túl nagy a fa és nem tudom kivágni egy kis heringgel. Elnapoltuk, nekiestem az apróságoknak.

A blokk vétele óta megvolt a hibajelenség, hogy a berúgókar nem ugrik vissza a helyére. Kis net turkálás után kiderült a hiba. Összeszereléskor a berúgókar rugóját meg kell tekerni egy teljes fordulatot. Egyébként nem lesz benne elég erő – előfeszítés – így a kar marad fél hat állásban. Részletek a lenti videóban, 32:03 -tól

Amikor vettem a blokkot, említette az eladó, hogy a berúgó tengely új. Kicsit én is trehány voltam anno, mert ezt nem néztem meg rendesen. És nem ez volt az egyetlen hiba, amivel a javítás során találkoztam. Az egész folyamat a bal oldali dekli leszedésével kezdődik. És itt már megakadt a szemem egy valamin:

img_20171009_173255.jpg

Minden rögzítő alátét lapos…

img_20171009_172803.jpg

… csak úgy a kuplungkosár anyájánál.

Nem kicsit lettem ideges - innen a cím - mert ami a számat elhagyta, attól még a legtapasztaltabb kőműves brigád is egyszerre húzta volna a fülére a svájci sapkát. Értem én, felújítva, meg minden, de ennyire nem futotta? A dugó, gyűrűk újak, azt láttam, a porlasztó is új, a belsején a csavarok, fúvókák érintetlenek. De ez? Az első alapjárat állításkor úgy száll szét az egész, mint annak a rendje, megnyitva a deklit és minden egyebet, ami a lerepülő csavarok útjában van. (Magamhoz térve megnéztem a kimenő tengelyt, ott ugyan ez volt a helyzet.) Mindegy, legalább kiderült, szétszedtem, megtekertem, összeraktam. Most minden úgy van, mint a videóban is látható volt.

img_20171009_172813.jpg

Összerakás előtt kipróbáltam, tökéletes

Dekli fel, olaj bele, pipa. Ami még történt, hogy maradék lom-vasból kivágtam az első fékkonzolt, aminek az a feladata, hogy fékezéskor az álló rész valóban álljon. Az eredeti villán ehhez van egy hegesztet kis fém gömbvas, de az új villán ugyebár nincs, így ki kellett találjak valamit.

Felkerültek a bowdenek. Fék, kuplung, gáz. Mindet alakítani kellett, mert nem gázmarkolat, hanem gázkar lesz, a kormány eleve kisebb, érdekesen is néz ki a jobb oldala a kormánynak. Mármint a motor-kormányának jobb oldali része.

img_20171003_120623.jpg

Most az a jó, ha kettőt lát

img_20171003_120650.jpg

A porlasztónál kellett egy kis megvezetés

Hét végén börze, kell még lánc, dob, vackok. Ha megvan, bekötöm a gyújtótrafót, csiholok szikrát és csinálok egy ideiglenes tartályt a próbához. Vagy nézek egy rossz tankot erre a célra.

Itt tartunk most. Az őszi motorozás már tuti ugrott, a tél meg remélem elég lesz a maradék befejezésére. Max felviszem szerelni a lakásba a motort. Ott legalább meleg lesz, már begyújtottam.

Szólj hozzá!

Címkék: olaj romet motorblokk


A bejegyzés trackback címe:

https://caferacer.blog.hu/api/trackback/id/tr8412945301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása