Petersen's bikes

Egy Jawa, egy Kawasaki, egy Burgman és sok minden más...

Címkék

Bessy (4) börze (5) burgman (4) cb500 (1) csomagtartó (1) fényezés (12) gumiabroncs (1) gyújtás (2) jawa (50) katana (1) kawasaki (13) kerék (6) kipufogó (5) króm (1) matchbox (2) matrica (2) miskolc (2) motorblokk (8) mz (1) olaj (1) romet (14) sr125 (1) tank (1) történelem (1) ülés (2) váz (22) vezeték (2) video (4) yamaha (1) Címkefelhő

2017.08.10. 18:22 petersen

Nyár van

Augusztus általában uborka szezon, sok minden nem történik a nagyvilágban. A Föld forgása is érezhetően lassul és a 40 fokos hőség elől nem szívesen menekülök a 33 fokos garázsba, őszintén szólva. Kevésbé meleg ugyan, cserébe viszont áll bent a levegő. Aggodalomra persze nincs ok, ura vagyok a pániknak, vagyis a börze az nem maradt el.

Sajnálatos, hogy amióta a "madarasteszkó" betette a lábát Szolnokra, megszűnt az itteni börze. Aki csak egyszer is volt itt az tudja, az ország egyik legrégibb és legnagyobb börzéje szűnt meg egycsapásra, az okokat most hagyjuk, Főrendező Zoli azóta Szovjet autó találkozókba folytja bánatát. Így hát kénytelen vagyok máshová elzarándokolni, ha alkatrészre van szükségem, vagy ha csak bámészkodni szeretnék egy kicsit. Kecskeméten és Tiszakécskén rendszeresen van kirakodás, nagy vágyam, hogy jövőre - esetleg idén őszre - már Romson lábon menjek turkálni. Kécskén, már a bejáratnál akadt bőven látnivaló:

img_20170806_083324.jpg

OT -s Trabant ellenfényben. 2017, ismeretlen művész alkotása

Szólj hozzá!

Címkék: romet börze


2017.08.01. 20:48 petersen

Tankológia, első fejezet

Sokat törtem a fejem, hogy a tank formája milyen legyen. Az alap elgondolás, hogy a pluszban felhegesztett felső vázcső alá kerül be. A felső íve tehát adott volt, már csak a többit kellett hozzá álmodni, vagyis rajzolni, egy méretes kartonlapra. Ehhez elsőnek a felső ívet ívet rajzoltam meg, ez ugye fix, ehhez jön az eleje, ami szintén a vázon, az alsó cső mentén megy egy darabig. A tank alját vízszintesnek képzeltem el, így már csak a hátulját kellett a helyére tenni. Több variáció is született, végül az lett a legjobb, hogy a nyeregcsőig nem fog elmenni a tank, de a hátulja azzal párhuzamos lesz. Így meg is született egy oldal sablon, amihez hozzá lehetett szabni a többi elemet.

img_20170731_164334.jpg

Az oldala, alatta a felső rész ami hátra felé szűkül

3 komment

Címkék: tank váz romet


2017.07.31. 18:06 petersen

Hej rugó, rugó...

A váz elkészülte után összehoztam a lábféket és a kitámasztót, mindegyikhez egy rugó hiányzott.

dscn5469.JPG

A lábfék ...

dscn5471.JPG

... és a kitámasztó is kész

dscn5470.JPG

Helyén a fékpálca, menet kell majd a végére

Kicsit gyanús, hogy a kitámasztó rugó útban lesz a láncnak, hamarosan kiderül. Hétvégén börze Tiszakécskén, tanksapka, berúgókar, váltókar és egyebek várnak rám, remélem lesz fogás temérdek. A tankot elkezdtem faragni, hamarosan az is meglesz.

És ez itt a reklám helye: a hétvégén 8. szovjet autó találkozó Szolnokon. 

Szólj hozzá!

Címkék: kerék váz romet


2017.07.19. 17:48 petersen

Jó színben

Amikor leadtam porfestésre a motort, nem tudtam színskálát nézni. Feketét nem szerettem volna, sötétkék vagy sötétzöld volt az elképzelésem. A kéket gyorsan ki is zártam, mert a váz leadásakor kiderült, amit adni tudnak az amolyan "bkkbuszbaáthajlószépségesstrandkorlát"- kék. A zöldet méregzöldnek mondták, amit egy közelben álló traktor utánfutó alapján lőttünk be. Reméltem, hogy a porfestővel ugyan arra az árnyalatra gondolunk...

Egy hét alatt kész lett a festés, volt ám nagy izgalom. Szépen becsomagolva kaptam vissza mindent, a kitámasztót csomagoltam ki elsőnek, és örömbódottá:

dscn5451.JPG

Júliusi karácsony

Szólj hozzá!

Címkék: váz romet fényezés


2017.06.29. 19:41 petersen

Festés előtti utolsó lépések

A homokszórás már megvan, de a szinterezés előtt még van pár apróság amit meg kell csinálnom. A kitámasztót lecsiszolom, ezt nem viszem homokozni. 50-es lapos acélból készítettem egy merevítőt a hátsó villához:

img_20170628_162640.jpg

A csavar megmarad, de ezzel stabilabb lesz

Hosszas tervezés és az évek során felhalmozott szakmai tudásomnak hála, elkészült a lábtartó is:

img_20170628_162707.jpg

1/2" acélcső, egy kis szabdalás és kész

Jövő héten még egy kör a hegesztőnél, utána porfestés, amit remélem hamar megoldanak. Ha mindez kész, lehet összerakni. Addig is még be kell szereznem pár alkatrészt, és átalakítani a bontott Simson fékpedált. Ne menjenek sehová, reklám után visszajövök.

 

Szólj hozzá!

Címkék: váz romet


2017.06.21. 19:58 petersen

Kontraszt

Visszajött a váz a homokozóból, így nem bírtam ki, hogy gyorsan össze ne dobjam a motor, mármint azt ami megvan belőle. Még mielőtt több ezres olvasótáboromat lélegzetvisszafolytós csodálkozásra nem gerjesztem, egy kis emlékeztető:

img_20170506_165917.jpg

6 héttel ez előtt

Most pedig a jelen állapot, felkészültek?

2 komment

Címkék: váz romet


2017.06.14. 20:47 petersen

Kész a váza

Mit tesz az alapos tervezés, a pontos anyagválasztás és a terv szerinti kivitelezés:

vaza.JPGSzerintem elég szép lett

1 komment

Címkék: váz romet


2017.06.07. 19:35 petersen

Ülés

A múltkori posztban említettem az ülést, amit a vaterán vettem, és bár koros, de jó állapotú. Vastag bór, dupla tekercsrugóval, üléslap alatti rugókkal. Könnyen darabokra tudtam szedni, hogy csiszolás és festés után kicsit szebb legyen 

img_20170526_203953.jpg

Innen indultam

Szólj hozzá!

Címkék: ülés romet fényezés


2017.06.05. 11:38 petersen

Szövegelek

Ahogy az elején írtam, eddig sikerült sok képpel, kevés szöveggel blogolni. Most azonban muszáj írnom, mert a még kész nem lévő, nem létező dolgokat nem lehet képekkel bemutatni ugyebár, back to the future…

A fejemben megvan egy összkép, és eddig úgy is alakulnak a dolgok, és bár haladok, sok minden hátra van még. Amikor a garázsban vagyok és szikrát szór a sikító, vagy nyakig vagyok olajos, egy-egy arra járó szomszéd mindig megjegyzi: „de nagy munkába vagy”. Valójában azonban több kicsiben vagyok, mert így jutok csak előre, ahogy a királylány is megtanulta a szerelmet: apródonként. Jó volna haladni, mert eddig egy használt robogó árát elvertem a Rometre, és továbbra sem más, mint egy marék vas a garázsban. Ennyire persze nem vész, sok minden megvan már.

A kerekek tulajdon képen újak. Fényezve, átfűzve, új (ragasztott) fékbetétekkel várják a sorsukat. Mivel golyóskosarat nem kapni sehol – minden nagykerben hiánycikk – átállok a zárt csapágyas kerékre. A csapágyak és az ehhez szükséges tengelyek megvannak, már csak távtartókat kell vágni hozzájuk, és lehet centírozni, beszerelni. Megvan az eslő villa, hozzá a csészékkel, kosarakkal. Vettem egy használt bőr nyerget, amit már szétszedtem. A fém részek megkapták a kerék fényét – lesz rajta egy kis hegesztés is - a bőr pedig csiszolva és festve lesz, a héten lesz egy köröm a szűcsnél.

4 komment

Címkék: váz romet


2017.05.25. 18:14 petersen

Két lépést előre

A Romet egy motorizált bicikli. Legalább is nem bonyolultabb a kempingnél. A szétszerelés korábban egy óra alatt megvolt, és egy marék kulcsnál többre nem volt hozzá szükség. Ezt alátámasztja, hogy ma megérkezett az villa, ami a szabványos 1” –os kormánycsapágy csészékkel simán a helyére ment.

img_20170525_145934.jpg

A springer alapjaiban változtatja meg a motor kinézetét

2 komment

Címkék: váz romet motorblokk