Petersen's bikes

Jawatól a Romsonig

Címkék

Bessy (4) börze (6) burgman (4) cb500 (1) csomagtartó (1) fényezés (12) gumiabroncs (1) gyújtás (3) jawa (50) katana (1) kawasaki (13) kerék (6) kipufogó (5) króm (1) matchbox (2) matrica (2) miskolc (2) motorblokk (10) mz (1) olaj (2) romet (17) sr125 (1) tank (1) történelem (1) ülés (2) váz (22) vezeték (4) video (5) yamaha (1) Címkefelhő

2008.11.29. 22:58 petersen

Ingyen disznóhús

 Ezt mondja a rabbi, amikor a növendék papok megkérdezik tőle, mi is az a dilemma.

Mert az ugye már megvan, hogy mi az, amit szeretnék kihozni egy young-timer motorból. Már csak az a kérdés, hogy az amúgy is szerény – „erre nincsen pénz édes fiam” – keretet mire költsem.

Mivel csontvázig való tisztításra és onnan újbóli felépítésre gondoltam, nagyjából mindegy milyen vasat veszek. Na persze az évekig borító-kasban tárolt példányok eleve kiesnek, ezen túlmenően szinte teljesen mindegy. Miért csak szinte? A jövőbeli kihasználtság, valamint a szárnyaló fantáziám és a bürokrácia miatt.

Amennyiben veszek egy „rendezett papírokkal” hirdetett motort – vidéki nyugdíjas, nemdohányzó doktornőtől – akkor eleve magasabb az ár, és jön még az átíratás kérdése is. Matematika érettségi keretében ismertetném a részleteket:

„Péter használt motorkerékpárt vásárolt egy vidéki nyugdíjastól. Mennyibe fog neki fájni az átírás, ha tudjuk, hogy a motor 350 cm3, és a következő díjakkal kell számolnia:

·        Eredetiség vizsgálat: 15.500 Ft

·        Átírás díja: 18 Ft/cm3

·        Törzskönyv, forgalmi engedély: 6000-6000 Ft

·        Biztosítás: ~ 5000 Ft/év”

 

Kiszámolták? Ugye, hogy pont annyi! Gyakorlati példára fordítva, ha veszek 40.000 forintért egy motort, és átmegyek az érettségi vizsgán, akkor meg is dupláztam a motorom értékét. Ha teletankolom, jön még hozzá 15 %. Esetleg egy emelt szintű vizsga kedvéért még megbonyolíthatjuk a helyzetet egy forgalomból ideiglenesen, vagy véglegesen kivont motorral. Nem lehetetlen, csak a vásárlás után 15 napon belül forgalomba kell helyeztetni, levizsgáztatni, és mehetek is. Ez azonban nem túl reális.

(A fenti matematika érettségi vizsgához egy kis adalék: egy 1400 cm3 alatti gépkocsi eredetiség vizsgálata 17.000 Ft. És egy ide passzoló földrajz érettségi kérdés: „soroljon fel három, tetszés szerinti afrikai, vagy közel-keleti országot, ahol hasonló módszereket alkalmaznak az emberek lehúzására.)

Ezzel talán ki is ütöttem a papírokkal rendelkező egyedeket. Egyrészt magamat ismerve a felújítás, átépítés hónapokig, évekig is eltarthat, akkor meg minek költsem rá az átírás és a biztosítás díját. Másrészt olyan átalakításokat tervezek, amelyek láttán a NKH munkatársai könnyesre röhögött szemmel, hangos visítozások keretében lőnének le a vizsgaállomás területén. RIP.

Ha viszont egy papírok nélküli, de viszonylag egyben lévő motort veszek, már faraghatom is, ahogy kedvem tartja. Viszont nem használhatom majd közúton. De lehet, hogy nem is ez a fontos.

Nem az út végének elérése a lényeg, hanem maga az utazás.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://caferacer.blog.hu/api/trackback/id/tr77795456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.