Petersen's bikes

Jawatól a Romsonig

Címkék

Bessy (4) börze (6) burgman (4) cb500 (1) csomagtartó (1) fényezés (12) gumiabroncs (1) gyújtás (3) jawa (50) katana (1) kawasaki (13) kerék (6) kipufogó (5) króm (1) matchbox (2) matrica (2) miskolc (2) motorblokk (10) mz (1) olaj (2) romet (17) sr125 (1) tank (1) történelem (1) ülés (2) váz (22) vezeték (4) video (5) yamaha (1) Címkefelhő

2009.01.27. 00:25 petersen

Elmúltak az ünnepek...

Rendszeres olvasom a Totalcar blogját, a Belsőséget. Ha nem is mindig értek egyet az ott leírtakkal – ami természetes – alapjában véve tetszenek a posztok. Kár, hogy Karotta már ritkábban ír, de szerencsére itt van Winkler, Tóthzé, Gyulavitéz, Csikós Zsolt, vagy említhettem volna bármely lelkesen posztoló újságírójukat.

Csikós írásait kimondottan kedvelem. A jó értelemben vett harcore-autónánia magas fokát űzi, amolyan szent őrült. Írásai alaposak, nagy szaktudásról, és felkészültségről árulkodnak. Nem, nincs köztünk orális viszony, sőt semmilyen viszonyban nem állunk, egyszerűen csak el kell olvasni azt, és ahogyan leírja – humorosan, objektíven és sok-sok képpel tarkítva – hogyan javított Panda karburátort, vagy hogyan lett zőccséges. De említhettem volna bármely más posztját is, szóval látni, hogy benzinben keresztelték.

Hogy is jön ez ide?

Elhatározásom már régóta megvan egy Caferacer építésére. És mivel most alakul úgy a dolog, hogy keret is lesz rá, volt időm felkészülni, elgondolkozni, hogy az átalakítás során mit és hogyan is kellene... És ezek a posztok sokat segítettek. Ha konkrétumokat nem is mindig tanul belőle az ember, egy idő után kezd úgy látni és gondolkodni, mint az, aki leírta és vitt is végig ilyen tervet. Szinte érzi az ember a derekán a garázs hideg levegőjét, a letüdőzött benzinszagot, az ujjai pedig szimpátia görcsbe rándulnak a poszt-béli hideg mosófolyadéktól.

Korábbi motoraimnál elkövettem azt a hibát, hogy nekiestem, mint bolond tehén az anyukájá­nak. Eredmény így is született, legfeljebb nem tudtam használni. Volt, hogy 3-4 alkalommal kellett ugyanazt a munkát megcsinálni, hogy ki is nézzen valahogy, na meg a funkcióját is betöltse. Most azonban szeretnék alapos lenni. A motor kiválasztásától (ez már megvan), az átalakítás folyamatán, az összeszerelésen keresztül egészen a „kész” felkiáltásig és a karosszékben való hátradőlésig.

Éppen ezért – a még nem kóros elmeállapotú időszakomban – beállítottam egy-két oldalon a hirdetésfigyelőt, hogy bombázzon meg jobbnál-jobb ajánlatokkal annak alapján, amit a szűrőben belőttem. Rendszeresen böngészem a Guglit is, és egy jó ideje ránézésre megismerem a hirdetések képeit. Cél ugye a 634 vagy a 638 –as, 350 –es Jawa, papírok nélkül, mivel nem szeretném megduplázni kapásból, a feltehetőleg évekig garázsban álló és kellő képpen átalakított motorra költött összeget. A világ másik végére pedig nem mennék motorért, 100-egynehány kilométer azért még belefér.

Így is összegyűlt 4-5 ehető ajánlat. Egy eladóval volt már levélváltás, február elején mennék megnézni a vasat, hacsak nem vitte el a fagy a tél folyamán. A biztonság kedvéért a felleltekből beélesítettem még párat. Kettőt mélben zaklatok, egyet pedig majd felhívok, ha már látom a leveles válaszokat. Ami jó, hogy van két 638 –as, ez mégis csak fiatalabb (20-25 éves), igaz a 634 -es ellen sem tudok kifogást emelni, a blokja kicsit szebb is talán, mint az utódé. Árban 50.000 forintig gondolkodom, mínusz alku, plusz benzinköltség. Szerencsére - mint most kiderült - a feleségem főnökének van utánfutója, a Suzukimnak meg vonóhorga, így erre nem kell költeni, bár a futóbérlés ára már nem vágna földhöz. (Más kérdés persze, hogy a felújítás során hány futóbérlés sőt, utánfutó árát fogom majd homokszórásra, porfestésre, krómozásra, apró bizbaszok megvásárlására/legyártatására költeni.) Futóval ugyan még nem vezettem – 15 éve van jogosítványom – de ugyebár jobb később, mint soha.

   Ne is szaporítsuk tovább a szót! Elő a lovaglócsizmámmal, csutakoljátok le a kedvenc lovamat, kopókat kiengedni, puskát a nyeregtáskába! Induljon a vadászat! 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://caferacer.blog.hu/api/trackback/id/tr67904753

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.