Petersen's bikes

Jawatól a Romsonig

Címkék

Bessy (4) börze (6) burgman (4) cb500 (1) csomagtartó (1) fényezés (12) gumiabroncs (1) gyújtás (3) jawa (50) katana (1) kawasaki (13) kerék (6) kipufogó (5) króm (1) matchbox (2) matrica (2) miskolc (2) motorblokk (10) mz (1) olaj (2) romet (17) sr125 (1) tank (1) történelem (1) ülés (2) váz (22) vezeték (4) video (5) yamaha (1) Címkefelhő

2009.02.09. 22:45 petersen

Vetkőzz!

A hazahozatal másnapján kipróbáltam. Ahogy mutatták: kis pumpálás a szivatón, két rúgás üresen, majd egy gyújtással. Elsőre sikerült, megszólalt a kétlövetű. Nosza, nyeregbe. Régen motoroztam, közel 30 éves motorral pedig még soha. Elöl valami kotyog, az első fék markolatig húzva kezd el fogni, a hátsót taposni kell, a kuplung fent fog, egyesben rángat. Az alapjárata szép, szinte nem is rezeg a motor. Az MZ –imnél megszoktam, hogy a pirosnál állva, a motor minden egyes része külön életet élt, kirázva a vesekövemet. Pár méter erejéig Máté elém ült. Szorította a kezemet, de tetszett neki. Kész ennyi, a gyerek beoltva, vehetem neki a robbanómotoros kütyüket életem végéig.
Délután aztán elkezdtem leszerelni azt, ami biztosan nem kell. Indexek, hátsó lábtartó, csomagtartó, miegymás. Megnéztem az adattáblát is.
Baujahr: 1983, Typ: 634
Korábban leírtam, hogy a 638 –ast 1984 –től gyártották. A motorblokk formájából és az évszámból kapcsolnom kellett volna. Ez van, ez itt kérem egy utolsó kiadású, 350/634 –es Jawa. Hiába, még csak tanulgatom a motorátépítést, és a Jawa históriát. Szóval, kedves igazi szakik, kérem, ne ragadjanak billentyűzetet, belátom magamtól is: tévedtem.
A szétszerelés során ez kívül más is kiderült. Levettem a motorról a jobb oldali deklit. És ezt találtam:
Mire jó a gyorskötöző című tanfolyamunk mai előadása: javítson Ön is dinamót, gyorsan, olcsón. Nem szedtem szét jobban, pontosan még nem tudom mi a gondja. Egy szinte biztosra vehető, rendesen megjavítani nem lesz ennyire egyszerű. Lagalább megvan a rángatás oka.
Vasárnap délután van. Odakint esik, a párás levegő beoson a fűtetlen helyiségbe, mire eljutok ide:
Mint szokták volt mondani: innen szép nyerni.
Mára ennyi, innen fojtatom a hétvégén. Leszedem a láncvédőt, mert sosem szerettem ezt a fajta zárt dobozt, még ha a lánc szempontjából praktikus is. Úgy is lesz helyette másik. Valamint még pár apróságot kell megoldani:
- új első sárvédő
- hátsó sárvédő átszabása
- hátsó sárvédőhöz új tartó
- új kipufogó tartók
- rövidebb dobok
- első lámpa csere
- új első lámpa-tartó
- hátsó lámpatartó módosítása
- hátsó féklámpa kapcsoló áthelyezése
- tank módosítása/esetleg cseréje
- ülés átalakítása
- új akkumulátor tartó
- első lábtartó módosítása
- új kormány
- kerekek átfűzése
- fentiekből adódó, millió és egy probléma megoldása

  És természetesen az alkatrészek tisztítása, krómozása, polírozása, festése, szinterezése, a motorblokk generálja, az elektromos rendszer újrakötése, az egész Lego összeszerelése és bejáratása, pszichiátriai beutalásom és a kényszergyógykezeltetésem van hátra. Gyerekjáték. Megyek, beveszem a gyógyszereket… 

2 komment

Címkék: jawa


A bejegyzés trackback címe:

https://caferacer.blog.hu/api/trackback/id/tr58933045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

htibi 2009.11.19. 12:14:36

Hello !
Most kezdtem el olvasni a blogot !
Szerintem tetszeni fog !
Üdv: htibi

petersen 2009.11.19. 18:29:08

@htibi: Örülök neki. A hétvégén nagyobb post érkezik, lehet majd rajta csámcsogni.