Petersen's bikes

Jawatól a Romsonig

Címkék

Bessy (4) börze (6) burgman (4) cb500 (1) csomagtartó (1) fényezés (12) gumiabroncs (1) gyújtás (3) jawa (50) katana (1) kawasaki (13) kerék (6) kipufogó (5) króm (1) matchbox (2) matrica (2) miskolc (2) motorblokk (10) mz (1) olaj (2) romet (17) sr125 (1) tank (1) történelem (1) ülés (2) váz (22) vezeték (4) video (5) yamaha (1) Címkefelhő

2009.02.15. 19:46 petersen

Vágjunk bele

 A múlt héten már nem maradt sok minden a vázon, most azonban még tovább vetkőztettem a vasat – már ha lehet ezt fokozni -, ezúttal bevetve a világ legjobb rozsdaoldóját, a flexet (alias sikító, ahogy sógornőm mondta). Kellet is, mivel amit nem evett meg az idő úgy, hogy a kezemben szétporladt, az úgy összeállt egy darabba, hogy meg sem moccant, a legnagyobb erőfeszítésem ellenére sem.

 Levágtam az első lámpa tartóit, a csomagtartót, az akkumulátor-doboz tartóját, a sárvédők csavarjait (legalább is azt, ami megmaradt belőlük) és még pár apróságot, ami biztosan nem kell. Az akkumulátornak készítettem egy új dobozt, egyenlőre papírból, mintának.

Majd ez alapján meglesz acélból is, összehegesztve, porszóratva, és két helyen a vázhoz csavarozva, felhasználva a jelenlegi tartóbakot.
Levettem a hátsó rúgók műanyag borítását, mivel nincs rá szükség. Hiszen egy a krómozott rugó szép látvány, már ha van króm.
De itt már rugó sincs igazából, csak valami barna színű spagetti maradvány. Ez valószínűleg csere, mert ha még homokszóratom is, a felület nem lesz elég sima a krómozáshoz. Hiába, a szabad ég alatt töltött évek megzabálták, amit lehetett.
Egy pajszer segítségével sikerült a hátsó kereket is levennem, és leszednem a láncvédőt. Legnagyobb meglepetésemre a lánc és a lánckerekek nincsenek rossz állapotban, a lánc ráadásul patent-szemes, így nem volt gond a szétszedéssel. Ezeket szinte biztosan cserélték korábban, a lánc is alig hajlik, ha az oldalára fordítom, tehát még használható. Végre valami.
Összeszedtem a felesleges cuccokat, és lefényképeztem mindet. Mehet mind a Vaterára, hátha lesz belőle valami bevétel, amiből lehet újabb rozsdás lomokat venni.
A vázban nincs már más, csak a blokk, és a kerekek. Ezeket addig nem veszem ki, amíg a kipufogók tartóját át nem alakítottam. Ha az is megvan, lehet mindent atomjaira szedni, és csoportosítani az alkatrészeket. Szinte mindent homokszóratni kell, amit nem az kézi tisztítás és polírozás áldozata lesz. Utána jöhet a szinterezés, krómozás, nikkelezés, festés, mázolás, tapétázás.

Szólj hozzá!

Címkék: jawa


A bejegyzés trackback címe:

https://caferacer.blog.hu/api/trackback/id/tr57945080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása