Petersen's bikes

Jawatól a Romsonig

Címkék

Bessy (4) börze (6) burgman (4) cb500 (1) csomagtartó (1) fényezés (12) gumiabroncs (1) gyújtás (3) jawa (50) katana (1) kawasaki (13) kerék (6) kipufogó (5) króm (1) matchbox (2) matrica (2) miskolc (2) motorblokk (10) mz (1) olaj (2) romet (17) sr125 (1) tank (1) történelem (1) ülés (2) váz (22) vezeték (4) video (5) yamaha (1) Címkefelhő

2010.03.07. 20:24 petersen

Siess postás!

Jó-jó, megint oda voltam sokat, tudom. Így alakult, nézzék el nekem, igyekszem behozni a lemaradást. Mentségemre szolgáljon, hogy alkatrészekre várok, és ha minden megérkezik ismételt hipertér-ugrásra lehet majd számítani. Különben is, a héten én is azzal voltam legjobban elfoglalva, hogy on-line kísérjem végig a Domsjö-Expressz útját. A fél világ figyeli most Totalcar –os fiúkat, az őrölt ötlet megszületésétől kezdve a nem normális dán kamionoson át, a trélerre rakott Tevén (Ponty) keresztül. Ha minden igaz, ezen sorok írásakor már valahol Európában bolyonganak, és remélhetőleg hamarosan átlépik a magyar határt, vagy legalábbis ami valaha az volt. Lehet felkészülni a több oldalas Csík postokra, addig azonban próbálják meg velem beérni.
   Aki motor/autó/tankhajó/árokásó/atomreaktor (megfelelő rész aláhúzandó) felújításra adja a fejét, bizony-bizony menet közben ki kell, hogy tanuljon néhány szakmát. Autószerelőnek lenni ebben az esetben az alapműveltség része, ehhez társul néhány rokon szakma. Nem árt, ha értünk a lakatossághoz, villamossághoz, festéshez (fényezéshez), valamint otthon vagyunk a házibarkács-művészet, art-deco részén is. Ha mindez megvan, az ember már álmából felkeltve is, ránézésre azonnal megmond mindent egy csavarról, tömítésről, alkatrészről.
   Ahogy haladok előre, én is képzem magam, nem csak a költséghatékonyság miatt, hanem mert ez által elmondhatom: igen én csináltam, kipróbáltam sikerült. Biztosan nem lesz olyan jó a végeredmény, mint a profiknál, egy amatőrtől viszont nem rossz.
  A lámpa felújításánál is több mindent meg kellett oldani, kezdve rögtön a régi gyújtáskapcsoló helyének eltüntetésével (Pannónia lámpa). Nem tudom, ki mit talált volna ki a helyemben, és az alábbiakat ötlöttem ki (kérem az érzékenyebbeket, most ne olvassanak tovább, felkavaró részletek jönnek): a lámpa anyaga a milliméternél is vékonyabb (0,5-0,75?) acéllemez. Ezen elől három kisebb és egy méretes furat van, amibe a gyújtáskapcsoló passzolt annak idején. Mivel volt még egy kis darab alumínium lemezem, ebből vágtam egy megfelelő darabot, és a lámpa belsejének formájára kalapáltam, gumikalapáccsal. Kétkomponensű ragasztóval rögzítettem belülről a helyére, és így a ragasztó kitöltötte egy kicsit a furatokat is.
Vakablak
 
   Ez a ragasztó erős, tartós és száradás után jól reszelhető, csiszolható. Egy napot hagytam pihenni, majd lereszeltem a felesleget, és a nagyobb hibákat kigitteltem, majd egy durvább csiszolópárnával átcsiszoltam mindent. Következő a szóró gitt volt – flakonos kiszerelés – amit vízpapírral csiszoltam simára. Száradás, szóró gitt, vízpapír. Az eredmény egy szép sima felület.
 
Jöhet a szín
 
   A hozzáértők állítják – és én is ezt tapasztalom, bár ettől még nem leszek fényező szaki – hogy a festés lényege az előkészítés. Ha annak megadja a módját az ember, akkor a szín felfújása már nem okozhat gondot. Sötét színnél különösen előjönnek az apróbb hibák, szóval nem árt az óvatosság. Egy fűtött műhelyben fújtam a fel a színt, a pince még hideg az efféle mókákra.
 
Végeredmény
 
   Mehet bele a kilométeróra, majd a lámpakeret az üveggel együtt, amennyiben a keret visszajön a krómozótól. A lámpatartó puzzle-t is össze kell még hegesztetnem, a láncvédővel egyetemben. A neten megrendeltem a bowdeneket, csavarokat és a szénkefe tartót, a Vateráról pedig a korábban említett Mz kormányt. Elméletileg pár nap és megérkezik minden, így mozgatható állapotba kerül a motor. Mivel lassan de biztosan melegszik az idő - hamarosan áttolom a motort a garázsba. Ott mégis csak több a hely, van áram, rendes világítás és mindenféle egyéb extra.

   Jobb lesz, ha rákapcsolok, mert tavaszodik… 

5 komment

Címkék: jawa fényezés


A bejegyzés trackback címe:

https://caferacer.blog.hu/api/trackback/id/tr811817170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TyerCorp01 2010.03.08. 23:28:14

Nekem két gyönyörű 20-as furat volt a fejidom felső részében, én etéren nemigazán bízok a kétkomponensű ragasztókban (biztos meg fogja fogni egy életen keresztül, de inkább profira bíztam ezt a melót), sima vaslemezből kalapáltam alá, majd rávarrattam, lánggal pikk-pakk rápöttyintette minimális bioetanolért. ;) ...mindezek után gittelés, szórógitt, csiszolás, szórógitt, szín.
Kíváncsi leszek az összképre, remélem júniusban Szolnokon már kint leszel vele! :)

TyerCorp01 2010.03.08. 23:28:56

@TyerCorp01: Ezenfelül nagyon szép munka lett, grat.!

petersen 2010.03.09. 07:44:02

@TyerCorp01: igyexem, remélem addigra meglesz. éppen most jött meg a csomagom, este megint nem lesz alvás! :-)

és kösz!

Mark94 2010.03.09. 18:16:57

Szépen alakul a mocid! sok hangsulyt fektetsz minden apróságra és ez jó! teccik grat hozzá.
ui: ha szeretnétek állkapocsvisszaigazításra megint menni nézéétek meg ezt: www.sportmotor.hu/motoros_videok/tuning/film-a-brutalgeprl-cz-1300-z-63939 Nem semmi!!!

petersen 2010.03.09. 18:59:06

@Mark94: bazz, ez nem semmi. többször is megnéztem, jól értem-e és igen, jól értem...