Petersen's bikes

Jawatól a Romsonig

Címkék

Bessy (4) börze (6) burgman (4) cb500 (1) csomagtartó (1) fényezés (12) gumiabroncs (1) gyújtás (3) jawa (50) katana (1) kawasaki (13) kerék (6) kipufogó (5) króm (1) matchbox (2) matrica (2) miskolc (2) motorblokk (10) mz (1) olaj (2) romet (17) sr125 (1) tank (1) történelem (1) ülés (2) váz (22) vezeték (4) video (5) yamaha (1) Címkefelhő

2010.07.05. 21:49 petersen

Kábel Öcsi visszavág (frissítve!)

 Kicsit több szabadidőm lévén, nekirugaszkodtam, hogy az utolsó lépéseket – ugrásokat – is megtegyem a teljes beteljesülés, reinkarnáció és örökké tündöklő fényesség felé. Nem vagyok villamossági szakember, autó-villamossági pláne nem azonban muszáj volt nekiveselkednem a lámpaburában uralkodó rendetlenségnek, hogy végre történjen is valami, ne csak szét- és összeszereljek életem hátralévő részében. A kábelköteghez adott kapcsolási ábra nagy segítség volt, bár a szemem már kissé káprázott a műveletsor végén a sok apró betűtől és vonaltól.
 Ahogy a viccben is, én is hátulról kezdtem, vagyis bekötöttem a hátsó lámpát. Több éves szerelői tapasztalatom és remek színlátásomnak köszönhetően, percek alatt sikerült mind a két kábelt a helyére rakni. Haladtam tovább előre. Akkumulátor: ez már korábban megvolt – már csak fel kell tölteni, vagy másikat venni – gyújtótekercsek szintén pipa, a főkapcsolót kábel Öcsi már az első fejezetben bekötötte, maradt tehát a lámpaburában lévő káosz. 
 
Kócosan

 
 Szépen sorba vetem minden csatlakozót - nem lehetett több 300 darabnál – és szisztematikusan külön vettem és leszigeteltem azt, ami nem kell. Indexekhez menő vezetékek, ez ugye felesleges. Fordulatszám-mérő világítása szintén mehet a levesbe, az indexkapcsoló vezetékekkel együtt. Bekötöttem a lámpa érintkezőit, a kürt és az egyetlen kapcsoló madzagjait pedig a helyükre húztam. 
 
Megfésülve
 
 Helyén a kilométeróra-spirál, bent a műszer világítás.  A kürt felejtős, ugyan is a lámpabura miatt nem fér az eredeti helyére. Sokat gondolkoztam azon, hogy valami láthatóbb helyre rakom, végül azonban úgy döntöttem, hogy egy kisebb kürtöt fogok felszerelni a kormánynyak alá. Van ott két menetes furat az alsó villakifliben, egy lemezből majd készítek hozzá tartót és kész.
 A kormány mentén elvezettem az öt szálas köteget a kapcsolóhoz. Kürt, fénykürt, a távolsági és a normál világítás kapcsolója, semmi flanc.
 
A legfőbb kezelőszerv
 
Ha már így benne vagyok, jöhet a megszakító-hézag beállítása. Korábban már vettem hézagolót, itt volt az ideje a használatának. Kitekertem mindkét gyertyát, és ahogy a Jawa kezelési könyvben is olvastam, egy 10 –es csőkulccsal elkezdtem a dinamónál a főtengelyt forgatni. Jobb eszköz nem lévén, egy régi kalapácsnyelet raktam a hengerekbe, hogy a felső holtpont látható legyen. 
A fekete kéz akcióban
 
 Előbb a jobb oldali, majd a bal oldali henger. Többször átforgattam, valami kis alapnak jó lesz, a többit majd az indítási próbák során elvégzem.
 És ha már nincs fent a dekli, bekötöttem a kuplungot is, mivel végre kaptam csavaros véget a bowdenre. Beállítottam a holtjátékot, és párszor behúztam a kuplung-kart. Kezdhetek bal kézre gyúrni, mert itt nincs semmi rásegítés, erős rugókkal szemben kell majd munkát végeznem.
 Nézzük csak. Áram és szikra elméletileg már lesz, akkor mi kellhet még? Benzin, ez az! A tank ugyan száraz, mint a legjobb Martini, a benzincsapot azonban ideje felszerelni. Mint annyi minden más, ez is új alkatrész, és szépen passzol a tankban kialakított gyári furatokhoz. 
Itt még külön
 
 Két hatos csavar, egy kis benzinálló tömítő paszta, és ez is a helyére kerül. Benzincső van, így már csak az akksi hiányzik. Víz ugyan van benne elég, de mivel szerencsétlen már lassan másfél éve árválkodik a polcon, ki (le) van merülve. Ideje elvinnem egy kis erőfeltöltő kondicionálásra. Holnap fellógatom a töltőre, remélve, hogy életre kel.
 A következő napokra van jó pár – motort nem érintő – tennivalóm, a héten azonban elkezdek Dr House –t játszani, és felélesztem a beteget.
 
Töltés, 200! Hátra!
 

2010.07.06. UPDATE: világítás már van, szikra még nincs

2010.07.13. UPDATE: van szikra! triviális tudom: a starter két madzagját nem csomóztam össze. Délután/este/éjjel szerelés várható. Pincér! 5 liter keveréket!

11 komment

Címkék: jawa vezeték


A bejegyzés trackback címe:

https://caferacer.blog.hu/api/trackback/id/tr982131924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mallac 2010.07.06. 10:21:02

Másfél éve lemerült akku tölthető?

petersen 2010.07.06. 10:37:51

@mallac: na jó, bő egy év... kiderül :-)

űrhajós 2010.07.06. 11:40:58

szia,csak most leltem rád...,én egy jawa559 -ből készítek,szintén 350-es valami cafe racert(vagy valami hasonlót ) nekem 3 éve tart... ,kéne egy kis noszogatás... egyedül ez is munkás.
szóval ha lehetséges egy kis szakmai beszélgetésre kapható-e vagy?

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.07.06. 11:54:26

hat ha jo urhajoskent viszel neki egy raketat, elcsacsogtok hajnalig :)

petersen 2010.07.06. 12:11:27

@űrhajós: hajrá! hajrá! az ötlet remek! tudom néha kicsit nehéz, meg idő és pénz is kell hozzá de megéri azt mondom. én lassan már két éve faragok és mint látod most érek a végére, talán-talán.
kérdezz bátran, amire tudok válaszolok. üzenj az indán keresztül és akkor meglesz a mail címem, a többit meg majd ott megbeszéljük

petersen 2010.07.06. 12:12:12

@baowah:
- Én vagyok az Úr, és azért jöttem a földre, hogy jó útra térítselek!
- Jó a cucc, mi tesó?

petersen 2010.07.06. 20:56:27

@mercurius : a legjobb helyen vagy. a hangok is azt mondják...

gyuri70 2010.07.10. 21:50:45

Kitartás, nekem most ment el a toltésem, de mogoldottam...
süti beállítások módosítása