Tegnap elkergettek a fekete felhők és a dörgés a garázs környékéről, ma reggel viszont napsütésre, madárcsicsergésre és jó időre ébredtem. A szokásos otthoni teendők után irány a garázs, egy kis próbakörre. Bár a motor már beindul – csak sokat kell kérni – messze nem tökéletes még. A héten egy-két aprósággal megint bentebb vagyok, összeállt az első fék – a két kilincset összekötő kis rúd hiányzott – és bekötöttem a biztosítékot is. Ismét vettem egy kanna benzint, és ezt már kevesebb olajjal kevertem be, mivel az első elég vaskosra sikerült, aminek sűrű füst és a dobok végén megjelenő olaj volt az eredménye.
Az indítás még nem is olyan problémás, igaz sokat kell rugdosni, de ha az ember messzire indul, fel kell húzni rendesen. Az alapjárat viszont olyan stabil, mint manapság a forint, minden féle egyéb valutához képest. A másik, hogy nagyon gyorsan beköpi a gyertyákat. Mintha csak benzin kapna. Azt korábban már kitapasztaltam, hogy az alapjárati levegő-csavart teljesen betekerve, azonnal leáll, lassú halálhörgés kíséretében. Annak idején a karbi is brigéciolban ázott, így tisztának gondoltam. A levegő csavar viszont nem hagyott nyugodni. Mintha annak idején sem sikerült volna kitisztítani rendesen, bár már annyi alkatrészt sikáltam át, hogy ki tudja. Szóval kitekertem, és most jó volt a megérzésem. A végén lévő kis furat teljesen el volt tömődve, mintha nem is lenne ott. Próbálkoztam vezeték dróttal, de az hamar megadta magát. Szerencsére előkerült a drótkefém, ami réz-szálas. Ezzel már sikerült kitisztítani a furatot.
Átjáró
Kosz és valami kis homokszem szerű izé került elő a furatból. Újabb próba, immáron kicsivel jobb alapjárattal, viszont még mindig rángat menet közben gázadáskor. Nézzük tovább. Leszedtem a karbit, és teljesen szétszedtem. Minden teljesen tiszta, a furatokat át lehet fújni. Az úszó rendben, nem lukas, a tűszelep elzárja a benzin útját, ezt külön ki is próbáltam. A főfúvóka mérete viszont nem stimmel. Itt 88 vagy 96 –os fúvókának kellene lennie. Ez pedig…
115
… több mint kéne. Másra már nem tudok gondolni, hogy mi lehet a gond. A benzin túl sok, az biztos, ezt a füstből és a gyertyákból is látni. Felhajtok egy megfelelő fúvókát és próba-cseresznye.
Ha megunta az olvasást, nézze meg az videót. Tudom, tudom, szandálban nem volna szabad motorozni.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
TyerCorp01 2010.08.01. 22:20:09
gyalog vagyok 2010.08.02. 11:35:36
viszont egy normális légszűrőre tegyél szert, mert az is lehet a hideg inditással a probléma, hogy túl sok a levegő, következő hideginditásnál úgy szivasd, hogy be fogod azt a tölcsért vagy mit...
én a helyedbe gyári légszűrőt tenném rá vissza, amit természetesen szépen kipucoltam...
2t nem komázza a "nyitott légszűrőt" mindenképpen kell a folytás szívóoldalról, pláne úgy, hogy kipufogú oldalról is vettél el...
egyébként a rendes légszűrő minimális teljesítmény javulást hoz, de ami lényegesebb az a fogyasztása, de mondjuk ha csak costum motor lesz akkor így valóben vagányabb...
na csak ennyit szerettem volna...
Üdv. Koncz Dávid
Kovi01 2010.08.03. 18:13:31
csatlakoznék az előző kollégához, légszűrő nélkül nem az igazi, bár az enyém simán ment úgy is.
a kérdés a következő: miért csak a jobb henger áll meg?
a lehetőségek a következők: gyújtás, mechanikai baj, a karburálás kizárandó, mert csak egy karbi van, ha most ez egy P 20 lenne ott azzal is szívhatnál hogy a két karbit lődd be egyformára, ami szinte lehetetlen. annyit még ehhez hogy ez szereti a benzint rendesen és nem tapasztaltam olyat ennél a típusnál hogy azért ne menne mert sok a benzin.
gyújtást kizárnám, mert minden új, remélhetőleg jó is, talán nem szaladtál bele egy hibás kondenzátorba, mert az is okozhatna ilyet.
marad a mechanika, a gép erre nagyon érzékeny, meg kevés olyan gépműhely van ahol szakszerűen tudják a főtengelyt felújítani. egy régebbi eszmefuttatásnál úgy emlékszem azt írtad nem volt szétszedve a motorja és szerintem itt lesz a hiba a motorban, pontosabban a hajtókar alsó csapágyakat jelölném meg a baj okozójának, mert ha az megkopik a dugattyú már nem is megy fel rendesen a felső holtpontba csökken a sűrítési végnyomás és nem ég el megfelelően a keverék, merész kijelentésnek tűnik, de én ennek az egész átépítésnek csak úgy mertem volna nekiállni hogy szétszedem a motorját teljesen és akkor kizárható lett volna ez a hibalehetőség.
kellemes kínlódást, remélem most nem lesz igazam:)
bervas · http://mt10.blog.hu 2010.08.04. 13:25:13
Indításnál célszerű befogni a szívócsonkot, ahogy a többiek már mondták.
Oktato 2010.08.04. 13:43:09
Úszóházat telebenyálni, gyújtás NÉLKÜL félgázon 4-5 rúgás a kick-starter-ba, gyújtást ráad, gázmarkolat alapállásba, mélylevegő és berúgás...
Én inkább a gyújtótekercsnél, testkábeloknál keresném a jobb henger titkát.
Esetleg cseréld ki a gyertyát jobbról balosra...
Egy misét talán megér...
baowah · http://baowah.blog.hu 2010.08.04. 14:01:22
Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2010.08.04. 14:49:08
petersen 2010.08.04. 14:58:31
petersen 2010.08.04. 14:59:57
petersen 2010.08.04. 15:01:01
Gzula[HUN] 2010.08.04. 20:21:43
Gzula[HUN] 2010.08.04. 20:34:54
baowah · http://baowah.blog.hu 2010.08.04. 20:47:22
4.bp.blogspot.com/_jfeX2c8RhHA/TE_lGF8ipRI/AAAAAAAAB5E/no393c_w5m8/s1600/20100802a.jpg
petersen 2010.08.04. 20:59:11
petersen 2010.08.04. 21:01:12
Gyuri66 2010.08.04. 21:54:40
Oktato 2010.08.04. 21:55:42
@peterson: Szerintem ne add fel a szűrőnélküliséget...Kompromisszum lehet ez: www.motoren.sk/shop/detail/1057
Igaz ez a szűrőház fedele, de azt barkácsolsz bele amit csak akarsz...
zzr1400fanatic 2010.08.04. 22:33:01
Üdv!
ugree 2010.08.05. 07:17:23