Petersen's bikes

Jawatól a Romsonig

Címkék

Bessy (4) börze (6) burgman (4) cb500 (1) csomagtartó (1) fényezés (12) gumiabroncs (1) gyújtás (3) jawa (50) katana (1) kawasaki (13) kerék (6) kipufogó (5) króm (1) matchbox (2) matrica (2) miskolc (2) motorblokk (10) mz (1) olaj (2) romet (17) sr125 (1) tank (1) történelem (1) ülés (2) váz (22) vezeték (4) video (5) yamaha (1) Címkefelhő

2010.08.01. 14:43 petersen

Keep on rollin'

 Tegnap elkergettek a fekete felhők és a dörgés a garázs környékéről, ma reggel viszont napsütésre, madárcsicsergésre és jó időre ébredtem. A szokásos otthoni teendők után irány a garázs, egy kis próbakörre. Bár a motor már beindul – csak sokat kell kérni – messze nem tökéletes még. A héten egy-két aprósággal megint bentebb vagyok, összeállt az első fék – a két kilincset összekötő kis rúd hiányzott – és bekötöttem a biztosítékot is. Ismét vettem egy kanna benzint, és ezt már kevesebb olajjal kevertem be, mivel az első elég vaskosra sikerült, aminek sűrű füst és a dobok végén megjelenő olaj volt az eredménye.
 Az indítás még nem is olyan problémás, igaz sokat kell rugdosni, de ha az ember messzire indul, fel kell húzni rendesen. Az alapjárat viszont olyan stabil, mint manapság a forint, minden féle egyéb valutához képest. A másik, hogy nagyon gyorsan beköpi a gyertyákat. Mintha csak benzin kapna. Azt korábban már kitapasztaltam, hogy az alapjárati levegő-csavart teljesen betekerve, azonnal leáll, lassú halálhörgés kíséretében. Annak idején a karbi is brigéciolban ázott, így tisztának gondoltam. A levegő csavar viszont nem hagyott nyugodni. Mintha annak idején sem sikerült volna kitisztítani rendesen, bár már annyi alkatrészt sikáltam át, hogy ki tudja. Szóval kitekertem, és most jó volt a megérzésem. A végén lévő kis furat teljesen el volt tömődve, mintha nem is lenne ott. Próbálkoztam vezeték dróttal, de az hamar megadta magát. Szerencsére előkerült a drótkefém, ami réz-szálas. Ezzel már sikerült kitisztítani a furatot. 
Átjáró
 
 Kosz és valami kis homokszem szerű izé került elő a furatból. Újabb próba, immáron kicsivel jobb alapjárattal, viszont még mindig rángat menet közben gázadáskor. Nézzük tovább. Leszedtem a karbit, és teljesen szétszedtem. Minden teljesen tiszta, a furatokat át lehet fújni. Az úszó rendben, nem lukas, a tűszelep elzárja a benzin útját, ezt külön ki is próbáltam. A főfúvóka mérete viszont nem stimmel. Itt 88 vagy 96 –os fúvókának kellene lennie. Ez pedig… 
 115
 
… több mint kéne. Másra már nem tudok gondolni, hogy mi lehet a gond. A benzin túl sok, az biztos, ezt a füstből és a gyertyákból is látni. Felhajtok egy megfelelő fúvókát és próba-cseresznye.
 Ha megunta az olvasást, nézze meg az videót. Tudom, tudom, szandálban nem volna szabad motorozni.
 

 

 

19 komment

Címkék: video jawa


A bejegyzés trackback címe:

https://caferacer.blog.hu/api/trackback/id/tr332191131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TyerCorp01 2010.08.01. 22:20:09

Halkan mondom, hogy csak Te halld, az ott fúvóka, nem a levegőcsavar, csak a cseszkók' könnyen szerelhetőre oldották meg. :)

gyalog vagyok 2010.08.02. 11:35:36

olvasgatom a blogod egy ideje, először is gratulálni szeretnék a géphez gyönyörű lett.
viszont egy normális légszűrőre tegyél szert, mert az is lehet a hideg inditással a probléma, hogy túl sok a levegő, következő hideginditásnál úgy szivasd, hogy be fogod azt a tölcsért vagy mit...
én a helyedbe gyári légszűrőt tenném rá vissza, amit természetesen szépen kipucoltam...
2t nem komázza a "nyitott légszűrőt" mindenképpen kell a folytás szívóoldalról, pláne úgy, hogy kipufogú oldalról is vettél el...
egyébként a rendes légszűrő minimális teljesítmény javulást hoz, de ami lényegesebb az a fogyasztása, de mondjuk ha csak costum motor lesz akkor így valóben vagányabb...
na csak ennyit szerettem volna...
Üdv. Koncz Dávid

Kovi01 2010.08.03. 18:13:31

hello
csatlakoznék az előző kollégához, légszűrő nélkül nem az igazi, bár az enyém simán ment úgy is.
a kérdés a következő: miért csak a jobb henger áll meg?
a lehetőségek a következők: gyújtás, mechanikai baj, a karburálás kizárandó, mert csak egy karbi van, ha most ez egy P 20 lenne ott azzal is szívhatnál hogy a két karbit lődd be egyformára, ami szinte lehetetlen. annyit még ehhez hogy ez szereti a benzint rendesen és nem tapasztaltam olyat ennél a típusnál hogy azért ne menne mert sok a benzin.
gyújtást kizárnám, mert minden új, remélhetőleg jó is, talán nem szaladtál bele egy hibás kondenzátorba, mert az is okozhatna ilyet.
marad a mechanika, a gép erre nagyon érzékeny, meg kevés olyan gépműhely van ahol szakszerűen tudják a főtengelyt felújítani. egy régebbi eszmefuttatásnál úgy emlékszem azt írtad nem volt szétszedve a motorja és szerintem itt lesz a hiba a motorban, pontosabban a hajtókar alsó csapágyakat jelölném meg a baj okozójának, mert ha az megkopik a dugattyú már nem is megy fel rendesen a felső holtpontba csökken a sűrítési végnyomás és nem ég el megfelelően a keverék, merész kijelentésnek tűnik, de én ennek az egész átépítésnek csak úgy mertem volna nekiállni hogy szétszedem a motorját teljesen és akkor kizárható lett volna ez a hibalehetőség.
kellemes kínlódást, remélem most nem lesz igazam:)

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.08.04. 13:25:13

A jobb henger nem karbu gond lesz. Inkább tömítetlenség: főtengely szimmering, hengertalp, vagy hengerfej, esetleg megszakító vagy kondi.

Indításnál célszerű befogni a szívócsonkot, ahogy a többiek már mondták.

Oktato 2010.08.04. 13:43:09

Nekem a 350-esnél a következő mód jött be hidegindításnál:
Úszóházat telebenyálni, gyújtás NÉLKÜL félgázon 4-5 rúgás a kick-starter-ba, gyújtást ráad, gázmarkolat alapállásba, mélylevegő és berúgás...
Én inkább a gyújtótekercsnél, testkábeloknál keresném a jobb henger titkát.
Esetleg cseréld ki a gyertyát jobbról balosra...
Egy misét talán megér...

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.08.04. 14:01:22

en inditasnal a nem az atforgatas, hanem a pumpalas hive vagyok .)

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2010.08.04. 14:49:08

Kövezzetek meg, de egyedül a sejhaja nem tetszik a motornak. Kicsit kerekebb faridom nem lett volna jobb?! Így nekem egy kicsit bumfordi lett a vége, de ízlések és pofonok....

petersen 2010.08.04. 14:58:31

@gyalog vagyok: kösz a jóságokat és az ötleteket. gondoltam már rá, hogy a tütét cserélem valami rendesre, de az eredetit már nem tudom visszatenni

petersen 2010.08.04. 14:59:57

@Oktato: a gyertyacsere megvolt, még a kondik maradtek meg az eredeti összeállításból. azt még cserélem, hátha. bár mivel szikra van rendese... persze itt már fene tudja :-)

petersen 2010.08.04. 15:01:01

@Korcs: kicsit nagyobb lett, mint gondoltam, tényleg nem kellene talán ekkora pukli a végére. a sorozatgyártásra majd átterveztetem a mérnőkeimmel :-)

Gzula[HUN] 2010.08.04. 20:21:43

Tetszik a vas, viszon az egyébként mutatós légszűrő meg fogja a dolgod nehezíteni. Az egyik barátom szívott a 350-es Twin Sportjával, ott is volt kafa nyitott légszűrő, de nem akart az Istenért se felpörögni a motor. Végül vissza kellett rakni az eredetit. Ja, "érzésre" jobban be tudta állítani a srác a gyújtást, mint mérőműszerrel a szaki. Régi mocikkal sajna ez van. Lehet, hogy csúnya régi szűrő, de ha kitalálsz arra is valami diszkrét takaró idomot, akkor használható is lesz a vas.

Gzula[HUN] 2010.08.04. 20:34:54

@petersen: A V betűvel kezdődő árverős magyar honlapon occóé van légszűrőház, de gugliba kidobta zsír újat is négy számjegyű összegért. Ha mégis csökkennek a mellékhatások az eredetivel, akkor erre a zöld színre lefestve nem rontaná el annyira, hogy mást kellene kitalálni (szerintem). Másik ismerősöm (asszem) 638-asa benzin befecskendezős volt. Indításkor benzint fecskendezett orvosi fecskendővel mindkét hengerbe, de akkor pöcre indult. Egyébként meg felhúzós motor volt, minnél többször rúgott rá, annál messzebb ment :-)))

petersen 2010.08.04. 20:59:11

@baowah: Machines for champions! zsíííííííírrrrr!

petersen 2010.08.04. 21:01:12

for everybody: hétvégén talán megoldódik az új légszűrő és a kondik kérdése. sztán meglátjuk

Gyuri66 2010.08.04. 21:54:40

30 éve kezdtem motorozni, csak JAWA motorjaim voltak. Édesapám is nagy motoros volt, imádta a JAWA motorokat, ő is javította! Az én motorjaimat is mindíg ő szerelte. Nagyon értett hozzá, sokan jártak hozzá javíttatni. Véleményem szerint ez a motor nagyon betegen megy (kétszer is megnéztem a videót). JAWA motor hidegindítása: úszóházat teleengedni benzinnel, kettő finom rugás a berugókaron gyújtás nélkül, majd gyújtás és egy rugásra indulni kell neki!!! Amennyiben nem így van szakembert igényel. Ezeket a motorokat kézzel be lehet indítani, a berugókarral. olyan könnyen indúlnak(már ha jó). Szerintem a blokk szakszerű felújításával kellene kezdeni. Amúgy szép hobbi.

Oktato 2010.08.04. 21:55:42

@baowah: pumpálásra gondoltam én is, de ez jött ki belőlem... :-)

@peterson: Szerintem ne add fel a szűrőnélküliséget...Kompromisszum lehet ez: www.motoren.sk/shop/detail/1057
Igaz ez a szűrőház fedele, de azt barkácsolsz bele amit csak akarsz...

zzr1400fanatic 2010.08.04. 22:33:01

Szép motor:D nagyon ízléses lett, én Simsonból szeretnék valami hasonlót, de az kicsit odébb van! Pont ilyen stílusban, csak nekem a piros a halálom:D:D:D
Üdv!

ugree 2010.08.05. 07:17:23

Nekem a 250-es Cz-m ugyanezt csinálta. Ugyanilyen blokk, hasonló évjárat. Az egyik henger nem ment kis fordulatban. Rotorcsere után lett jó.
süti beállítások módosítása