Petersen's bikes

Jawatól a Romsonig

Címkék

Bessy (4) börze (6) burgman (4) cb500 (1) csomagtartó (1) fényezés (12) gumiabroncs (1) gyújtás (3) jawa (50) katana (1) kawasaki (13) kerék (6) kipufogó (5) króm (1) matchbox (2) matrica (2) miskolc (2) motorblokk (10) mz (1) olaj (2) romet (17) sr125 (1) tank (1) történelem (1) ülés (2) váz (22) vezeték (4) video (5) yamaha (1) Címkefelhő

2010.08.07. 19:35 petersen

Tesla és az egykezes

A legutóbbi videós poszt igen hasznosnak bizonyult. Egyrészről özönével jöttek a tanácsok: itt és ezt nézzem meg, azt állítsam/cseréljem/javítsam. Másrészt igen jót dobott a dolog az oldalletöltésen, közeleg az 50.000, lehet majd megint pezsgőzni.
Többször is átolvastam a kommenteket, és próbáltam kiszűrni, mi az, ami miatt nem megy rendesen, miért kell felhúzni, mint egy csörgőórát, miért rángat, és különben is… Átnéztem mindent egyesével, csatlakozásokat, bekötéseket. Felcseréltem a két hengernél a trafókat, a jelenség maradt. Mi az, amin nem változtattam? A kondik az „eredetiek”, pontosabban azzal hoztam el a motort, még valamikor a dinoszauruszok kihalásának környékén. Biztosan cserélve voltak, erről a „cikszalagos” vezeték árulkodott. Vettem hát két újat, meg még valamit, ami szívben és lélekben is a motor javára vált, de mindent csak szépen sorjában.
Szerencsém úgy hoztam, hogy nem indiai vagy kínai után gyártott cuccost kaptam, hanem cseh Tesla került a kosárba. 
 Egy kis hazai
 
Ennél jobb nem is kell, lehet beszerelni. Igen ám, de ezen nincsenek tartófülek, amivel a dinamóhoz lehet csavarozni, mint az előzőeket. Muszáj volt kitalálni valamit, így hát engedtem előtörni a minden férfi lelkében szunnyadó Szaki Danit. Egy kis darab alu-lemez, egy kis flexelés, reszelgetés, hajlítgatás és el is készült a tartó. Passzol a helyére, és szilárdan tartja a kondikat. 
 Elbírja ez, elbírja
 
Még mielőtt elkezdtem volna az indítással bíbelődni, felraktam a kondikkal együtt vett légszűrőt. Elég pofás darab, remélhetőleg jól ellátja majd a szerepét és illik is a motorhoz. 
A tüte helye
 
Minden a helyén, benzincsap nyitva, aksi a helyén – tegnap töltöttem rajta egy keveset – nézzük. Az úszót megnyomkodtam párszor, két-három rúgás üresen, gyújtás és ahogy szakmai berkekben mondják: pöcc-röf. Azaz elsőre visszarúgott, másodikra pedig beindult. Egy kis melegedés után azonnal lett alapjárat, amin még finomítani kellett, mert túl magas volt. Jár, ketyeg szépen mind a két henger. Próbakör. jobban gyorsul, nem rángat –  pontosabban csak nagyon keveset – és jobban is megy. Megálltam, leállítottam, újabb próba. Elsőre megy, minden gond és erőlködés nélkül. Néha-néha van egy pici csörgés, ami jelzi a jobb henger „lazaságát”, más minden ok. Nem fulladozik, nem hörög. A gyújtást még biztosan állítani kell, lehet, hogy azzal meg is fog oldódni ez a maradék, pici dadogás.
Hátradőlni persze nem lehet, nincs még készen, viszont jelentősen jobb, mint a legutolsó alkalommal. Azonnal indul, szebben jár. Apropó indítás. Az egyik kommentben leírtak, nem hagytak nyugodni. Mármint a kézzel való beindítással kapcsolatban. Ki is próbáltam, íme az eredmény: 

Nincs még kürt, világítás, féklámpa és rendesen be kell állítani a gyújtást. Rövidül a lista.

 

17 komment

Címkék: video jawa


A bejegyzés trackback címe:

https://caferacer.blog.hu/api/trackback/id/tr772206074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

uzsonna 2010.08.08. 08:37:23

nem ertek hozza de mintha azt olvastam volna hogy az a szuro nem tul nyero ilyen gepekre.

Pinyti · http://pinyti.blog.hu 2010.08.08. 12:44:36

A tüte vagányabb volt, és ez sem szűr sokkal többet, ellenben szerintem rondább. Nekem anno Simsonon volt ilyen, de nem lehetett rendesen beállítani vele...

GERI87 2010.08.08. 12:58:26

Hát szerintem is ezzel a kipufogóval ha csak úgy rádobsz egy ilyen légszűrőt akkor lehet többet ártasz mint használsz...
Szerintem jól néz ki ennyi de nem használ.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.08.08. 19:20:09

Jól szóltak az előttem érkezők: az a szűrő nem engedi behullani a kavicsokat és faágakat a karbiba, más haszna nemigen van...

_HD_ 2010.08.08. 19:51:39

Macskát dobálni még jó lehet:)

petersen 2010.08.08. 20:56:33

a tütében semmi szűrő nem volt, ez ebből a szempontból jobb. a szépség meg mint tudjuk, relatív :-)

ZsoltK 2010.08.08. 23:29:17

petersen,
ez a szűrő szar. még a nyitott tüte is jobb. ha már minden áron ilyet akarsz, akkor vegyél egy olajosat. csak esőben ne akard majd használni, nem fogja szeretni.
ezt meg rakd fel a polcra és emlékeztessen mi mindenre lehet pénzt fölöslegesen elb ... szni.

Psziho 2010.08.09. 08:59:28

kézzel indul.....

akkor fúrni kéne:D

Oktato 2010.08.09. 09:57:47

@Psziho: Ja,ja...én a 125-ösömet sem tudom kézzel berúgni, pedig csak egy gyűrűs. Ezzel a trükkel szoktuk eladni a régi széthajtott motorokat, amiket előtte legőzborotváltunk, hogy mennyire egyben van...

Mellesleg ez a motor nekem tetszik, habár a fekete gumi benzincső helyett én az átlátszót jobban szeretem használni annak ellenére is, hogy idővel a benzintől megkeményedik - kicsit hosszabbat használok, és marad a rövidítésre is. Ez a fajta fekete meg leoldódik idővel és elpiszkolja a fúvókákat, ha nem használod minden nap, akkor meg pláne.

Ez a légszűrő nekem inkább tetszik, mint a tüte, annó csak egy kis "fémgyapotot" használt a Jawa szűrés gyanánt...

petersen 2010.08.09. 11:24:15

@Oktato, @Psziho: anno a kis és nagy mz -imnél ezt nem tudtam volna megjátszani, mármint a kézzel indítást. a nagy egy cipőmet is szédtszedte mérgében :-)
ha lesz mód lesz motorgenerál

Oktato 2010.08.09. 12:17:51

@petersen: Nem bántásként mondtam, csak hogy számolj ezzel is....

A legrosszabb érzés, mikor kicsavartad az összes csavart, és a gumi kalapáccsal ütögeted a sebességszekrényt, majd lassan kezd szétnyílni Pandóra szelencéje. nem igazán szerettem sohasem ezt az érzést, de a többi pillanat imádni való - még az is, mikor a csavar beleszakad a menetbe - érzed, de már nem tudsz tenni ellene... :-))

petersen 2010.08.09. 14:26:13

@Oktato: nem is vettem annak :-) a motorgenerál nekem nagy falat, ahhoz tényleg szaki kell. úgy tudom, ha jót szeretnék, akkor min 50.000 Ft amivel számolni kell. ez az összeg, meg lehet elég lenne a papírokra.

Oktato 2010.08.09. 18:10:55

@petersen: A mo.-i árakat nem tudom megítélni, de én is inkább a papirozásba fektetnék be!!!!

Neonknight 2010.08.09. 20:46:35

Szerintem semmi gond az ilyen szűrőkkel, nekem is ilyen van.
A karbi úgyis visszaböfög bele egy kevés keveréket, aminek köszönhetően jobban megfogja a port.
Mondjuk az enyém át lett mosva 40-es keverékkel, tehát sohasem "szárazon" volt fenn.
Az RMC motorosboltban azt mondták, ezt légszűrőolajjal kell kezelni, de átbasztak: úgy teljesen lefojtja a motort, már ha egyáltalán hagyja beindulni.

DOGMAN · http://kutyasagok.blogspot.com 2010.09.05. 10:10:52

Na alakul a gép...
Blokk felújításhoz van doksid, szerszámaid ?
Mi a faterral kimentünk annak idején Csehszlovákiába dugattyúkért, gyűrűért, mindenért mert itthon nem lehetett kapni szinte semmit hozzá, csak ócska minőségű utángyártott cuccokat.
Egy pár dolog a szétszedés összerakáshoz:
- Főtengely lánckerékhez csináltattam spec lehúzót, valahol még megvan a műhelyben
- dugattyúcsapszeg tűgörgői kosár nélküliek, ehhez is létezik egy speckó "szerszám" (két adott hosszúságú tüske) amivel pillanatok alatt össze lehet rakni, anélkül, hogy a forgattyúsházba ömlene az összes tűgörgő utána meg számolhatod megvan-e mind. :)
- az enyémben a léptetővilla tengely erősen el volt kopva, kicseréltem egy újra, azonban az új rövidebb volt kb 2 mm-el. na ki is billent mindig a blokkban levő fészkéből. lehetett perselyezni a fészket is.
mindkettő tengely 634-es blokkhoz tartozott, tehát figyelni kell ilyen apróságokra is mert a cucilista alkatrészgyártásba ez még belefért (a 2 mm-es rövidebb tengő)
Előgyújtás állításhoz csináltam egy "szerszámot": egy gyertya menetű perselyben csúszkált egy tegely ami a lul a dugattyúra feküdt, felül egy ósdi mérőóra volt rajta igy faszán tizedre be lehetett állítani a holtpont előtti szikrát.
Ezek a dolgok velem kb 15 éve történtek, azóta már nincs is meg a gép. De belegondolni is jó arra amikor a berúgókart meglöktem lefele 2 cm-ert és már pöfögött is.

Kovi01 2010.09.16. 20:15:49

Hello
Mostmár dobj össze valami cikket légyszíves, köszi
hello:)

wpa 2010.09.23. 12:20:27

remélem nincs gáz, csak az alkotó pihen... régen nem hallottunk a csettegő felől, meg persze hiányoznak a finoman káromkodós írások is :)