Petersen's bikes

Jawatól a Romsonig

Címkék

Bessy (4) börze (6) burgman (4) cb500 (1) csomagtartó (1) fényezés (12) gumiabroncs (1) gyújtás (3) jawa (50) katana (1) kawasaki (13) kerék (6) kipufogó (5) króm (1) matchbox (2) matrica (2) miskolc (2) motorblokk (10) mz (1) olaj (2) romet (17) sr125 (1) tank (1) történelem (1) ülés (2) váz (22) vezeték (4) video (5) yamaha (1) Címkefelhő

2012.05.17. 15:32 petersen

Matrica

Az elmúlt hetekben nem sok minden történt, a nyárias-tavasz adta motorozáson kívül. Szerelés, hibakeresés nem volt mivel ezeket kiváltó ok sem volt. Az „öreg” Kawa teszi a dolgát ügyesen. Megjártam egy Szolnok-Miskolc-Szolnok útvonalat, minden gond nélkül. A motor jól ment, az idő remek volt és nagyon jól esett végre egy nagyobbat menni. Fogyasztást most nem mértem, a kijelző és a tapasztalások alapján nemigen változott. Kellett ez már nagyon, vétek a szép időben irodában/szobában ülni. Ragyogó napsütésben, kanyargós utakon motorozni, dombos-hegyes vidéken egy kisebb csoda, higgyék el…
Egy kommentben Baowah kérdezte, hogy lesz-e ebből is caferacer. Azt írtam, hogy nem, mert jó így ahogy van, egyenlőre nem akarnék sikítóval nekiesni. Szeretem a formáját, a kis idomot az elején, nekem pont a méretem, kényelmes, szóval marad. A matrica pótlása már a megvételekor felmerült bennem, nyilván a fényezést meg kellett vele várni. A fényezés kész, lehet matricázni. Gyári matrica készletet lehet ugyan kapni, az ára viszont majdhogynem üti a fényezését (130-150 euró + posta, jellemzően e tengeren túlról), így ezt passzoltam. Az a cég, aki a Jawara készítette a kockás matricát, A3 –s méretben tud beszkenelni egy általam elkészített sablont és az alapján elkészíteni a matricát. A tankra és az oldaldobozokra illő matrica ennél nagyobb méret, így ez sem járható. Marad az SK kivitelezés, ami igényelt némi előkészületet…
Netről leszedtem egy-két képet, hogyan is kellene kinéznie a matricáknak. Ennek a típusnak ezt az évjáratát és színe fekete-ezüst matricával gyártották.
 
Katalógus szerint
 
Ez alapján, háztartási csomagolópapírra rajzolva készítettem el a sablonokat. Vettem fekete- és ezüstszínű dekor fóliákat és egy jobb fajta kést (olló, vonalzó, körsablon már volt). A garázsban volt egy szép sík polc, amit előléptettem vágóasztalnak.
 
Kellékek. A jégkaparó még nem lépett színre
 
A katalógusban szereplő kép alapján próbáltam kitalálni a megfelelő formákat, a faridomnál kezdve. Ez elég kis felület ahhoz, hogy ha elrontom, nem okozok nagy kárt, és sok fólia sem vész kárba. A mindkét színt befoglaló sablont szépen felillesztettem, ahol kellett még vágtam rajta. Középen a késsel elvágtam, átrajzoltam a fóliára és kivágtam.
 
Két csík, két oldalra
 
A faridomot letisztítottam és kicsit felmelegítettem a felületét hajszárítóval. Nem volt ugyan hideg a garázsban, a meleg viszont segít a jobb illesztésben és tapadásban. Előbb az ezüst rész tettem fel, majd fölé a feketét, óvatosan illesztve, hogy ne fedjék egymást, de a piros fényezés se látszódjon ki. Itt még kicsi volt a felület, elég volt puha ronggyal simogatni. Egyenletes lett, nem buborékos, szinte meg voltam magammal elégedve, no de semmi túlzott önbizalom.
 
A hátsó rész elsőre kész
 
A képminőségért sorry, a telefonom volt készenlétben. Haladtam előre, jöhettek az oldaldobozok. Előbb az ezüst rész felülre, majd alá a fekete. A matrica papír hátát nem dobtam ki, hanem sablonnak használtam a másik oldalra, hogy a formák egyezzenek. Kicsit ugyan is a felrakás előtt még igazítani és vágni kellett. Szemem mindvégig a falon lévő fényképen, ahonnan puskázok.
 
Tisztes őszes…
 
A fekete résznél már előkerül a jégkaparó. A felső élét illesztettem, hogy meglegyen a kellő hézag, majd középen és onnan a két széle felé, a jégkaparóval simogatva. Ha bubis lett, visszaszedtem és újrahúztam. Ez is elég jó lett, sima, és egyenletes.
 
Ilyen lett a másik oldal is.
 
Mivel már erősen esteledett ekkor, a fejidom két kis csíkját raktam csak fel. Két 4 cm széles csík, szépen körbevágva. Ez gyorsan megvolt, a tankot meghagytam másnapra, mivel tudtam, hogy azzal jól elleszek.
A tankon lévő két csík felrakása előtt, ceruzával húztam egy kis vonalat a tankra, ami a Kawasaki felirattal párhuzamos, és ahova a matricákat gondoltam felrakni, a katalógusban lévő képek alapján.
 
Ide kellett a feketét illeszteni
 
Kivágtam a fekete csíkot, és kis matrica darabokkal felpróbáltam. Illeszkedik végig a csíkra, a tank elején ugyan mókás lesz majd, a hajlatok miatt.
 
A tank közepén fekete csík látható
 
Hajszárító, melegítés, ragasztás. Elbabráltam vele, mire jó lett, mert figyelnem kellett felrajzolt vonalat és közben simogattam a jégkaparóval, hogy sima legyen a felülete. Miután felkerült, kivágtam az ezüst részt és az előzőek szerint a fekete mellé illesztettem. A tank elején kicsit ezzel is elszórakoztam, mire mindenhol egyenletesen meg nem tapadt.
 
A tank is készen
 
A kép ugyan kicsit homályos, ha elvonultak az esőfelhők készítek napos képeket, az összkép így is elég jó lett szerintem.
 
Nem gyári, csak valami hasonló
 
Egy matrica maradt csak ki, amit viszont gyártatni fogok. A faridom hátuljára kell még egy fekete matrica, a közepén „Kawasaki unitrak” aranyszínű felirattal. Az oldalidomokra jönne még a Gpz550 felirat, amit eredetileg fel lehetett csavarozni. Ha ilyet nem lelek, az is matricásítva lesz.

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://caferacer.blog.hu/api/trackback/id/tr174522388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tiger1342 2012.05.18. 13:43:31

Szép Munka, gratula!
Én most Yamaha XJR1300 féle dekorcsíkon töröm a fejem, ezen felbuzdulva lehet az is matricás lesz...! :)
Előtte még 1-2 réteg festék és lakkozás azért hátravan.
Csak így tovább! :)

petersen 2012.05.18. 14:13:00

@tiger1342: köszi! vágj bele nyugodtan (szó szerint). éles kés, jó olló és türelem kell leginkább hozzá.