A címmel ugyan egyből lelőttem a poén, higgyék el azért érdemes végigolvasni a posztot. Egy korábbi bejegyzésben már megénekeltem, hogy a beindítással küzdök. Több-kevesebb sikerrel ment is a dolog, a motor beindult, ehhez azonban kellett egy kis hidegindító, gyertyacsere és karbi állítgatás, valamint idő és türelem. Alapjárat persze nem volt, mivel a jobb oldali henger alacsony fordulaton elkezdett csörögni, köszöni szépen, de ő itt most befejezte, dolgozzanak mások. Ez utóbbi dolog elég gáz, mivel ha nem megy mind a két henger, nem tudok rendesen alapjáratot állítani, és itt meg is állt a menet egy lehetséges próbakör irányába. Most vasárnap azonban nekirugaszkodtam, és elhatároztam, hogy megoldom a problémát. Szombaton családilag Környén jártunk rokonlátogatáson, így az úton a beszélgetés, vezetés, csendben bambulás mellett volt egy kis időm a motoron is gondolkodni.
Ami az elektromos rendszerben új – vagy használt, de nem eredeti alkatrész - az a két trafó, a szénkefetartó és a kábelköteg. A szénkefetartón nincs mit elrontani, és rosszul bekötni, amikor kicseréltem, pontosan illett a régi törött darab helyére. A szénkefék az eredetiek, nem voltak agyon kopva, így maradtak. A kábelköteg jól van bekötve, a rajz szerint, nem zárlatos, így azt is kizártam. Maradt tehát a két trafó. Ha nincs alapjáraton szikra, akkor valami nem érintkezik, és csak magas fordulaton van módja „áthúzni”. A pipák és a gyújtókábelek újak, mind jól össze van csavarva. Vagyis úgy gondoltam.
Leszedtem az ülés és a tankot, hogy megnézzem mi a helyzet. A bal oldali pipa és trafó közötti kábel rendesen a helyén, húzásra sem mozdul meg. A jobb oldali henger trafójából viszont az első érintésre kijött a kábel. Ezt nem értem. Mindent rendesen betekertem, tüske van a trafóban, akkor miért nem marad a helyén? A válasz egyszerű. A trafóban valóban van tüske, csak éppen menet nincsen rajta. Így aztán tekerhettem, tolhattam, a tüske belement ugyan a kábelbe, de csak úgy elvolt, és ha volt kedve adott szikrát, ha nem volt kedve, akkor meg nem. Szerencsére meghagytam a két régi trafót. Az egyik már nem az eredeti – valami szovjet cucc – a másik is koszos és rozsdás, de hasznosítható. Leszedtem róla a régi csavarokat és érintkezőket, megtisztítottam a menetet és új csavarokat és alátéteket raktam fel. Bekötöttem mind két kábelt, a trafót beraktam a helyére, tank fel, próba, figyelem csendet kérünk!
Benzincsap nyitva, úszó lenyomva, két-három rúgás üresen, majd egy telibe’. Elsőre beindult, azaz indulgatott és pár fordulat múlva le is állt. Nem baj, ez már valami. Újabb próba. Többszöri próbálkozás, és beindult. Hörögött, fulladt, de járt. A gázt rángatva átálltam a jobb oldalra, hogy állítsak a porlasztón. Kb 20 perc játszadozás és próbálkozás után meglett a szép, csörgésmentes alapjárat. Eddigre már kék füstben állt a garázssor – még jó, hogy magam voltam – és szépen megjelent a korábban el nem égett benzin és olaj a doboknál. Amúgy is vastagabb keveréket készítettem, nem csoda, ha kitolja a felesleget.
Hagytam egy kicsit üresen járni, addig felfújtattam a kerekeket. Úgy voltam vele, egy-két garázskörrel meg kell ünnepelni a dolgot. Első fék ugyan még nincsen, de próba szerencse. Leállítottam, lábra állt, lehetet nyeregbe szállni. Bal sarokkal benyomtam a váltókart, lábfejjel pedig felfordítottam. Mint a nagyok. Gyújtás, és pöcc-röff, elsőre indult. Akkor most óvatos kuplung, majd le egy szolid egyes. Kis kattanás, de még állok, ami jó jel. Kuplung fel, és már gurulok is. Lassan óvatosan megyek körbe-körbe. Kis gáz – elkezd rángatni – kuplung, kettes. Megy ez kérem, nincs megállás. Éppen esőszünet van és jó, hogy nincsenek muslicák, mert vigyorgok, mint a tejbe-tök. Vissza a garázshoz, kis pihenő, és mint a reklámban: még egy kört? Miért ne! Ez úttal kipróbálom a félautomata kuplungot is. Egy hang nélkül vált felfelé, kuplungolás nélkül.
Ami az igen rövid, bár igen élmény dús próbaút során kiderült: a kuplung izom. Nekifutásból kell behúzni, és állítani is kell rajta. Nagy a holtjáték és talán kicsit fent fog. Az ülés kemény. Hiába kérem, versenygép ez a javából, lépésálló hungarocell és 1 cm szivacs nem egy süppedős bőrfotel. Gázadásra rángat, a gyújtáson finomítani kell. A hátsó fék elég jól fog, kicsit még állítani kell azon is.
És ami van, de nem működik, illetve még nincs: féklámpa kapcsoló így féklámpa nincsen. Nem üzemel a világítás – tompított és reflektor – helyzetjelző van. Első fék nuku, nincs kürt, és nincs rendesen bekötve a kürt és váltókapcsoló.
Következő video beszámolóban benézünk a ruha alá, és láthatnak egy szép elindulást. Legalább is remélem.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
janiklaci 2010.07.25. 17:42:33
Örülök, hogy összejött.
A finomhangoláshoz sok sikert!
TyerCorp01 2010.07.28. 21:37:34
petersen 2010.07.28. 22:55:22