A hazahozatal másnapján kipróbáltam. Ahogy mutatták: kis pumpálás a szivatón, két rúgás üresen, majd egy gyújtással. Elsőre sikerült, megszólalt a kétlövetű. Nosza, nyeregbe. Régen motoroztam, közel 30 éves motorral pedig még soha. Elöl valami kotyog, az első fék markolatig húzva kezd el fogni, a hátsót taposni kell, a kuplung fent fog, egyesben rángat. Az alapjárata szép, szinte nem is rezeg a motor. Az MZ –imnél megszoktam, hogy a pirosnál állva, a motor minden egyes része külön életet élt, kirázva a vesekövemet. Pár méter erejéig Máté elém ült. Szorította a kezemet, de tetszett neki. Kész ennyi, a gyerek beoltva, vehetem neki a robbanómotoros kütyüket életem végéig.
Délután aztán elkezdtem leszerelni azt, ami biztosan nem kell. Indexek, hátsó lábtartó, csomagtartó, miegymás. Megnéztem az adattáblát is.

Baujahr: 1983, Typ: 634
Korábban leírtam, hogy a 638 –ast 1984 –től gyártották. A motorblokk formájából és az évszámból kapcsolnom kellett volna. Ez van, ez itt kérem egy utolsó kiadású, 350/634 –es Jawa. Hiába, még csak tanulgatom a motorátépítést, és a Jawa históriát. Szóval, kedves igazi szakik, kérem, ne ragadjanak billentyűzetet, belátom magamtól is: tévedtem.
A szétszerelés során ez kívül más is kiderült. Levettem a motorról a jobb oldali deklit. És ezt találtam:

Mire jó a gyorskötöző című tanfolyamunk mai előadása: javítson Ön is dinamót, gyorsan, olcsón. Nem szedtem szét jobban, pontosan még nem tudom mi a gondja. Egy szinte biztosra vehető, rendesen megjavítani nem lesz ennyire egyszerű. Lagalább megvan a rángatás oka.
Vasárnap délután van. Odakint esik, a párás levegő beoson a fűtetlen helyiségbe, mire eljutok ide:

Mint szokták volt mondani: innen szép nyerni.
Mára ennyi, innen fojtatom a hétvégén. Leszedem a láncvédőt, mert sosem szerettem ezt a fajta zárt dobozt, még ha a lánc szempontjából praktikus is. Úgy is lesz helyette másik. Valamint még pár apróságot kell megoldani:
- új első sárvédő
- hátsó sárvédő átszabása
- hátsó sárvédőhöz új tartó
- új kipufogó tartók
- rövidebb dobok
- első lámpa csere
- új első lámpa-tartó
- hátsó lámpatartó módosítása
- hátsó féklámpa kapcsoló áthelyezése
- tank módosítása/esetleg cseréje
- ülés átalakítása
- új akkumulátor tartó
- első lábtartó módosítása
- új kormány
- kerekek átfűzése
- fentiekből adódó, millió és egy probléma megoldása
És természetesen az alkatrészek tisztítása, krómozása, polírozása, festése, szinterezése, a motorblokk generálja, az elektromos rendszer újrakötése, az egész Lego összeszerelése és bejáratása, pszichiátriai beutalásom és a kényszergyógykezeltetésem van hátra. Gyerekjáték. Megyek, beveszem a gyógyszereket…
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
htibi 2009.11.19. 12:14:36
Most kezdtem el olvasni a blogot !
Szerintem tetszeni fog !
Üdv: htibi
petersen 2009.11.19. 18:29:08