Ahogy az elején írtam, eddig sikerült sok képpel, kevés szöveggel blogolni. Most azonban muszáj írnom, mert a még kész nem lévő, nem létező dolgokat nem lehet képekkel bemutatni ugyebár, back to the future…
A fejemben megvan egy összkép, és eddig úgy is alakulnak a dolgok, és bár haladok, sok minden hátra van még. Amikor a garázsban vagyok és szikrát szór a sikító, vagy nyakig vagyok olajos, egy-egy arra járó szomszéd mindig megjegyzi: „de nagy munkába vagy”. Valójában azonban több kicsiben vagyok, mert így jutok csak előre, ahogy a királylány is megtanulta a szerelmet: apródonként. Jó volna haladni, mert eddig egy használt robogó árát elvertem a Rometre, és továbbra sem más, mint egy marék vas a garázsban. Ennyire persze nem vész, sok minden megvan már.
A kerekek tulajdon képen újak. Fényezve, átfűzve, új (ragasztott) fékbetétekkel várják a sorsukat. Mivel golyóskosarat nem kapni sehol – minden nagykerben hiánycikk – átállok a zárt csapágyas kerékre. A csapágyak és az ehhez szükséges tengelyek megvannak, már csak távtartókat kell vágni hozzájuk, és lehet centírozni, beszerelni. Megvan az eslő villa, hozzá a csészékkel, kosarakkal. Vettem egy használt bőr nyerget, amit már szétszedtem. A fém részek megkapták a kerék fényét – lesz rajta egy kis hegesztés is - a bőr pedig csiszolva és festve lesz, a héten lesz egy köröm a szűcsnél.
Használt, de jó állapotban. A hátsó rugótartó egy helyen repedt.
Megvan a vázhoz a felső rész. Régen hajlítottam csövet, ahhoz képest nem lett rossz, az íve passzol a korábbi elképzeléseimhez. A héten igyekszem lerendezni a hegesztést, hogy utána a blokkal, kerekekkel be lehessen állítani a hátsó villát, az ugyan is fix lesz és jó volna egy összképet látni, és ahhoz szabni a hátsó vasakat.
Kicsit talán darabos, de később ez nem lesz feltűnő
És ami a lényeg: van egy blokk, új karbival. Váltó- és berugókar kell hozzá, egy börzén majd nézek. Itt tartunk most, az ilyenkor szokásos excel táblázatban azonban van még pár tétel, ami várat magára. Kell majd kormány, markolattal, karokkal, bowdenekkel, hozzá tükör. Lábtartó, összekötve a hátsó fékkel, lánc, láncvédő. Lámpák, teljes vezetékezés. Hegesztések, homokszórás, porfestés. Kell egy tank, aminek a képe megvan a fejemben, de oda nem tankolhatok ugyebár. Nem lesz kis munka sem megrajzolni, sem megcsinálni… No, de ne szaladjunk ennyire előre. Most hegesztés, vázpróba, újabb hegesztés, apróságok kitalálása és onnan már építek. Mármint tényleg.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
vermes tibi 2017.06.08. 12:02:49
petersen 2017.06.10. 21:56:04
vermes tibi 2017.06.10. 22:08:45
petersen 2017.06.10. 23:22:36