Petersen's bikes

Jawatól a Romsonig

Címkék

Bessy (4) börze (6) burgman (4) cb500 (1) csomagtartó (1) fényezés (12) gumiabroncs (1) gyújtás (3) jawa (50) katana (1) kawasaki (13) kerék (6) kipufogó (5) króm (1) matchbox (2) matrica (2) miskolc (2) motorblokk (10) mz (1) olaj (2) romet (17) sr125 (1) tank (1) történelem (1) ülés (2) váz (22) vezeték (4) video (5) yamaha (1) Címkefelhő

2009.03.15. 23:19 petersen

Innen már jobb lesz

  Tinédzser koromban azzal egészítettem ki a zsebpénzemet, hogy a haveri, rokoni kör biciklijeit szereltem, elhanyagolható nagyságú óradíj fejében. Ebben az időben ugrott meg a testsúlyom, mivel volt, hogy csokival vagy egy-két szelet tortával voltam kifizetve. Mindent elvállaltam, az apróbb szerelésektől, váltó-, fék beállítástól kezdve a centírozáson keresztül a komplett felújításig. Ez utóbbi esetében – szétszed, tisztít, lefest, összerak – tapasztaltam meg, milyen gyorsan is lehet egy bringát szétkapni. 10-15 perc az egész, nem több, és az előszobában máris kikerülhetetlen akadályokat képeztek a különböző alkatrészek.

  Ennél a motornál sincsen másként. Két hete még összeszereltem, bemérni a tankot és az ülést, valamint a láncvédő helyét. Miután az utolsó hegesztés is megvolt, alig fél óra alatt alkatrészekig szedtem szét.

  Beteghordó ágyra tettem, mivel a „műhely” egyik feléből átköltöztem a másikba, és így volt a legpraktikusabb. Külön raktam a homokszórandó cuccokat, egy szép nagy doboznyi összejött. A vázon kívül az első és hátsó villa, az ülés, a tank, a sárvédő, a fékpedál, és még egy fél tucat nagyobb alkatrész került egy helyre. A porlasztót, és az igazi apróságokat – fék alkatrészek, anyák és alátéteik, stb. - beáztattam brigéciolba, majd lemostam és drótkoronggal megsikáltam mindet.

 
 Egy kis dobozba raktam, amit majd nikkeleztetni kell. És már van „kész” feliratú doboz is. Ide került a kürt, a fesz-szabályzó, a porlasztó, és jó pár megtisztított vasdarab.
Szétszereltem a kerekeket, kiszedtem a küllőket, csapágyakat. A kerékagyakat – homokszórás előtt - viszem felszabályoztatni Ervinhez, az aranykezű esztergályoshoz. Gyorsan és jól dolgozik, annak idején a családi Renault féktárcsáit is ő szabályozta fel, na meg a Suzukiét is tavaly tavasszal, amikor vizsgára vittem a kocsit. Amikor megjelenek nála, általában sokkal többet vesz el az idejéből az általános eszmecsere, a világ problémáinak megbeszélése, mint maga a munka.
A két hátsó lengéscsillapító viszont kuka. Azt már korábban mutattam, milyen ragyás a rugó, ami aztán az évek alatt a ház-részre is átterjedt, mély gödröket vájva az acélba. Ez még a kisebbik gond lenne, mert ki lehet glettelni, és le lehet festeni, a rúd azonban megszorult, és a rugófeszítők egy heti csavarlazítós áztatás után is csak kalapáccsal jöttek le, és nem egy darabban. Ha esetleg valakinek van egy pár felesleges hátsó lengéscsillapítója, komentelje be legyen szíves, és megalkuszunk.
Itt tartok tehát most. Ha megvan a porszóratás, nikkeleztetés, akkor ismét jelentkezem, sok-sok képpel, kevés szöveggel. Zsebkendőket készenlétbe!

 

Szólj hozzá!

Címkék: jawa váz motorblokk


A bejegyzés trackback címe:

https://caferacer.blog.hu/api/trackback/id/tr451004381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása