Petersen's bikes

Jawatól a Romsonig

Címkék

Bessy (4) börze (6) burgman (4) cb500 (1) csomagtartó (1) fényezés (12) gumiabroncs (1) gyújtás (3) jawa (50) katana (1) kawasaki (13) kerék (6) kipufogó (5) króm (1) matchbox (2) matrica (2) miskolc (2) motorblokk (10) mz (1) olaj (2) romet (17) sr125 (1) tank (1) történelem (1) ülés (2) váz (22) vezeték (4) video (5) yamaha (1) Címkefelhő

2017.08.01. 20:48 petersen

Tankológia, első fejezet

Sokat törtem a fejem, hogy a tank formája milyen legyen. Az alap elgondolás, hogy a pluszban felhegesztett felső vázcső alá kerül be. A felső íve tehát adott volt, már csak a többit kellett hozzá álmodni, vagyis rajzolni, egy méretes kartonlapra. Ehhez elsőnek a felső ívet ívet rajzoltam meg, ez ugye fix, ehhez jön az eleje, ami szintén a vázon, az alsó cső mentén megy egy darabig. A tank alját vízszintesnek képzeltem el, így már csak a hátulját kellett a helyére tenni. Több variáció is született, végül az lett a legjobb, hogy a nyeregcsőig nem fog elmenni a tank, de a hátulja azzal párhuzamos lesz. Így meg is született egy oldal sablon, amihez hozzá lehetett szabni a többi elemet.

img_20170731_164334.jpg

Az oldala, alatta a felső rész ami hátra felé szűkül

Elsőnek úgy terveztem, hogy egyforma széles lesz elől, hátul. Így azonban túl nagynak és alaktalannak tűnt, olyan volt mint egy íves tetejű tégla. Most viszont hátra felé keskenyedik és a végén olyan széles, mint maga a váz. Elől megvan a kellő szélessége, hogy a benzinbetöltő nyílást - amit egy rossz tankról levágtam - fel lehessen hegeszteni a jobb oldalára.

img_20170731_173200.jpg

Ez az eleje. itt még nem látni, de fentről lefelé is keskenyedik

img_20170731_173207.jpg

A hátulja, itt látni a méretkülönbséget fent és lent

img_20170801_194056.jpg

Felrakva jónak néz ki, nagy lenne, ha végig vinném a nyeregcsőig

img_20170801_194101.jpg

S oldalrúl

img_20170801_194137.jpg

Jelenlegi állapot

A kerekek centírozva, és a képen ugyan nem látni, de menet került a fékpálcára, így ha rollereznék egyet, már meg tudnék állni. Vasárnap pedig börze Tiszakécskén, írtam egy szép bevásárló listát. Börze után egy kis fürdés a Tiszában, a 40 fokban biztos jól fog esni. Igyanak sok folyadékot, és ha lehet, hűtsék magukat. Folytköv...

3 komment

Címkék: tank váz romet


A bejegyzés trackback címe:

https://caferacer.blog.hu/api/trackback/id/tr9912709256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vermes tibi 2017.08.01. 22:29:35

Üdv!
Megkockáztatok egy hosszabb kommentet, de rögtön hangsúlyozom, hogy ez nem okoskodás meg belemagyarázás akar lenni - annál sokkal jobban tisztelem a munkáidat - csak afféle szerény vélemény, meg továbbgondolkodás.
S hogy messziről kezdjem: a motor neve Romson lett, a két típus nevét öszverántva - ennek az ellentéte a Simet, ami a szimmetria szót juttatja eszünkbe. Mint már írtam, a motor íve szembetűnően egy fél szinuszhullámot ír le, s az első és hátsó villa háromszög alakú szerkezete is tovább erősíti a szimmetriát. A tankot úgy akarod kialakítani, hogy ne érjen el a nyeregcsőig. A hosszabb változat jobban erősítené az ívet, a szimmetriát. Ha jól értem, készült egy ilyen, a nyeregcsőig érő sablon is, de elvetetted. Lehet, hogy tényleg nem nézett ki jól egy ülés alá benyúló tank, ezt csak te tudhatod.
Egyébként az egész motor annyira formabontó, hogy szinte kívánja a különleges megoldásokat. A magasan kiemelt ülés és kormány, a "biciklis" külsőhöz képest "kempingesen" kis kerekek semmihez sem fogható külsőt adnak. S visszatérve még a névre: a Simson blokk elég árulkodó, de a Romet származási vonalat szinte teljesen elfedik a (gyárinak látszó) átalakítások. Kíváncsi vagyok, hogy az apróbb részleteket hogyan oldod meg, pl. milyen lámpa lesz rajta - motorról származó, vagy a biciklis vonalat erősíti tovább. A kipufogó vezetésére is kíváncsi vagyok.
A vízszintes aljú tankokkal nekem nincs szerencsém. Az én motorom Verhovina tankjából az utolsó bő fél litert (vagyis 25 km-re elegendő benzint!) lehetetlen kivarázsolni.
Csak úgy eszembe jutott, leírom gondolatébresztőnek: egyszer láttam egy olyan megoldást, hogy a tank külső alakját úgy változtatták meg, hogy körbefújták purhabbal, a kívánt alakúra faragták, műgyantával kezelték a felületet, hogy ne legyen sérülékeny és utána fényezték. Gyakorlatilag bármilyen formát ki lehet így hozni.
Az elektromos rendszer, akku, stb. hol lesz elhelyezve? Vagy nem tervezed ezzel bonyolítani a letisztult formát?

petersen 2017.08.02. 07:30:40

@vermes tibi: Szia! Köszönöm az észrevételeket és a tanácsokat/ötleteket, minden ilyen jól jön :-)
Igen, volt egy hosszabb változat, más nem tudok mondani, mint hidd el, nem volt jó. elnyomta a felső részét a motornak, és túl nagy volt. a műgyantás kialakítás nem játszik, egyrészt itt alap sincs amit kezelésbe vehetek, másrészt ott a betöltő nyílás, benzincsap csatlakozás kérdése is. a kormány még állításra szorul, a kép torzít is kicsit. amikor elkezdtem faragni a motort, volt egy vázlatos kép a fejemben, hogy milyen legyen, de terv, rajz nem készült. menet közben alakítom a dolgokat, első sorban ezért is csinálom, a Jawa és a blog is e miatt jött létre, a többi motoron is sokszor jobban élveztem a szerelést, mint a motorozást :-) Lámpa lesz, valami klasszikus forma, erre is csak "spirituális" látomásaim vannak, majd kialakul. a lényeg a móka és a szórakozás, és az, hogy megoszthatom másokkal

tiger1342 2017.08.11. 12:40:44

Csatlakozom! Praktikus lenne a benzincsap környékére egy mélyebb formát csinálni, az lesz a tartalék. Elég egy picike gödör, máris oda folyik az összes benya. Simson tankon is minimális lejtes van csak... Apró törést rakjal az aljara, ha használni is akarod.
süti beállítások módosítása