Petersen's bikes

Jawatól a Romsonig

Címkék

Bessy (4) börze (6) burgman (4) cb500 (1) csomagtartó (1) fényezés (12) gumiabroncs (1) gyújtás (3) jawa (50) katana (1) kawasaki (13) kerék (6) kipufogó (5) króm (1) matchbox (2) matrica (2) miskolc (2) motorblokk (10) mz (1) olaj (2) romet (17) sr125 (1) tank (1) történelem (1) ülés (2) váz (22) vezeték (4) video (5) yamaha (1) Címkefelhő

2009.10.18. 23:45 petersen

A hard (birth)day's night

 

Kicsit remeg a kezem, ahogy útban a Puskás Ferenc stadion felé, lenémítom a telefonomat. Pedig megszokhattam volna, hiszen ez már a sokadik rendezvény az elmúlt hónapban, ahol beszélni fogok. Néha már azt sem tudom, hol ébredek, London vagy New York? Annyira egyformák.
Motoros rendőrök tucatjai biztosítják utamat, ahogy a limuzinom megáll a főbejáratnál. Több száz motoros, hosszan kígyózva, dudálva, villogva és integetve halad el mellettem. Testőr nyitja az ajtót, villognak a vakuk, forognak a kamerák. Riporterek hada egymást túlüvöltve akar kérdezni. Mindenki itt van, NBC, CNN, Sky-News, Duna TV. A bársonyszőnyeg két szélén őrjöngő tömeg, van dolga a biztonságiaknak. Integetek, mosolygok, majd besétálok az épületbe, ahol a tömeg állva, tomboló tapssal üdvözöl (a jegyek állítólag hónapokkal ez előtt elkeltek). Férfiak szorítják meg a kezemet, nők ugranak a nyakamba, rúzsfolt az ingemen.
Fellépek a színpadra, mögöttem hatalmas kivetítő, előttem a rajongók hada. Hosszú percek telnek el, mire mindenki megnyugszik, és leül a helyére. Elkezdem az előadásomat. Röviden, határozottan beszélek, és mint mindig most is fejből mondom a szövegemet. Szót ejtek a múltról, a kezdetekről, a motorkerékpár gyártás globális helyzetéről, majd éltetem a kőolajat, mint a jövő legfontosabb energiahordozóját. Szavaim hallatán sárga kezeslábasban Greenpeace aktivisták ereszkedne le a kupola tetejéről, majd „Viva petrol” feliratú transzparenst feszítenek ki. A tömeg őrjöng.
Mondataimat többször is ütemes, szűnni nem akaró taps szakítja meg. Műholdon keresztül kapcsolják Obama elnököt, aki immár hivatalosan is bejelenti, hogy a Harley Davidson gyár elkészült a gyártósorának átalakításával, így indulhat az általam tervezet motor sorozatgyártása. Kicsit később Nicolas Sarkozy jelentkezik be, és élőben leleplezi az Eiffel torony parkjában felállított mellszobromat.
Beszédem végén idősebb Paul Teutul ölel át elsőnek, és sírva köszöni meg, hogy üzleti terveimmel kirángattam az OCC –t a válságból. Valentino Rossi pedig könyörög, fontoljam meg még egyszer, a vezető mérnöki poszt elfogadását. Sylvester Stallone telefonon ér utol, és visszaigazolást kér, valóban ott leszek-e a legújabb Planet Hollywood étterem megnyitóján, ahol örökös asztalfoglalás vár.
Válaszolni is alig van időm, indulni kell tovább, a Hősök terén óriási party vár. A házigazda Jay Leno, a színpadon éppen a Beautiful day-t nyomja a U2. Remek a hangulat, utoljára akkor szórakoztam ilyen jól, amikor Ewan McGregor megérkezett Fokvárosba, a „hosszú motorozás lefelé” túra céljába, és este együtt ünnepeltünk.
 
Sok minden mögöttem, és még több előttem. Ki tudja, mi jön még…
 
(Állítólag az angol Királynő fontolgatja, hogy ne csak brit állampolgárok kaphassanak lovagi címet.)

 

 

5 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://caferacer.blog.hu/api/trackback/id/tr511458542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MR. HÓD88 2009.10.30. 12:05:59

Figyelem már egy ideje a blogodat és elég fajinul alakul a gépsárkány kíváncsi leszek rá ha kész lessz. Jómagam is próbáltam erre a stílusra hagyatkozni az MZ-mel.

szolnokitomi 2009.10.30. 23:10:09

Nagy a csend errefelé! Én a héten szereztem egy csepptankos Jawa-t nem restaurálom jövő héten indul a flex. Mikor látunk valami uj fejleményt?

petersen 2009.10.30. 23:51:10

@szolnokitomi: munka, család, iskola szentháromság közepette kevés időm marad sajnos. Remélem a hétvégén - ha nem is a saját motoromról - de tudok frissíteni. A teleszkóp rugóm krómozódik, és az elejét is próbálom szerelni.

szolnokitomi 2009.10.31. 09:21:28

A krómozást merre készítteted mert én amikor utoljára ilyen dolgot csináltattam akkor nekem még a Csepel Művek területén krómoztak (egy Jawa Perak-om) volt de az a krómozás nem túl jól sikerült, viszont a mostani motoron is jó lenne egy-két dolgot kifényesíteni.Üdv

petersen 2009.10.31. 19:09:53

@szolnokitomi: Laci, akiről korábban írtam, a motorjához krómoztat alkatrészeket, vele csináltatom. Majd megérdeklődöm a címet.
süti beállítások módosítása