Petersen's bikes

Jawatól a Romsonig

Címkék

Bessy (4) börze (6) burgman (4) cb500 (1) csomagtartó (1) fényezés (12) gumiabroncs (1) gyújtás (3) jawa (50) katana (1) kawasaki (13) kerék (6) kipufogó (5) króm (1) matchbox (2) matrica (2) miskolc (2) motorblokk (10) mz (1) olaj (2) romet (17) sr125 (1) tank (1) történelem (1) ülés (2) váz (22) vezeték (4) video (5) yamaha (1) Címkefelhő

2009.05.19. 01:24 petersen

Aranyszerszám

    Miután a múltkor másfél órán keresztül kényeztettem saját magamat orálisan, a dugattyú és a hajtókar összeszerelésével, megjött az ihlet, miszerint esztergáltatni kell egy kis kúpos csapot, a tűgörgők kordában tartására, és a csapszeg beszerelésére.

Ervin, az esztergapadok Picassója jöhetett szóba, azonban a sör-virslis ünnep és a hétvége miatt kiesett, mint lehetséges műtőssegéd. Ekkor jutott eszembe, hogy egyik jó kollégámnak Sanyinak mintha lenne egy light-esztergapadja, amolyan sebészeti eszköz, amivel igazán apró kütyük is kifaraghatóak.
Sanyi ugyanis amolyan ezermester-fajta. Gépészként végzett, ha jól tudom és világ életében a gépek, autók és motorok határozták meg a létét. Gyártott saját kezűleg lakókocsit, generálozott Trabantot, és újított fel Mz-t - amit még tőlem vett annak idején - amikor nagyobb motorra váltottam. A Hondám házhozszállításában is segédkezett, és jó mosolygott bimbódzó motorisztikus tudásomon, amikor a fordulatszámmérő spirálját gyújtászsinórnak néztem. Mentségemre szóljon, hogy a hengerfejből jön ki a fordulatszámmérő spirál a Honda Ft 500 –nál, innen a képzavar. Hiába, tudásom már akkor is az egeket verte.
Az esztergapadot valahol használtan vette, még akkor, amikor elkezdett a fiával együtt hajómodellezni. Kis elektromos hajókkal szelték a vizet, egy háromszög alakú, a Holt-Tiszán kialakított pályán. Jómagam nem egyszer vettem részt országos versenyeken, mint segítő és körszámláló. Klassz móka, egész nap a jó levegőn, napsütésben számlálni, ahogy a kis elektromos hajók elhúznak az ember előtt többször is a pár perces futam alatt, majd a szünetekben úszni egyet, napon szárítkozni, és kezdeni elölről az egészet.
Szóval Sanyi segített. És megalkotta a csapot, aminek segítségével 10 perc alatt végeztem azzal a munkával, amivel két hete órák alatt nem bírtam.
 
A menet egyszerű volt: a csap ami elkészült kúpos és pár századdal kisebb átmérőjű, mint a csapszeg maga. A tűgörgőket és bezsíroztam, és beraktam a helyükre. A dugattyút óvatosan a helyére illesztettem, a kúpos csapot jól beolajoztam, és a dugattyúba toltam. Mikor ez megvolt, biztos lehettem benne, hogy a tűgörgők már nem esnek ki. Jöhetett a csapszeg, majd a zeeger gyűrűk a két oldalon. Gyűrűk a helyükön, olajozás, henger felrak. Tőcsavarok a helyükre, hengerfej a helyére és tadaam! Kész is van.
 
Jó-jó, egy kis tisztogatás még ráfér, van ott még kosz bőven, de a régi állapothoz viszonyítva így is maga a tökéletes patika, sőt mi több, processzor-készítő labor. Jöhet a kuplung lánc, a lamellák, majd a két oldalon a szimeringek cseréje.
Időközben elkészült az akkumulátor tartó doboz is.
 
Folyamatban a lámpatartó készítése, így ha az is megvan, feladhatok postán egy pakkot a pestieknek, szinterezés céljából. És ha még ez nem elég, a hétre beígérték a nikkelezett alkatrészeket. Remélem, meglesz minden egyes darab, és nem kell nekiállnom vadászni a neten az alkatrészeket.
Lassan, de biztosan haladok, de hol van még a vége?

2 komment

Címkék: jawa motorblokk


A bejegyzés trackback címe:

https://caferacer.blog.hu/api/trackback/id/tr421130404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mark94 2009.05.24. 19:55:28

Üdv! megint én vagyok gyönyörű a blokk és jól megcsináltad az aksitartót is. Az e-mail címed re nemtudtam küldeni levelet és skypen is azt irta h nem létezik ijen e-mail cím válaszodat kérlek erre az e-mail címre írd: boclaj@hotmail.com kösz!

katarak 2009.05.28. 12:44:05

Szia!
Nagyon kellemes elfoglaltságot találtál! Tele izgalommal, és kiváló lehetőséggel az anya szó gyakori emlegetésére. Tudom, mert én nemrég hoztam rendbe az öreg motorom, bár az Pannónia. Valamikor én is ilyen járgánnyal járkáltam, de az új volt, és soha nem kellett szétszednem. Csak az átok gyújtás beállítás! Még van is hozzá egy darab indexem. Szár nélkül, de komplett.
Jó szórakozást, sok sikert!
süti beállítások módosítása