Petersen's bikes

Jawatól a Romsonig

Címkék

Bessy (4) börze (6) burgman (4) cb500 (1) csomagtartó (1) fényezés (12) gumiabroncs (1) gyújtás (3) jawa (50) katana (1) kawasaki (13) kerék (6) kipufogó (5) króm (1) matchbox (2) matrica (2) miskolc (2) motorblokk (10) mz (1) olaj (2) romet (17) sr125 (1) tank (1) történelem (1) ülés (2) váz (22) vezeték (4) video (5) yamaha (1) Címkefelhő

2009.08.02. 17:36 petersen

Lába már van

Egy rövid, de annál fontosabb telefonbeszélgetéssel kezdődött a hetem. Megérkeztek a megrendelt alkatrészek, azaz a két ráf, a küllők, a csapágyak és a hátsó tengely. Az a napom elég sűrű volt, így csak másnap tudtam menni, azaz tudtunk menni. Máté még az elején annyira meg lett fertőzve a motoritisszel, hogy örömmel kísér el minden ilyen alkalommal. Jó, jó, most volt benne egy kis csali is, beígértem neki egy Happy Meal menüt, meg egy kis ugrándozást a játszótéren, ha jól viseli magát.
Tényleg minden megérkezett, amit kértem. Gyorsan átszámoltam küllőt-csapágyat, fizetés, Mc Donald’s, játszótér. A család mindkét gyerekének megvolt az öröme arra a napra.
Otthon aztán kiterítettem a zsákmányt:
 
A küllőanyák nem nikkelezettek, hanem galvanizáltak ezért sárgák. Jó lett volna ez is szép ezüstben, de nem reklamálok, örülök, hogy ezt is sikerült beszerezni.
Ha adhatok egy jó tanácsot azoknak, akik esetleg motor, autó, hidroplán, vagy tank felújításba kezdenek: szétbontás előtt, menet közben fényképezni, fényképezni, fényképezni. Most is nagyon jól jött, hogy nem a netet kellett böngésznem küllő befűzés ügyében, hanem a régi fényképeket átnézve megtudtam minden fontos infót a szereléshez.
A küllők egy helyen keresztezik egymást, menet irányt figyelembe véve a baloldalon a bal, a jobb oldalon a jobb küllő fut át a másik alatt. Elrontani sem lehet, mivel a küllők furatai nem egy vonalban futnak, minden második kicsivel bentebb van. Így aztán egy kis odafigyeléssel könnyen bel lehet küllőzni egy kereket. Alig negyed óra alatt meg is lett az első kerék bal oldala.
 
Fordíts. Másik oldal ugyan ez a szisztéma, csak a keresztezésekre kellett figyelnem. És kész is.
 
A két kerék befűzése megvolt egy szűk óra alatt. Az anyákat egyenletesen meghúztam – a küllők sárgasága már nem olyan vészes, így felszerelve -, így a küllőfejek szépen beültek a helyükre. Amelyik nem engedett a szép szónak, azt jobb belátásra bírtam egy fogóval, aminek rongyot tettem a pofái közé.
 
 
Jöhetnek a csapágyak, majd pedig a centrírozás, és a gumik felszerelése. Aztán majd a beszerelés is, ha az első teleszkóp is készen lesz.

    Ez most egy nagyobb falat volt a felújítási folyamatban, dobott is rendesen mind a motor állapotán, mind a szorzón. Ez utóbbi most úgy 4 - 4,5 körül jár. 

Szólj hozzá!

Címkék: kerék jawa


A bejegyzés trackback címe:

https://caferacer.blog.hu/api/trackback/id/tr341283500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása