Petersen's bikes

Jawatól a Romsonig

Címkék

Bessy (4) börze (6) burgman (4) cb500 (1) csomagtartó (1) fényezés (12) gumiabroncs (1) gyújtás (3) jawa (50) katana (1) kawasaki (13) kerék (6) kipufogó (5) króm (1) matchbox (2) matrica (2) miskolc (2) motorblokk (10) mz (1) olaj (2) romet (17) sr125 (1) tank (1) történelem (1) ülés (2) váz (22) vezeték (4) video (5) yamaha (1) Címkefelhő

2011.07.25. 10:38 petersen

Egy kis plasztika

 Amikor a Kawa hozzám került, jó szokásomhoz híven listát készítettem a legfontosabb teendőkről, amiket a motorral kapcsolatosan meg kell tennem, legyen szó védőfelszerelés beszerzésről vagy kisebb szerelésekről. Sisakom lett, kesztyű is, a többit remélhetőleg az októberi szolnoki veterán börzén be tudom majd szerezni.
 Még júniusban volt egy menetem a motorral Miskolcra, ami gond nélkül lement. Teli tankkal indultam, és kb 13 liter benzin ment el 300 kilométerre, ami elsőre szerintem nem olyan rossz. Persze kell még egy karburátor tisztítás-állítás, ami javíthat a fogyasztáson, na meg a gyatra kézi-szivatón. A gyülekező esőfelhőket sikeresen magam mögött hagytam Hevesnél, így az első nagyobb utat szárazon tettem meg. Eső-szüzességemet később egy nyári záporral veszítettem el. Elsőre jó volt, bár nem mondom, hogy vágyom még ilyen élményekre.
 A motor kapott négy új gyertyát (NGK) ami kicsit javított a rugalmasságán és az alapjáratán. Egy dolog azonban még megmaradt, egészen a mai napig…
Még május közepén, amikor megláttam az első képet a Kawáról a hirdetésben, egyből feltűnt a leömlők kályhacső-ezüstje. A feltűnt itt enyhe kifejezés, ez még Csodálatos Pistinek is szemet szúrt volna. A leömlők gyári színe a fekete, festéket, csiszoló papírt, tisztítót már korábban megvettem, kipufogó-tömítő paszta a Jawa felújításból maradt, így már csak szabadidőt kellett találnom a plasztikai beavatkozásra. Segítségnek letöltöttem ennek a típusnak a szerelési kézikönyvét, nagyjából lehetett sejteni a munkamenetet.
 
Minden világos
 
 
A Kawa dobja kettő az egybe, oldalanként. A két oldalt a blokk alatt egy cső köti össze, ami egy-egy bilinccsel csatlakozik a két oldalhoz. Csak a könyököket külön nem lehet levenni, oldalanként kell az egész rendszert leszerelni. Ez szerencsére nem nagy munka, mert a blokkban lévő nyolc csavaron kívül – leömlőként kettő – a dobot egyetlen csavar tartja, ami az utas lábtartóját is. Egyesével mindent leszedtem, és hengerenként összeraktam egy kupacba, hogy ne keveredjenek össze. Miután oldalanként leszedtem a dobokat a leömlőkkel együtt, lecsiszoltam illetve a rozsdásabb részeken – jellemzően a blokk alatt, ahol a csövek összeérnek – drótkefével megtisztítottam mindent. Ez természetesen minden korábbi javítást feltárt.
 Több helyen javítva. Nem épp a legszebben
 
 Hiába, 27 év egyetlen motornál sem múlik el nyomtalanul. Ezek után a festés maga már gyorsan megvolt. Az angliai tavaszban gyorsan meg is száradt minden.
 Beszerelésre készen
 
 A visszafelé móka már kicsit kalandosabb volt. Felszerelni mindent, hogy közben ne karcoljam meg a friss festést… A dobot rögzítettem hátul, majd feltettem a felső rögzítő gyűrűket. A peremeket bekentem tömítővel, majd minden gyűrű mögé egyesével bebűvészkedtem a kis fél-csöveket, amik beszorítják a leömlőket a helyükre. Menetről-menetre meghúztam a csavarokat. Jobb oldal kész, jöhet az összekötő cső a blokk alatt, majd a baloldal az előzőhöz hasonló módon. Utolsó lépés a két védőlemez a lábtartók mellé. 
Végeredmény
 
Egyelőre ennyi. A téli leállás idején szeretném a piros részeket újrafényeztetni, majd a gyári, vagy legalább ahhoz hasonló matricázást elkészíteni. Ha minden jól megy, jövő tavasszal már valami ilyesmi lesz az összkép:

2 komment

Címkék: kipufogó kawasaki


A bejegyzés trackback címe:

https://caferacer.blog.hu/api/trackback/id/tr393095555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

z.ody 2011.10.10. 21:30:31

Hello.
Végigolvastm a blogodat. Nagyon tetszik. Én is indítottam egyet, gondoltam érdekel. Én egy cb750-ből építek cafe racer-t.
Ha érdekel itt megtalálod: cb750cafe.blog.hu
Olvastam, hogy környén laknak rokonaid. Én környei vagyok.
Ha erre jársz és kíváncsi vagy a motorra szívesen látlak.
Üdv: Zoli

petersen 2011.10.11. 07:45:18

Szia! Köszönöm a dícsérő szavakat :-) A legjobb motorral vágtál bele az átépítésbe, ha tehettem volna, én is ilyennel indulok el. A munkához sok sikert és kitartást, ha úgy gondolod, hogy tudok segíteni, szólj. Ha arra járok betérek majd nyálat csorgatni!
süti beállítások módosítása