Petersen's bikes

Jawatól a Romsonig

Címkék

Bessy (4) börze (6) burgman (4) cb500 (1) csomagtartó (1) fényezés (12) gumiabroncs (1) gyújtás (3) jawa (50) katana (1) kawasaki (13) kerék (6) kipufogó (5) króm (1) matchbox (2) matrica (2) miskolc (2) motorblokk (10) mz (1) olaj (2) romet (17) sr125 (1) tank (1) történelem (1) ülés (2) váz (22) vezeték (4) video (5) yamaha (1) Címkefelhő

2010.01.24. 16:55 petersen

Blogger nem vész el, csak átalakul

Egy hónapja is talán, hogy nem írtam, így hát igyekszem pótolni az elmaradt karaktereket. Közlendőm szerencsére van bőven, próbálok is lassan írni, mert lehet, hogy sokan nem tudnak gyorsan olvasni. (A statisztika alapján van egy pár lelkes olvasó, aki vissza-visszatér, hátha valami frisset talál. És lám megérte (?) várni.)
Míg „távol” voltam, természetesen nem állt meg az élet. Na persze nem surrantak be a pincébe szorgos kis manók az éj leple alatt, majd kalapáltak, reszeltek és csavaroztak, amíg minden össze nem állt. Nem, pedig reménykedtem… Mindösszesen arról van szó, hogy apró, biztató jelei vannak, egy tavaszi (nyári) beindításnak és garázs-befüstölésnek.
A tank effektíve (és volume) készen áll a fényezésre. Sikerült belül kitisztítanom, és felhegesztetnem a tartócsavart. Az elejére a régi szétfoszlott tartógumik helyére találtam végre friss újat (mókusos bolt, csőszigetelő Polifoam), megérkezett a benzincsap is, ami tökéletesen illik a helyére.
 
 
Japán, olasz két jó barát
 
A nikkelezésnek hála, korábban csatát vesztettem a blokktartó rúddal szemben. A menet elvérzett a harcban, maradt hát az utángyártás. Egyik este elugrottam aranykezű esztergályosomhoz, és nem kellett csalódnom. A „van-e 25 cm 10-es gömbvasad” kérdéstől, a pontosan leszúrt, menetes végű darabig nem telt el 10 perc, és ebben benne volt az aktuális politikai helyzet megvitatása is. Pénzt most sem fogadott el, maradt hát a tábla csoki, mint konvertibilis fizetőeszköz. Ervin for president! A tengelyt lefestettem, helyére raktam, a blokkot fixre húztam. A jobb oldali deklit hőálló tömítővel körbe kentem, és szintén felcsavaroztam, majd helyére került a berúgó kar is.
 
A szíve a helyén
 
A kipufogók elméletileg táborfalván várják a sorsukat, én meg a kész dobokat. A furulyák készen vannak, a megrendelt kipufogó végek úton, így a harsonának sem kell sok a teljes egyesüléshez.
Az ülés szintén nagyot lépett a reinkarnáció irányába, hogy mint ülés újraszülessen (vannak tárgyak, amiknek nem jön be a Buddhizmus). Bőre ugyan nincs még, púpja viszont igen. Még a hét elején telefonált Gábor - akit már említettem – hogy elkészült az ülés műanyag borításával. Kedves volt, nem csak szépen elkészítette az egyedi púpot, hanem dokumentálta is az utókor számára, a gyártás minden egyes mozzanatát. Aki nézi néha a Discovery Chanell autós-motoros műsorait, azoknak ismerős lehet az egyedi műanyag karosszéria elemek gyártásánál, javításánál is alkalmazott eljárás.
Adva maga az alap, amit még én faragtam ki anno lépésálló hungarocellből. A púp frontjára egy szénszálas lap lett ragasztva, aminek az íve követi a hungarocellét.
 
 
 
Első lépés
 
Ez után az egész hátsó rész be lett kenve műgyantával. Ez a réteg önmagában még elég rideg, és törékeny, alapnak viszont tökéletes. Felkenés után száradni kell hagyni, majd száradás és csiszolás után lehet ráfektetni a gyantával átitatott üvegszálas rétegeket.
 
 
Megszáradva, lecsiszolva
 
A teljes megkötése után, ezek a rétegek adják a kellő szilárdságot a formának. Így már kellően erős, simán tartja majd a hátsómat, amikor 150 felett a tankra hasalok.
 
 
A végeredmény
 
Egy kis glettelés és csiszolás után lehet festeni. Amennyiben tartósan jóra fordul az idő, a tankkal együtt viszem fényeztetni. A szín már adott, az alapanyag adott, így már csak mesterembert kell kerítenem. Addig is intézem a bőrt az ülésre, hogy az is készen legyen.
Amennyiben az ülés-blokk-fényezés triumvirátus elkészül, kilométerekben kifejezhető ugrás teszek meg az elkészülés, beteljesülés, boldoggá avatás irányába.
Az elkövetkező hetekben az aprólékokra próbálok koncentrálni. Úgymint: tüte, olaj a váltóba, kormány, lámpa-lámpatartó, láncvédő és lánc felszerelés, csavarok átnézése, meghúzása, milliónyi apróság beszerzése és beszerelése, meghúzása, igazítása, az elektromos rendszer előkészítése és beszerelése.
Így állunk hát kérem tisztelettel. Na és persze a legfontosabb: XXX. Alföldi Veteránbörze, február 7. Szolnok, Cora parkoló. Közeleg a tavasz!

6 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://caferacer.blog.hu/api/trackback/id/tr921698328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szolnokitomi 2010.01.26. 12:20:28

Szia!
Rácz István Kárpitos dolgozik bőrrel
Hajdú Gábor fényező szeret és tud motorokat festeni, mindketten Szolnokiak ha gondolod.

petersen 2010.01.26. 14:24:22

@szolnokitomi: köszönöm a tippeket. Pistit ismerem régről. Gábort hol lehet fellelni?

Kovi01 2010.01.26. 19:07:11

Hello!

Keveslem a cikksűrűséget:)
Azt hittem húsvétig a bejgliset kell majd olvasni, de megcsillant a remény újra.
Milyen gyújtás lesz a gépen, hogy menjen 150et? Az enyémet gyújtás hibával vettem, teljes mértékig szétszedtem, most megy az is össze felé és észrevettem hogy egy Jawa Mustang trafó van rajta ami 8 volton üzemel, na ezért volt mindig sánta a bal henger:)

petersen 2010.01.26. 19:16:05

@Kovi01: vége a vizsgáknak, így most remélhetőleg sűrűbb leszek. készül a kormány és a tüte, hamarosan festődik a tank és az ülés
marad a 6 volt, legalább is egyenlőre
a húsvéti nyúltól már marmonkannát fogok kérni :-)

AVB 2010.02.05. 23:26:54

@petersen: Szia! Gondolom jössz ki vasárnap a börzére. Kéress már meg légyszíves. A kapuknál vagy a sorok között leszek Narancssárga AVB logós láthatósági mellényben!

petersen 2010.02.06. 05:21:01

@AVB: Szia! Megelőztél az ötlettel. Ott a helyem, nem is kérdés :-) Keresni foglak!
süti beállítások módosítása