Petersen's bikes

Jawatól a Romsonig

Címkék

Bessy (4) börze (6) burgman (4) cb500 (1) csomagtartó (1) fényezés (12) gumiabroncs (1) gyújtás (3) jawa (50) katana (1) kawasaki (13) kerék (6) kipufogó (5) króm (1) matchbox (2) matrica (2) miskolc (2) motorblokk (10) mz (1) olaj (2) romet (17) sr125 (1) tank (1) történelem (1) ülés (2) váz (22) vezeték (4) video (5) yamaha (1) Címkefelhő

2009.02.21. 21:55 petersen

Meg akartak ölni a kínaiak

Miután megettem egy fél csirkét pörkölt formájában, betakarva tejfölös nokedlival, lekísérve gyöngyhagymával, erősen elgondolkoztam, kell-e nekem ma motor szerelni. Hét közben szerencsére jól haladtam, munka után mindig sikerült egy kicsit reszelni, így talán maradhatnék is. Viszont van még egy-két apróság a hétre, és Bessynek is megígértem, hogy sétálunk egy nagyot, így hát 2 in 1, kellemest a hasznossal, elindultunk.
Szóval, a héten annyi történt, hogy sikerült kiszabni és felhegeszteni az új kipufogó tartót, és levágni a régit.
Elég filigránnak hat, de mivel a dob rövidebb lesz, nem kell majd annyi súlyt tartania, mint a réginek, ami ráadásul a hátsó lábtartó is volt egyben, így eleve nagyobb terhelésnek volt kitéve, ha egy termetes utas pattant fel hátulra. Ezzel együtt lejöttek a dobok, és kijött a blokk is.
Kész a roller, lehet lábbal hajtani, esetleg egy pedál előre, visszatenni a láncot, és remek bringa lenne, bár meg kellene vele küzdeni, egy felüljárón felfelé.
Sikerült kiszabni a hátsó sárvédőből az új formáját, és készítettem hozzá egy egyszerű tartót is a régiek helyett, amiket levágtam. Ez majd a jövő héten lesz felhegesztve, az akkumulátor tartó bakkal együtt. Az új doboz még nincs meg, lemezt kell még vennem, kiszabni és összehegesztetni. Miközben a sárvédőt vágtam, a flex elkezdett járni a kezemben. Először arra gondoltam, meglazult a tárcsa. De nem, az rendben volt, hanem a házat összetartó csavarokból rázkódott ki három darab.
Hogy mikor és hol történt nem tudom, így utólag az is csoda, hogy amikor kiestek a csavarok, a forgó tárcsa nem vágta a fejemnek, hanem kilőtte őket valahova, az is lehet, hogy már valahol földkörüli pályán vannak. A flex kici-óccó volt, 2000 forintért nyilván ne várjon csodát az ember, azt azonban nem gondoltam, hogy békaemberekkel lesz dolgom, hogy én leszek majd a nagy népi kínai kéziszerszám ipar, első külföldi hősi halottja (már ha eddig nem volt ilyen).
Jutott időm pepecselni is, és egy-két apróbb alkatrészt sikerült rendbe vágni. A kürt például ilyen volt:
És ilyen lett:
Ez pedig a fesz-szabályzó, rendbe rakva:
Direkt nem lett fényesebb, egy irányba csiszoltam, szerintem így is elég jól néz ki. Nagyon remélem, hogy sikerül majd minden egyes elemet, alkatrészt legalább így felújítani.

  És most itt megállok egy kicsit a felújításban, mivel vettem egy tankot a neten, ami a jövő héten ér ide, és fel kell próbálni, hozzáigazítani a vázhoz valamint az üléshez. Ezen túl, még le kell gyártani az új láncvédőt – ehhez vissza kell majd tenni a blokkot -, levenni az adattáblát, kiszabadítani az ülés zárját. Ha ez mind megvan, akkor jöhet a homok a szélben, majd pedig a szinterezés, nikkelezés, krómozás.

  Addig is, melegítek még egy kis csirkét.

1 komment

Címkék: jawa váz


A bejegyzés trackback címe:

https://caferacer.blog.hu/api/trackback/id/tr21957029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tutus1 2009.02.28. 19:24:57

Gratula a bloghoz!Kívánom, hogy a felújításhoz és annak folyamatos dokumentálásához is legyen erőd! Nekem két 634-esem van, az egyik kb. olyan állapotban, mint a képeken lévő, a másik kosárban. Sajnos csak sokára kerül sorra, mert megelőzi egy P10, és egy TS 250. Az irigység - hogy látni a motorod alakulását - lehet, hogy engem is gyorsabb munkára fog serkenteni.
süti beállítások módosítása