Petersen's bikes

Jawatól a Romsonig

Címkék

Bessy (4) börze (6) burgman (4) cb500 (1) csomagtartó (1) fényezés (12) gumiabroncs (1) gyújtás (3) jawa (50) katana (1) kawasaki (13) kerék (6) kipufogó (5) króm (1) matchbox (2) matrica (2) miskolc (2) motorblokk (10) mz (1) olaj (2) romet (17) sr125 (1) tank (1) történelem (1) ülés (2) váz (22) vezeték (4) video (5) yamaha (1) Címkefelhő

2009.11.01. 22:33 petersen

Megint roller

Nemrég volt egy rövid, de remélhetőleg annál élvezetesebb bejegyzésem. Remélem magukhoz tértek a vizuális sokból, megtörölték szépen a szájuk sarkát, és visszatérhetünk a valóságba.
Kicsit megrekedtem a bloggal, mi tagadás. Több oka is van a dolognak, nem szeretnék magyarázkodni, ezért most megnyugtatom a Nagyérdeműt: van még tovább. Korábban már elhatároztam: lábra kell állítani a gépet. Ehhez össze kell rakni az első teleszkópokat, és berakni azokat a kormánykiflikbe. Múlt héten a szabadidőm jó része reszelgetéssel ment el, és ezt most értsék szó szerint. A kormánykiflik jó pár alkatrésszel együtt porszóratva lettek, minek okán a villaszárat befogadó rész „összement” a ráégetett műanyag miatt, ami miatt a villaszár nem ment a helyére. Így hát elő a legnagyobb reszelőt, és szépen ügyesen lereszelni a műanyagot a fémről. A szinterezés előnyös tulajdonsága – miszerint ragaszkodik a fémhez, amire ráégették – itt hátránnyá vált, és mivel konnektor nincs a pincében, maradt a kézimunka. Áldásos tevékenységemnek köszönhetően egy-két óra alatt sikerült a villaszárakat a helyükre tennem, és ideiglenes az első kereket is beszereltem. A villa persze nem véglegesen került a helyére, ha a lámpatartót készítem, úgyis ki kell megint szerelni. Felkerült viszont a középállvány, és kijött megint a blokk. Így azért már könnyebb lesz mozgatni a rollert.
A félig kész hátsó teleszkópot is felraktam, hogy a hátsó villa ne lógjon csak úgy magában. Ha visszatér a rugó a krómozásból, akkor majd ezt is rendesen összerakom. Apropó krómozás.
Említettem korábban egy márkatársamat, aki szintén teljes felújításba kezdett a saját 350 Jáwáján. Laci, jelenleg rohamléptekkel halad a teljes gyönyör felé, azaz hamarosan egy felújított youngtimer motorja lesz. Korábban nem láthatták, ő innen indult:
A váz és az apróbb alkatrészek homok- és porszóratva lettek. Elkészült az ülése, szép fekete bőrrel varrták, kéderezve, bordázva, ahogy azt illik:
A motorjának a blokkja igen alapos tisztításon, polírozáson és szerkezeti felújításon esett át. És, hogy a porlasztó se maradjon ki, az is megkapta a blokk fényét. Már csak arra kell figyelnie, hogy ha egy szép nyári napon Ferihegy felé motorozik, a Jawa fénye meg ne tévessze az éppen leszállni készülő Malév gépeket.
Viccet félre téve, a polírozás nagyon aprólékos és hosszadalmas munka. Olyasmi, mint a fényezés. A munka nagy része az előkészítéssel, a tisztítással és a felület simára csiszolásával megy el. Gondoljanak csak bele, hogy a fékfedeleken lévő, gyárilag „rücskös” felület hány órányi munka árán nyerte el jelenlegi kinézetét:
Jó hír, hogy sikerült találnia egy jó - és ami nem utolsó szempont - megfizethető krómozót. Pár napja küldött levelet, hogy visszakapta a krómozásra leadott alkatrészeket. Szerintem szép lett, és igazán majd akkor mutat jól, ha felkerült a motorra minden.
Mivel én is sok mindent szeretnék krómoztatni, a hátsó rugókat elküldtem neki, legyen az a puding próbája. Ha minden ok, akkor előkészítem a dobokat és a könyököket krómozásra. Az lesz még egy szép kaland, mivel egyrészt a dobot rövidebbre szeretném szabni, másrészt mindkettőt ki kell égetni krómozás előtt (a könyökben 3-4 mm vastagon áll 24 év koksza). A Greenpeace örülni fog.
Természetesen Laci is elzarándokolt a nagy októberi veterán börzére, ami minden Jawa fetisisztának és veteránozónak kötelező. Jó-jó, közel nem akkora, mint az Imolai, a jó szemű „veterános” itt is megtalálja azt, amire szüksége van. Így ő sem tért haza üres kézzel, várom a fejleményeket, amit itt el tudnak majd olvasni.
Most, hogy megint előre léptem egy kicsit, elhatároztam, hogy az ülés elkészítése mellett – ami egy parmezán reszelő segítségével nyerte el végső formáját, és már csak a bőrére vár - nekilátok a tanknak. Nem kell hozzá sok minden. Rá kell hegesztenem egy tartó csavart, valamint a régi tankból kivágott benzincsap csatlakozóját. Ha ez megvan, lehet fényezni. A színét viszont még nem döntöttem el. A legtöbb caferacernek polírozott alumínium tankja volt, ez az én esetemben kiesik, mivel a korábban vett Kawasaki tank acéllemezből van. Egy szép ezüst-metál szín volt az első gondolatom, amit sok cafén lehet(ett) látni. Szóba jött egy mély bordó is, mivel ez a kedvenc színem. Valamelyik nap pedig arra gondoltam, hogy mi lenne, ha stílusosan BRG fényezést kapna a tank? A közepén egy kis fekete-fehér kockás sávval, aminek sárga, esetleg arany lenne a szegélye.

    Nos, mit szólnak? Esetleg egyéb ötlet valakinek? 

2 komment

Címkék: jawa váz


A bejegyzés trackback címe:

https://caferacer.blog.hu/api/trackback/id/tr601491989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.11.03. 09:32:38

Ez a blog kibaszott jó. Szép lesz.

MR. HÓD88 2009.11.03. 12:10:28

Az a krómozó szerintem érdekelne jó pár embert. Esteleg mesélhetnél róla.
süti beállítások módosítása