Nemrég volt egy rövid, de remélhetőleg annál élvezetesebb bejegyzésem. Remélem magukhoz tértek a vizuális sokból, megtörölték szépen a szájuk sarkát, és visszatérhetünk a valóságba.
Kicsit megrekedtem a bloggal, mi tagadás. Több oka is van a dolognak, nem szeretnék magyarázkodni, ezért most megnyugtatom a Nagyérdeműt: van még tovább. Korábban már elhatároztam: lábra kell állítani a gépet. Ehhez össze kell rakni az első teleszkópokat, és berakni azokat a kormánykiflikbe. Múlt héten a szabadidőm jó része reszelgetéssel ment el, és ezt most értsék szó szerint. A kormánykiflik jó pár alkatrésszel együtt porszóratva lettek, minek okán a villaszárat befogadó rész „összement” a ráégetett műanyag miatt, ami miatt a villaszár nem ment a helyére. Így hát elő a legnagyobb reszelőt, és szépen ügyesen lereszelni a műanyagot a fémről. A szinterezés előnyös tulajdonsága – miszerint ragaszkodik a fémhez, amire ráégették – itt hátránnyá vált, és mivel konnektor nincs a pincében, maradt a kézimunka. Áldásos tevékenységemnek köszönhetően egy-két óra alatt sikerült a villaszárakat a helyükre tennem, és ideiglenes az első kereket is beszereltem. A villa persze nem véglegesen került a helyére, ha a lámpatartót készítem, úgyis ki kell megint szerelni. Felkerült viszont a középállvány, és kijött megint a blokk. Így azért már könnyebb lesz mozgatni a rollert.
A félig kész hátsó teleszkópot is felraktam, hogy a hátsó villa ne lógjon csak úgy magában. Ha visszatér a rugó a krómozásból, akkor majd ezt is rendesen összerakom. Apropó krómozás.
Említettem korábban egy márkatársamat, aki szintén teljes felújításba kezdett a saját 350 Jáwáján. Laci, jelenleg rohamléptekkel halad a teljes gyönyör felé, azaz hamarosan egy felújított youngtimer motorja lesz. Korábban nem láthatták, ő innen indult:
A váz és az apróbb alkatrészek homok- és porszóratva lettek. Elkészült az ülése, szép fekete bőrrel varrták, kéderezve, bordázva, ahogy azt illik:
A motorjának a blokkja igen alapos tisztításon, polírozáson és szerkezeti felújításon esett át. És, hogy a porlasztó se maradjon ki, az is megkapta a blokk fényét. Már csak arra kell figyelnie, hogy ha egy szép nyári napon Ferihegy felé motorozik, a Jawa fénye meg ne tévessze az éppen leszállni készülő Malév gépeket.
Viccet félre téve, a polírozás nagyon aprólékos és hosszadalmas munka. Olyasmi, mint a fényezés. A munka nagy része az előkészítéssel, a tisztítással és a felület simára csiszolásával megy el. Gondoljanak csak bele, hogy a fékfedeleken lévő, gyárilag „rücskös” felület hány órányi munka árán nyerte el jelenlegi kinézetét:
Jó hír, hogy sikerült találnia egy jó - és ami nem utolsó szempont - megfizethető krómozót. Pár napja küldött levelet, hogy visszakapta a krómozásra leadott alkatrészeket. Szerintem szép lett, és igazán majd akkor mutat jól, ha felkerült a motorra minden.
Mivel én is sok mindent szeretnék krómoztatni, a hátsó rugókat elküldtem neki, legyen az a puding próbája. Ha minden ok, akkor előkészítem a dobokat és a könyököket krómozásra. Az lesz még egy szép kaland, mivel egyrészt a dobot rövidebbre szeretném szabni, másrészt mindkettőt ki kell égetni krómozás előtt (a könyökben 3-4 mm vastagon áll 24 év koksza). A Greenpeace örülni fog.
Természetesen Laci is elzarándokolt a nagy októberi veterán börzére, ami minden Jawa fetisisztának és veteránozónak kötelező. Jó-jó, közel nem akkora, mint az Imolai, a jó szemű „veterános” itt is megtalálja azt, amire szüksége van. Így ő sem tért haza üres kézzel, várom a fejleményeket, amit itt el tudnak majd olvasni.
Most, hogy megint előre léptem egy kicsit, elhatároztam, hogy az ülés elkészítése mellett – ami egy parmezán reszelő segítségével nyerte el végső formáját, és már csak a bőrére vár - nekilátok a tanknak. Nem kell hozzá sok minden. Rá kell hegesztenem egy tartó csavart, valamint a régi tankból kivágott benzincsap csatlakozóját. Ha ez megvan, lehet fényezni. A színét viszont még nem döntöttem el. A legtöbb caferacernek polírozott alumínium tankja volt, ez az én esetemben kiesik, mivel a korábban vett Kawasaki tank acéllemezből van. Egy szép ezüst-metál szín volt az első gondolatom, amit sok cafén lehet(ett) látni. Szóba jött egy mély bordó is, mivel ez a kedvenc színem. Valamelyik nap pedig arra gondoltam, hogy mi lenne, ha stílusosan BRG fényezést kapna a tank? A közepén egy kis fekete-fehér kockás sávval, aminek sárga, esetleg arany lenne a szegélye.
Nos, mit szólnak? Esetleg egyéb ötlet valakinek?
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.11.03. 09:32:38
MR. HÓD88 2009.11.03. 12:10:28