Petersen's bikes

Jawatól a Romsonig

Címkék

Bessy (4) börze (6) burgman (4) cb500 (1) csomagtartó (1) fényezés (12) gumiabroncs (1) gyújtás (3) jawa (50) katana (1) kawasaki (13) kerék (6) kipufogó (5) króm (1) matchbox (2) matrica (2) miskolc (2) motorblokk (10) mz (1) olaj (2) romet (17) sr125 (1) tank (1) történelem (1) ülés (2) váz (22) vezeték (4) video (5) yamaha (1) Címkefelhő

2009.12.17. 23:42 petersen

Tekerjünk

Leesett az idei tél első hava, szép fehér minden, Máté és Bessy örül a legjobban, mivel ez sok szánkózást és hosszú sétákat jelent. Örülök persze én is, az autó a garázsban, nem kell reggelente havat sepregetni és jeget kaparni a szélvédőről. Viszont az emésztésemmel történt valami, mert ha este teát iszom, reggel havat hányok. Valahogy ki kell ugye jönni a garázsból. A hó és a várható hideg miatt a motor marad szépen a pincében. Ott mégis csak plusz fokok vannak, és ha valamit szerelni kell – még ha nincs is konnektor – jobban járok így. Szerelni való pedig még bőven akad, a napokban éppen a kipufogót vettem kezelésbe.
A dobok - a könyökökkel együtt - korábban ki lettek égetve, mehetnének krómozásra, az egyik végzáró azonban korábban – mivel valahogyan eltört - kontár módon lett meghegesztve.
 
Mint a sajt
 
Ezt ki kell javíttatnom, így nem krómoztathatom le. A dobok mellé még a lámpabúra peremét is előszedtem, azt is viszem majd a többivel együtt Lacihoz, aki tovább viszi Táborfalvára. Előre is köszönet Neki érte!
A dobok rendben, és megérkezett a bandázs is, amit a könyökre rendeltem. Vékony kerámia és acél szálakkal átszőtt erős szövet ez tulajdon képen, amit hőszigetelés gyanánt szoktak a leömlő csövekre tekerni. Elsősorban az autó- és motorsportban használják, ott a hőelvezetésnek, hőszigetelésnek fontos szerepe van, én csak az esztétika miatt alkalmazom, lásd: optikai tuning. Kibír jó pár-száz fokot, így ha egy újabb „ősrobbanás” vagy meteorit becsapódás miatt minden élet elpusztulna a Földön, a könyök várhatóan megmenekül, hasznos kutatási alapot szolgáltatva a Földre érkező idegen civilizációknak.
Utoljára a biciklim kormányát bandázsoltam, ripsz-szalaggal, hogy ne csússzon rajta a kezem. A beáztatott szalagot feltekertem a kormányra, ami száradás közben összement és rászorult a kormányra. Itt is erről van szó, jöhet az áztatás, tekerés, száradás.
Aki hőálló bandázzsal szeretne dolgozni, javaslom, hogy kesztyűben tegye. A mókusos boltban pár száz forintért lehet venni gumival bevont, szerelő kesztyűt. Elég vastag, és könnyen tisztítható. Jó szolgálatot tesz, hogy ne kelljen később az ember kezéből csipesszel szedegetni az apró fém és kerámia tüskéket.
Előkészítettem mindent – könyök, csavarhúzó, bilincsek – jöhet az áztatás. Langyos vízben pár percig ázott a szalag, hogy megszívja magát.
Ázik
 
Ez után feltekertem gurigába és a könyök henger felöli oldaláról elkezdtem tekercselni, szépen lassan. A végét egyből bilinccsel rögzítettem, nincs ugye három kezem. Lassan haladtam, minden „fordulatnál” jól megfeszítve a bandázst. Igyekeztem, hogy mindenhol egyenletesen, kb. a bandázs felével átlapolva tekerjem be a csövet. A hajlatban kicsit jobban kellett ügyeskednem, az íven belül nagyobb, kívül kisebb átfeséssel.

Félig készen
 
Az egyenes részen már nem volt gond. Gyorsan a végére értem, kihagytam a helyet a dob csatlakozásának, majd a végén egy teljes menet és jöhet az újabb bilincs. Kész is, már csak idő kell, hogy megszáradjon. Igazából az lenne a legjobb, ha most azonnal felszerelve a motorra, mennék pár kört, és a kipufogógáz hője szépen a könyökre gyógyítaná a szalagot, de erre ugye most nincs mód, nincs benzin a tankban. J
Egy napot hagytam száradni, másnapra szépen megfeszült, és rákötött a könyökre. Jöhet a próba, lássam már, mit is csináltam.
 
Minden a helyén
 
Azt hittem, hogy a krómozott dob és a bandázsolt könyök majd nagyon elüt egymástól, így felszerelve azonban passzolnak egymáshoz. Mivel a dob így sincs rossz állapotban, elképzelhető, hogy krómozás után is ilyesmi lesz az összkép. Megnyugvás, hogy hihetetlen technikai felkészültségemet, és fantasztikus tudásomat latba vetve, korszakalkotó dolgot hagyok az emberiségre.
Aki esetleg hasonlón töri a fejét, annak segítségül: a bandázs 5 cm széles, métere 500 Ft, (legalább is ahol én rendeltem). A könyök ~50 cm hosszú és 37 mm külső átmérőjű. Egy könyökre - a képeken látható átfedéssel – közel 3 m szalag kellett. Vagyis „fillérekből” megvan az egész, és látványos a változás.

    Ízlések és pofonok, persze. 

9 komment

Címkék: jawa kipufogó hellókarácsony


A bejegyzés trackback címe:

https://caferacer.blog.hu/api/trackback/id/tr131604651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.12.19. 22:32:05

amugy jobb nem frissen beinditani a vizes bandazsan. felelmetesen budos gozt csap ki, en a suzukimon majd meghaltam.

a jawamra feketes-grafitszinu bandazst tettem, a suzukira meg feheret - az pont ilyen szinre egett le mint a tied, kivancsi avgyok a tied mennyit sotetedik majd

petersen 2009.12.25. 13:39:56

@baowah: jó látni, hogy a spanyolok is magőrülnke :-)
kösz a linket!

Piaggiotto 2010.03.10. 14:40:25

A Motor 10/10 es Grat!!

Neonknight 2010.03.19. 10:58:02

A dob és a könyök csatlakozását mivel tömítetted? Lehet valahol ezekhez gyári tömítést kapni, vagy azbesztzsínórral szarakodsz te is?

petersen 2010.03.19. 23:26:31

@Neonknight: e-motorparts.addel.hu innen rendeltem hőálló tömítést. 100 Ft körül volt darabja. vagy ajánlom még az etbike.com -ot

sezlony 2010.05.11. 09:30:23

Üdv, már rég meg akartam kérdezni: honnan rendelted a szalagot? Én ennél eddig csak drágábban láttam.

petersen 2010.05.11. 11:11:18

@sezlony: a gergobalogh@gmail.com címen érdeklődj. nekem egy könyökre 3 m kellett majdnem
süti beállítások módosítása