Petersen's bikes

Jawatól a Romsonig

Címkék

Bessy (4) börze (6) burgman (4) cb500 (1) csomagtartó (1) fényezés (12) gumiabroncs (1) gyújtás (3) jawa (50) katana (1) kawasaki (13) kerék (6) kipufogó (5) króm (1) matchbox (2) matrica (2) miskolc (2) motorblokk (10) mz (1) olaj (2) romet (17) sr125 (1) tank (1) történelem (1) ülés (2) váz (22) vezeték (4) video (5) yamaha (1) Címkefelhő

2010.09.26. 19:18 petersen

Alkotói válság

 A címben szereplő „alkotói” jelző talán kissé túlzásnak hangzik, a válság szó pedig bármennyire is népszerűtlen mostanában, ebben az esetben eléggé találó. Saját magam is meglepődtem, hogy mennyire nem kívánkoztam a garázs környékére, azon túl, hogy az autóval ki- és beálltam. Nem mennék bele részletekbe, az elmúlt hónapok eseményei külön blogot kívánnának, egy-egy elmebetegebb pillanatomban még a motor eladásának a gondolatával is eljátszottam, és nem a motor hibájából. Mindegy, itt vagyok again, viharon túl, szélcsenden innen. Gyorsan be is rekesztem önmagamat, mielőtt a képernyő előtt mindenki borotvát ragad, és a blogstatisztikával együtt az öngyilkosok száma is megugrik… (hála és köszönet azon maréknyi olvasónak, aki eddig is kitartott)
 50 nappal ez előtt ott tartottam, hogy mennyire szuper, meg hű és ha. Ez valóban így volt, közben azért be-be ugrott egy-két baki. Például eltört az új szénkefe tartó, így kénytelen voltam én is az általam kritizált megoldással élni. Hiába, visszanyalt a fagyi.
 Az alapjárattal és a menetpróbákkal elég sokat küszködtem. Hol beindult, de nem volt alapjárat. Aztán beindult, volt alapjárat, de gázra fulladt. Aztán beindult, volt alapjárat, nem fulladt gázadásra, de ment közben rángatott. Ha jól emlékszem, ezen a ponton kezdtem el csomagolni, hogy megszököm otthonról, és beállok birkapásztornak a nagy albán síkságokon és háremnyi birkát fogok tartani. A végső katarzishoz az vezetett, hogy egy szép augusztusi napon próbáltam beindítani, és semmi. Rugdostam – a berúgó kart csak, természetesen – gyertyát pucoltam, trafót cseréltem, imát mormoltam, aztán megint mondtam egy imát, de már hangosabban, aztán pedig nagyon hangos voltam és már egyáltalán nem imádkoztam.
 Eljutottam arra a pontra, mint a horgász, aki mindenféle csalival próbálkozik, és nem fog egész nap semmit. A nap végén morcosan összepakol, majd bedob a halaknak egy húszforintost a vízbe: nesztek, vegyetek amit akartok!
 Visszatoltam a motort a helyére, letakartam, kívántam neki jó éjszakát – meg mást is – és hazamentem. Aztán eltelt egy-két hét, motor nélkül. Beindult a suli, összejött sok munka és ma arra ébredtem: motorozni kéne. Mivel az akksi nem a legjobb, és nem vettem még újat, azzal kezdtem, hogy délelőtt felraktam töltőre. A töltőt a lehetséges fokozatok közül – kicsi, közepes, had’ szóljon, normális vagy? – a legnagyobbra állítottam, és hagytam had seregjen. Délután amikor lekapcsoltam a töltőt, kis cseppek jelezték a padlón, a művelet sikerességét.
 Nagy harcra készültem. A garázsba menet átpörgettem a lehetséges variációkat az agyamban. Előkészítettem a műtőasztalt, az összes szerszámot, rongyokat, hidegindítót, a telefonba beütöttem a 105 -t, hogy lángoló kézzel már csak a zöld gombot kelljen megnyomni.
 Akksi be, biztosíték a helyén. Kinyitottam a benzincsapot, hallottam, ahogy az úszó kis kattanással lezárja a beömlő szelepet, a sok állásban kiszáradt úszóházban. Csendet kérünk, próba! Gyújtás nélkül pár rúgás, gyújtás, rúgás, semmi. Csodát persze ne várjunk, ennél kisebb dolgokhoz is hat napra volt szükség, annak idején…
 Megint pár rúgás üresen, gyújtás, rúgás, beindult. Beindult? Mi az hogy, alapjárat egyből alakul, gázadásra reagál, majd hagyom had’ ketyegjen. Szépen jár, semmi baja. Leállítom, újabb indítás, elsőre. Meglepődöm és meghatódok, könnyeimmel küszködök, megint van pulzusom… És mindez egy akksi miatt?
 Az alapjárat stabil, kicsit még állítok rajta, kevesebb benzin is elég. Az eső elállt, így mehetek pár garázskört. Az egyes kicsit rángat, a többi fokozatban viszont semmi gond, szépen egyenletesen húz, és ha megállok, egyből visszajön a beállított alapjárat. Cool…
 Éppen ideje volt már egy kis motorozásnak, már csak azért is, mert a tél beállta előtt szeretném úgymond készre hozni a motort, már ha ez az állapot valaha is elérhető. Mindig is írtam listát, hogy mikor mit kell még javítani, reszelni, beszerezi, mostanra ez már eléggé lerövidült:
- kürt még nincs,
- az első teleszkóp bal fele nem tökéletes,
- kéne tükör, szelepsapkák, egy-két apróság,
- féklámpa, világítás.
 Most könnyű dolgom lesz, mivel egy hét múlva 32. Alföldi Veteránbörze. Remélhetőleg az idő kegyes lesz, és nem fog esni, mert a hideg önmagában ilyenkor nem akadály. Jöjjenek, nézelődjenek, vásároljanak! Ha minden jól megy a következő posztban börze-beszámoló.

 

8 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://caferacer.blog.hu/api/trackback/id/tr342325117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TyerCorp01 2010.09.27. 01:18:48

Jawát nem hozod ki börzére? Csak a nyálunk helybeni csorgatása végett is. :)

petersen 2010.09.27. 07:33:19

@TyerCorp01: gondoltam rá. ha lesz futó, valahogy kiviszem. lábon jobb lenne, csak nincsen rendszám. vagy mondjam azt, hogy smk? :-)

E28 524TD 2010.09.28. 20:01:14

@petersen:
Mondd azt!
Sokakat érdekelne élőben a gépsárkány.

YoungEngineer 2010.09.29. 22:13:16

érdekes... nekem ilyen problémák nem jöttek akárhányszor merülőben volt az akksi. mikor már merülőben van csak az egyik henger(de pöpecül) jár indításnál és mihejt gázt adok a fesszabályzó átkapcsol dinamóra onantól mind két henger tökéletesen jár majd alapjárata tökéletes, visszatöltése jó. szerintem nézd meg hogy a dinamó rendesen generál-e a gyertyáknak, és visszatölt-e rendesen az akksiba. annó az én jawamnak az volt a baja hogy nem töltött vissza rendesen és hetente szívta le az akksit rendszeres motorhasználat mellett + még nem adott rendes odaadó kövér szikrát. elvittem gyújtás, electrós ismerősömnek hogy nézze má meg mitől nem fingik a légy. 1 délelőtt megcsinálta. állított és javított a fessszabályzón. azóta többet generál és rendesen visszatölt

YoungEngineer 2010.09.29. 22:19:25

sites.google.com/site/muellerelectronics/home/termekek-1

itt van minden. korszerű,igényes,megvásárolható áron, szakis kézből.
lefele az oldalon a termékek között van mzhez, simsonhoz, jawahoz elektronikus fesszabályzó stb.
egyszer mostmár ráveszem magam h vegyek egy elektronikus fesszabályzót

petersen 2010.09.30. 07:25:03

@YoungEngineer: kösz az ötleteket, egyenlőre biztosan nem vágok bele ilyesmibe. az ötlet azonban nem rossz

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.10.03. 20:16:33

Láttam a gépet a Cora előtt. Szimpatikus.

petersen 2010.10.03. 22:13:44

@bervas: thnx! hamarosan postolom
süti beállítások módosítása