Petersen's bikes

Jawatól a Romsonig

Címkék

Bessy (4) börze (6) burgman (4) cb500 (1) csomagtartó (1) fényezés (12) gumiabroncs (1) gyújtás (3) jawa (50) katana (1) kawasaki (13) kerék (6) kipufogó (5) króm (1) matchbox (2) matrica (2) miskolc (2) motorblokk (10) mz (1) olaj (2) romet (17) sr125 (1) tank (1) történelem (1) ülés (2) váz (22) vezeték (4) video (5) yamaha (1) Címkefelhő

2011.11.21. 09:08 petersen

Kerék dolog

 Már a májusi motor vásárlás során – mikor is öt bányász hallgató elindult motort venni – lehetett látni, hogy valakik(k), valamikor, valamiért átfestették a motort. A lámpaidomot, az oldal- és faridomot legalább is biztosan. Ha a karcos aládolgozásból nem derült volna ki, a műanyag alkatrészek szélein cseppekben megszáradt festékből már mindenki rájött volna a csodás műveletre. Adott volt tehát, hogy a téli leállítás során új festést kapjon a motor, a kisebb javítások és kuplung-bowden csere mellett. A hátsó lengőkar festését meghagyom, maradt tehát a két kerék, a tank, a sárvédő és a műanyag alkatrészek újra fényezése. Hogy ezek mind egy színárnyalatban készüljenek el – gombhoz a kabátot alapon – a két kerék festésével kezdtem, és majd ehhez lesz kikevertetve a többinek a pirosa. Azt azonban már nem én fújom, oda igazi profi kell, aki a Jáwát is festette anno.
 Ez itt a reklám helye: a neolux piros aeroszolos festékét választottam kiindulásul, több szempont miatt is. Egy részről igazi szép, ragyogó piros, nem narancsos, nem is bordós, az az igazi óvodai zsírkréta piros. Másrészt könnyen lehet használni, jól takar, fényes a felülete valamint zsír- és olajálló. Korábban más motoroknál, biciklinél, bilinél és egyéb dolgoknál használtam már ezt a festéket, nem érhetett hát meglepetés.
 Nem vagyok fényező, az évek során azt azonban én is megtanultam, hogy nem maga a festés az, ami sokáig tart, hanem az előkészítés, pláne ha egy ilyen koros darabról van szó, kosszal, olajjal, kopásokkal együtt. Ezen túl, maszkolni is kellett, hogy ne „telibe” fújjam a kerekeket és a végeredmény valamelyest hasonlítson az eredetihez.
Ez volt az alap
 
 
 Miután kiszedtem a kereket, a féktárcsákat összejelöltem, majd leszereltem mind két oldalról. Maradt a csupasz kerék, amit szappanos párnával – nagy találmány – kézzel suvickoltam, bő víz társaságában. Miután ez megvolt, a már tiszta, de ütött-kopott kereket maszkoltam, és zsírtalanítottam.
Festésre készen
 
 Ez után jöhetett a szín, több rétegben, módjával, óvatosan. Fújás, száradás, fordítás. Fújás, száradás, fordítás.
 Végeredmény
 
 Teljes száradás után, a maradék felesleges festéket az élekről még óvatosan lecsiszoltam a megmaradt szappanos párnával. Felraktam a féktárcsákat, a csavarokat menetrögzítővel tettem a helyükre. Az első kész, jöhet a hátsó kerék. (A festékből fújtam ki egy lapra színmintának valót, hogy a tavaszi szín kikeverésnél legyen mintám.)
 Lassan végére érek az aktuális listámnak. Maradt még a kuplungbowden, amivel kicsit gondban vagyok. Szeretnék egy újat, amit itthon – sőt külhonban - sem lehet kapni. Egyetlen helyről kaptam egy elég erős árajánlatot, amit rendelés után pár héttel szállítanának. Így várhatóan a meglévő bowden fogom megjavíttatni, kiszerelve belőle a felesleges toldatokat.

 

Szólj hozzá!

Címkék: kerék fényezés kawasaki


A bejegyzés trackback címe:

https://caferacer.blog.hu/api/trackback/id/tr433399882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása