Gyorsan eltelt ez hét, és ha apródonként is, de sikerült haladnom. A sok összegyűlt aprósággal jól el lehet szórakozni. Alkatrészek kutatása és rendelése a neten, a garázsban eddig egy kupacban heverő alkatrészek szétválogatása, mind-mind jó elfoglaltságot jelentett. Na meg persze voltam megint Ervinnél (ki hinné), hiába jó esztergályos nélkül a motorépítő félkarú óriás.
Tavaly ősszel vettem egy pár kormánycsutkát a szolnoki börzén, és most jött el az ideje a beépítésüknek. Talán leírtam, hogy a villaszárakra gondoltam felrögzíteni, csak mindeddig egy szűkítő persely hiányzott a belsejükből. „Minden megoldható, csak cső legyen hozzá” szólt mindenható esztergályosom, és elkezdett a műhelyben kutatni a megfelelő vasdarab után. Kis idő sem telt bele, és a Titanic megmaradt tatja, valamint egy kibelezett Tigris tank mögött, közvetlenül az Eiffel torony szegecsei alatt meglett a kérdéses csődarab. Ebből készítette el a perselyeket, amiket két nap múlva át is vehettem. Már csak be kellett hosszirányba vágni mindkettőt egy vékony flex koronggal, hogy legyen hova összemennie, amikor a kormányrögzítő-csavart meghúzom.
Szűkebb keresztmetszet
Ez tehát kész, lehet felszerelni. Kicsit mókás volt a szűk pincében ide-oda mozgatni a motort, de csak összejött. A villaszár még nincs meghúzva - így kicsit mozog a kormány - a lényeg azonban kézzel fogható, szó szerint. A végeredményt látva, a címben szereplő rovar ugrott be elsőnek.

Ájtatos manó
Nagyjából szimmetrikusan beállítottam, majd ki is próbáltam. Régen ültem a motoron, épp itt volt az ideje, és nem volt csalódás az első ülés-próba. A magam 182 centiméterével nem vagyok alacsony, ennek ellenére – vagy éppen ezért – nem volt kényelmetlen a nyeregben. A kormány simán elérhető és nem kell nyújtózkodnom sem, a lábtartó majdani helye pedig kényelmes pozitúrát sejtet. Nyilván majd a finombeállításnál minden a helyén lesz, elsőre azonban nem rossz.
Ma megérkeztek az E-Motorpartstól a korábban rendelt cuccok: seeger gyűrűk a kerekekhez és a kuplung automatához, kipufogó tömítés és krómozott vég a dobra.
Hasznos holmi
Tovább is van, mondom még: Ervinnél hagytam egy rúd alumíniumot egy tüte tervrajz társaságában, elméletileg a hét végén készen lesz az is, lesz majd mit polírozni Vasárnap börze, az előrejelzés szerint kicsit borult és igen hideg idő lesz. Nem baj, majd befogok egy-két rénszarvast a szánba, mostanában úgy is itt legelésznek a környéken. Lappföldön állítólag túl meleg van…
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
szolnokitomi 2010.02.07. 19:17:24
Beszéltünk ma a festő srácról meg az előző bejegyzésben is kérdezted, csak mostanában ritkán jártam erre, szóval: Hajdú Gábor 70 389 2223 de a Rácz Pisti is ismeri majdem egy utcában laknak. Üdv
petersen 2010.02.07. 19:53:19