Petersen's bikes

Jawatól a Romsonig

Címkék

Bessy (4) börze (6) burgman (4) cb500 (1) csomagtartó (1) fényezés (12) gumiabroncs (1) gyújtás (3) jawa (50) katana (1) kawasaki (13) kerék (6) kipufogó (5) króm (1) matchbox (2) matrica (2) miskolc (2) motorblokk (10) mz (1) olaj (2) romet (17) sr125 (1) tank (1) történelem (1) ülés (2) váz (22) vezeték (4) video (5) yamaha (1) Címkefelhő

2009.12.26. 15:01 petersen

Két bejgli között

„Elmúltak az ünnepek, fába szorulnak a férgek, már a vak tyúk sem talál szemet, elmúltak az ünnepek”
 
Karácsony másod- és harmad napján volt egy kis időm a motorral foglalkozni, előtte a szokásos ajándék utáni szaladgálás, csomagolás, a fenyőfa és az ujjaim méretre faragása volt soron. Gyertyagyújtás-örömködés valamint a sebeim ellátása után, jöhetett a motor.
Mivel Laci Szolnokon járt család látogatás okán, volt olyan kedves és elhozta a krómozott lengéscsillapító rugókat, amit a múltkor már említettem. Én pedig cserébe átadtam neki a kiégetett dobokat, mennek szépen fényesedni, ha készen lesz, rakom is össze mivel a furulyákat már összeszereltem.
A lengéscsillapító szétszerelésekor készítettem képeket, így megtaláltam a rendet a sok apró gyűrű és alátét rengetegében.
 Csak sorjában
 
A net természetesen teli van – főleg cseh és szlovák – Jawa-centrikus lapokkal, ahol minden szükséges információ beszerezhető. Így tehát összeraktam a lengéscsillapító egységeit, feltöltöttem olajjal majd összeszereltem.
A főbb részek
 
A rugó igazán szép lett, meg érte várni, mehetett szépen a helyére. A felső takaró hengert direkt nem raktam fel, mivel szerettem volna, ha a rugó látszódik. A fekete és a króm kontrasztja eleve jól mutat. Valamikor februárban készítettem egy képet, amikor még a szétszerelés fázisában volt a motor. Érdemes megnézni néha, mi volt az alapanyag.
Néhány apró eltérés
 
Kicsit homályos, bocs
 
Szilent kell bele, és mehet fel a vázra. Újabb kihúzható tétel a listán. Ez volt tehát szombaton.

  A mai nap délelőttje pedig azzal telt, hogy átmentünk Tápiószelére. Lelkes hajómodellező kollégám – tudják, a Sanyi – ajánlott egy jó kezű szakembert – Gábort - aki üvegszál-műgyanta keverékkel készít hajó-modelleket, illetve gyárt és javít motorokra idomokat, sárvédőket. Eredeti terveimet megváltoztatva, arra gondoltam (mondtam már?), hogy az ülés hátuljára gyártatok egy le- és felszerelhető „púpot” amit a motor színére lehet fényezni. Ez leegyszerűsíti a kárpitozás folyamatát is, illetve kinézetre is jobb, most legalább is úgy gondolom. Azt hiszem. Talán. Meglehet.

  Gábor igazán segítőkész volt. Nagyjából fél óra alatt sikerült mindent megbeszélnünk. Az ülést ott hagytam nála, ő pedig elkészíti a púpra az üvegszálas borítást, amit majd pár csavarral lehet rögzíteni az ülés lapjára. Ha ez kész, lehet kárpitozni az ülést és fényeztetni a púpot a tankkal együtt. Persze ez már a jövő(év) zenéje.

 Ez az utolsó bejegyzésem ebben az évben. Találkozunk jövőre!

 Kívánok mindenkinek ....................................... szilvesztert, a jövő évre pedig ............................... ! *

 

 

  

* a pontozott rész tetszés szerint kitöltendő

Szólj hozzá!

Címkék: jawa váz


A bejegyzés trackback címe:

https://caferacer.blog.hu/api/trackback/id/tr881624183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása