Most, hogy elkészült az ülés, és a tankon is készen van minden szükséges átalakítás, már semmi sem menthet meg attól, hogy végre szép színe legyen mindennek, a mostani acélszürke helyett. Hosszas elmélkedés után maradt a British Racing Green, ami a zöldnek egy mélyebb árnyalata tulajdon képen. Egyik-másik kicsit „drótkerítés-zöld” hatású, úgyhogy jó lesz óvatosan választani. Természetesen nem egy konkrét árnyalat létezik csak, van jó néhány minta, amiből választani lehet.

BRG árnyalatok
Körbenéztem a városban, kb 1200-1400 Ft/dl áron lehet kapni jó minőségű festéket, edzővel, tokkal-vonóval együtt. Nagyjából 4-5 dl kell a motorra, a fényező majd megmondja pontosan. Mindez azonban már a jövő hónap zenéje, a Suzuki műszakija elég volt erre a hónapra, nem szeretném tovább fogyókúráztatni a családi malacperselyt. Mérni, tervezni és szerelni való így is volt bőven.
Összegyűlt néhány hegeszteni való, amihez CO hegesztő kell. Az egyik furulya vége repedt, és mivel nem találtam másikat a börzén sem (általában kompletten adják, dobba csomagolva) marad a javítás. Bemértem és levágtam a lámpatartó toldásához szükséges fémlemezeket, ez is mehet ragasztásra. Felszereltem a láncot, így be lehetett mérni a láncvédő helyét, valamint megalkotni a tartót hozzá, mivel az még hiányzott.
Megvan a helye a két gyújtótrafónak, a tank és a váz felső csöve között. Maradt a tank rögzítéséhez korábban vett csőszigetelő polifoamból, arra lesznek fektetve, és bilinccsel a vázhoz rögzítve (a főtartót nem akarnám megfurkálni). Így nem fognak látszódni, ami az eredeti tankkal nem lett volna megoldható.
Lecsiszoltam a hátsó sárvédőt valamint a lámpatartót. A sárvédőt bemértem középre és kifúrtam a tartócsavar helyét. Ide kapcsolódik a hét jó híre, miszerint Lacinak hála a dobok és a lámpakeret sikeresen landolt a táborfalvai krómozó üzemben. Telefonálnak amikor készen van, és már is robogok értük. Cserébe otthagyom majd a sárvédőt és a lámpatartót szépülni.
Amíg mindez elkészül, addig sem fogok unatkozni: a dinamó állórésze felújításra szorul. A kalapácsok akadnak a tartó csavarokban, mivel azok a korábbi pár száz meghúzástól peremesek lettek. A szénkefék tartója törött – azért volt gyorskötözővel rögzítve – ezt cserélni kell.
Az első lámpán – ami egy Pannóniáé volt – el kell tüntetni az eredeti kapcsoló furatait, majd csiszolás és festés, a lámpatartókkal és a sárvédőkkel együtt (ezeket még bemerem vállalni).
Tovább is van, mondom még: olaj kell a váltóba, kezelőszervek a kormányra, bowdenek fékhez, kuplunghoz, karbihoz. Ezen felül még pár száz apróság - pl. nem ártana az elektromos rendszert bekötni - de legalább már kezdem látni a végét.
Ide kapcsolódva kérnék egy kis segítséget a közönségtől: ha van valakinek Jawa 350/634 (6V) kapcsolási rajza, vagy tudja esetleg hol lelhető fel ilyen a neten, kérem, hogy jelezze.
Előre is thnx!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kovi01 2010.02.21. 20:12:42
itt egy kapcsolási rajz
petersen 2010.02.22. 08:21:32
baowah · http://baowah.blog.hu 2010.03.01. 17:18:29
petersen 2010.03.01. 19:05:39