Petersen's bikes

Jawatól a Romsonig

Címkék

Bessy (4) börze (6) burgman (4) cb500 (1) csomagtartó (1) fényezés (12) gumiabroncs (1) gyújtás (3) jawa (50) katana (1) kawasaki (13) kerék (6) kipufogó (5) króm (1) matchbox (2) matrica (2) miskolc (2) motorblokk (10) mz (1) olaj (2) romet (17) sr125 (1) tank (1) történelem (1) ülés (2) váz (22) vezeték (4) video (5) yamaha (1) Címkefelhő

2010.02.21. 18:49 petersen

Apróságok

Most, hogy elkészült az ülés, és a tankon is készen van minden szükséges átalakítás, már semmi sem menthet meg attól, hogy végre szép színe legyen mindennek, a mostani acélszürke helyett. Hosszas elmélkedés után maradt a British Racing Green, ami a zöldnek egy mélyebb árnyalata tulajdon képen. Egyik-másik kicsit „drótkerítés-zöld” hatású, úgyhogy jó lesz óvatosan választani. Természetesen nem egy konkrét árnyalat létezik csak, van jó néhány minta, amiből választani lehet.

BRG árnyalatok
 
   Körbenéztem a városban, kb 1200-1400 Ft/dl áron lehet kapni jó minőségű festéket, edzővel, tokkal-vonóval együtt. Nagyjából 4-5 dl kell a motorra, a fényező majd megmondja pontosan. Mindez azonban már a jövő hónap zenéje, a Suzuki műszakija elég volt erre a hónapra, nem szeretném tovább fogyókúráztatni a családi malacperselyt. Mérni, tervezni és szerelni való így is volt bőven.
   Összegyűlt néhány hegeszteni való, amihez CO hegesztő kell. Az egyik furulya vége repedt, és mivel nem találtam másikat a börzén sem (általában kompletten adják, dobba csomagolva) marad a javítás. Bemértem és levágtam a lámpatartó toldásához szükséges fémlemezeket, ez is mehet ragasztásra. Felszereltem a láncot, így be lehetett mérni a láncvédő helyét, valamint megalkotni a tartót hozzá, mivel az még hiányzott.
   Megvan a helye a két gyújtótrafónak, a tank és a váz felső csöve között. Maradt a tank rögzítéséhez korábban vett csőszigetelő polifoamból, arra lesznek fektetve, és bilinccsel a vázhoz rögzítve (a főtartót nem akarnám megfurkálni). Így nem fognak látszódni, ami az eredeti tankkal nem lett volna megoldható.
   Lecsiszoltam a hátsó sárvédőt valamint a lámpatartót. A sárvédőt bemértem középre és kifúrtam a tartócsavar helyét. Ide kapcsolódik a hét jó híre, miszerint Lacinak hála a dobok és a lámpakeret sikeresen landolt a táborfalvai krómozó üzemben. Telefonálnak amikor készen van, és már is robogok értük. Cserébe otthagyom majd a sárvédőt és a lámpatartót szépülni.
 
   Amíg mindez elkészül, addig sem fogok unatkozni: a dinamó állórésze felújításra szorul. A kalapácsok akadnak a tartó csavarokban, mivel azok a korábbi pár száz meghúzástól peremesek lettek. A szénkefék tartója törött – azért volt gyorskötözővel rögzítve – ezt cserélni kell.
   Az első lámpán – ami egy Pannóniáé volt – el kell tüntetni az eredeti kapcsoló furatait, majd csiszolás és festés, a lámpatartókkal és a sárvédőkkel együtt (ezeket még bemerem vállalni).
   Tovább is van, mondom még: olaj kell a váltóba, kezelőszervek a kormányra, bowdenek fékhez, kuplunghoz, karbihoz. Ezen felül még pár száz apróság - pl. nem ártana az elektromos rendszert bekötni - de legalább már kezdem látni a végét.
 
   Ide kapcsolódva kérnék egy kis segítséget a közönségtől: ha van valakinek Jawa 350/634 (6V) kapcsolási rajza, vagy tudja esetleg hol lelhető fel ilyen a neten, kérem, hogy jelezze.
 
   Előre is thnx!

4 komment

Címkék: jawa fényezés


A bejegyzés trackback címe:

https://caferacer.blog.hu/api/trackback/id/tr261778800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baowah · http://baowah.blog.hu 2010.03.01. 17:18:29

en a kozepsore szavazok a zoldek kozul :)

petersen 2010.03.01. 19:05:39

@baowah: igen, vagy az egyel sötétebb árnyalat. színkártyán mondjuk volt vagy 10-15 :-)
süti beállítások módosítása