Petersen's bikes

Jawatól a Romsonig

Címkék

Bessy (4) börze (6) burgman (4) cb500 (1) csomagtartó (1) fényezés (12) gumiabroncs (1) gyújtás (3) jawa (50) katana (1) kawasaki (13) kerék (6) kipufogó (5) króm (1) matchbox (2) matrica (2) miskolc (2) motorblokk (10) mz (1) olaj (2) romet (17) sr125 (1) tank (1) történelem (1) ülés (2) váz (22) vezeték (4) video (5) yamaha (1) Címkefelhő

2012.03.01. 03:52 petersen

Hang és fény

 A Kawa megvétele óta eltelt néhány hónapos használata során előjött pár, az évtizedek alatt nem vagy nem jól kezelt hiba, illetve olyan probléma, amit a napi használat és kopás okozott. Ezek egyelőre csak apróságok voltak, amiket pár órás szereléssel meg lehetett oldani. Nem volt jó a fordulatszám/feszültség mérő (még most sem tökéletes), nem lehetett nullázni a napi számlálót és ugye kezemben maradt a kuplung bowden vége, szerencsére a motor álltó helyében, a garázsban. A bowden csere során pedig beletört a nem megfelelően pótolt csavar az indítómotorba. Volt még egy kis kozmetika is, kezdődött az uni-trak rendbe tételével, folytatódott a kipufogó könyök festésével, majd jöttek a kerekek, majd pedig az egész motor.
 Egy dolog azonban folyamatosan zavart a motor használat során: ez pedig a bal oldali kezelő egység, amin legfelül a távolsági fény váltókapcsolója, alatta az irányjelző kapcsolója, legalul pedig a kürt/bilux közös pillanatkapcsoló van.
 
Fentről lefelé romlik a helyzet.
 
 Ez utóbbi két funkciót lát el: egyik oldalát nyomva a kürt szólal meg, másik oldalát nyomva a távolsági fény villan fel. A legfelső, távolsági-váltókapcsolóval még nem volt gond, az irányjelző kapcsolója kicsit nehezen járt, a legalsó kapcsoló viszont sehogy nem működött rendesen. Akadt is, nem ugrott vissza a helyére teljesen és azt, hogy üzem szerűen működni, na azt végkép nem tudta. Két kürt van a motoron, amik úgy szóltak, mint a repedt fazék. Először azt hittem, gyenge az akksi, ami nem bír el a kürttökkel. Viszont a tél elteltével, az feltöltöttem az akksi 14,2 voltig, a vizet is pótoltam benne, így az nem lehetett gond. És már nem csak álló motor mellett csinálta ezt, hanem menet közben is, pedig akkor már jár a generátor. Ez pedig elég gáz, mert motoron hatványozottan fontos a kürt, ha az ember nemtetszését akarná kinyilvánítani az elé kanyarodónak. Ehhez jött még, hogy nem ment a bilux, ha megnyomtam a kapcsolót, inkább sötétebb lett a fényszóró nem pedig világosabb, olyan érzésem volt, mintha valami letestelne és se kép, se hang. Nem volt mit tenni, szét kellett szednem az egész egységet, hátha tudok kezdeni vele valamit. Reméltem, hogy nem egyben van az egész kapcsoló egység, a nyolcvanas években ez nem volt még divatban, így volt remény a javításra.
 Két csavar tartja az egész kapcsolót, az alján van egy kis fém pöcök, ami megakadályozza, hogy a ház elforogjon a kormányon. Ezeket kicsavarva két félre válik a ház, a felső részében a váltókapcsoló, alul a maradék kettő. Mindegyik a jó öreg csúszkás, atomjaira szedhető fajtából, így már csak idő kellett a szereléshez. A felső kapcsolót két csavar tartotta a helyén, amit kicsavarva kijött a váltókapcsoló érintkezője.
 
Félig szétszedve
 
 Az alsó félben szintén pár csavarral rögzítve van az indexkapcsoló, és természetesen legalul, a kürt/bilux. Úgy tűnt, hogy nem volt szerelve korábban, a csavarok sorban szépen kijöttek, egy sem volt megszakadva, vagy megkopva.
 
A bal oldali miatt kellett szétszedni az egészet.
 
 A kürtkapcsoló nyomógombja egy kis fém tengelyen forog el, amit zeeger gyűrű tart a helyén. Bombabiztos megoldás, ráadásul vész esetén szerelhető. A tengelyt kivéve, a nyomógomb alatt két kis csapágygolyó van, ami mozgatja az érintkezőket. Egyszerű, mint a satu, csak éppen nem a legtisztább.
 
Játja, nem látja?
 
 Maga a kapcsolóház alja csupa ragacs, az érintkezők vastagon koszosak. A két L –alakban meghajlított érintkező sem nyújt szebb látványt. Nem csoda, ha ez az iszapszerű izé nem vezette rendesen az áramot. Egy kis féktárcsa tisztító és finom csiszoló papír simán elbánt vele, győzött az igazság, fényeskedhet neki a szebb jövő vala.
 
Így már jobb
 
 Az érintkezőket visszaraktam, rá a két golyót, a nyomógombot és a tengelyt. Minden a helyén, próba. A bilux rendben, a kürt pedig úgy szól, hogy egy teherhajó is megirigyelhetné. Viszont a kapcsoló szikrázik használat közben. Persze, hogy szikrázik, mert a két vékony műanyag szigetelő-lemez - ami az érintkezőket elválasztja a kapcsolóháztól - kimaradt. Jól van fiam, egyes, ülj le! Akkor megint: tengely ki, gomb ki, szigetelők be, gomb be, tengely be, próba. Villog és visít, nem szikrázik, pótvizsgával ugyan, de sikerült. Helyére kerül a kapcsoló, majd az index kapcsolója is. Ez utóbbi tiszta, a működésén segítek egy kis védénegyvennel. Helyére kerül a váltókapcsoló is, majd az egész tömb vissza a kormányra. Majdhogynem olyan mint az új, az eddigi állapothoz képest legalább is egy hipertér-ugrás. Jöhet a menetpróba.

4 komment

Címkék: kawasaki


A bejegyzés trackback címe:

https://caferacer.blog.hu/api/trackback/id/tr924219581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tiger1342 2012.03.06. 20:30:14

Szép írás! :) Először azt hittem valami utángyártott cucc, de ezek szerint gyári... :) MZ-n Honda kapcsoló van, a kört néha furán szól. Lehet nekem is pucolni kéne? :)

petersen 2012.03.07. 07:10:33

Lehet érdemes szétszedni, egy kis pucolás az somem árt. Én is szétszedem majd újra, mert most az indexkapcsoló bolondult meg :-)

sajtkedvelő 2012.03.13. 19:07:59

Megkaptam a matricát, köszi, nagyon köszi. Szuper lett.

petersen 2012.03.14. 07:10:29

@sajtkedvelő: örvendetes hír! ha felraktad a motorra, küld egy képet légy szíves.
süti beállítások módosítása