Szombaton, kisfiam két napra lelépett. Elment a nagyszüleihez, becsomagoltuk neki a fél lakást, meg persze a lábhajtásos motorját, a nélkül 3 éves gyerek nem is létezhet. Így adódott, hogy hirtelen sok szabadidőm lett, ami a lakásban elmaradt „férfimunkák” elvégzésére, és a motor szerelésére ment el. No de ne szaladjunk annyira előre, inkább vissza és idézzük fel a kontraszt kedvéért ezeket, a képeket.
Hónapok óta építgetem a motor, és ma végre ismét látványos szakaszához értem az építésnek. Visszakaptam ugyanis a nikkelezésre leadott alkatrészeket. Szépen, csillogóan, hiánytalanul.
Utána kellett menni, noszogatni az embert, de megérte. Ha tudom, hogy egy-két telefonhívás hatására így felgyorsul a folyamat, akkor jóval előbb intézkedem. És mindezt alig 5 liter benzin áráért. Háromszoros hurrá…
Ez a sok kis vacak azért volt annyira fontos, mert nélkülük nem tudtam beszerelni a blokkot, a hátsó villát, a fékeket, az első villát, stb. Ma az első villát kivéve mindent összeraktam, az már a jövő hétre marad. Az eredmény szerintem így is elég látványos.
A porlasztóhoz szabtam tömítéseket, ez is mehet majd a helyére. Viszont – a korábban említett mesebeli sárkány effektust idézve – előjött egy újabb probléma. A váz a beszerelt blokkal együtt már vagy fél mázsa, vagyis elég problémás a mozgatása. Amennyiben Uri Gellernek nem sikerül levitációra késztetnie a motort, marad két megoldás. Vagy készítek egy szerelőállványt kerekekkel, vagy pedig a motornak szerzek kerekeket. Talán az utóbbira szavaznék, bár ez így elsőre nem is olyan egyszerű.
A kerékagyak és a fékfedelek tulajdon képen készen vannak, csapágy és egy-két csavar hiányzik csak.
Viszont nincs se küllő, se ráf. Kicsit utána jártam (klikkeltem), de a netet böngészve sincs sok választási lehetőségem. A küllők darabja újonnan 100 Ft körül mozog, kell belőlük 72 darab. Ráfot – felnit – még nehezebb fellelni. Az enyémhez hasonló állapotú kerék persze rengeteg van, újat találni viszont lehetetlenség. Maradnak a felújított, újrakrómozott példányok. Ezek darabja 6000-10000 Ft. Vagyis kerekenként már 10000-14000 forintnál járunk, plusz a gumik. Nem egyszerű.
Egy valamit azért még megpróbálok. A jövő héten lesz egy túra, a virágos Csemőben, ahol a Jawa múzeum is van. A túra napján falunap is lesz, egész napos mulatozással. Kétszer már voltam ezen a falunapon, aki teheti, ne hagyja ki és menjen el! Minden ház virágokkal díszítve, rend és tisztaság mindenhol, kedves emberek, vidám hangulat, kirakodó vásár, főzőverseny este pedig tűzijáték.
A falunaphoz tartozik, hogy ilyenkor a helyi motoros klub tagjai is felvonulnak, vagy szép sorokba szedve leparkolnak a templom melletti téren, és kedélyesen elbeszélgetnek bárkivel, aki arra téved. Idén - a túra, és a jól megérdemelt babgulyás után - én leszek a bárki, és kérek tanácsokat, ötleteket.
Biztos akadt közöttük egy Jawa fetisiszta, aki tud segíteni. Ha meg nem, marad a kerekes szerelőállvány.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
katarak 2009.07.06. 13:38:42
baowah · http://baowah.blog.hu 2009.07.11. 18:28:39
janiklaci 2009.08.04. 20:45:23
A kezdetektől követem a motorod szépülését épülését! Most én is belefogtam mert meghalt az enyém! :-(
Főtengely! Gondoltam követem a te példád és nem adom alább. Viszont a nikkelezésre 40000ft-ot akarnak kérni!!!! Tudsz nekem segíteni reális áron dolgozó szakival?
Köszi
janik laci
janik.laszlo@gmail.com