Csatlakozom! Praktikus lenne a benzincsap környékére egy mélyebb formát csinálni, az lesz a tartalék. Elég egy picike gödör, máris oda folyik az összes benya. Simson tankon is minimális lejtes van csak... Apró törést rakjal az aljara, ha használni is akarod.
@vermes tibi: Szia! Köszönöm az észrevételeket és a tanácsokat/ötleteket, minden ilyen jól jön :-)
Igen, volt egy hosszabb változat, más nem tudok mondani, mint hidd el, nem volt jó. elnyomta a felső részét a motornak, és túl nagy volt. a műgyantás kialakítás nem játszik, egyrészt itt alap sincs amit kezelésbe vehetek, másrészt ott a betöltő nyílás, benzincsap csatlakozás kérdése is. a kormány még állításra szorul, a kép torzít is kicsit. amikor elkezdtem faragni a motort, volt egy vázlatos kép a fejemben, hogy milyen legyen, de terv, rajz nem készült. menet közben alakítom a dolgokat, első sorban ezért is csinálom, a Jawa és a blog is e miatt jött létre, a többi motoron is sokszor jobban élveztem a szerelést, mint a motorozást :-) Lámpa lesz, valami klasszikus forma, erre is csak "spirituális" látomásaim vannak, majd kialakul. a lényeg a móka és a szórakozás, és az, hogy megoszthatom másokkal
Üdv!
Megkockáztatok egy hosszabb kommentet, de rögtön hangsúlyozom, hogy ez nem okoskodás meg belemagyarázás akar lenni - annál sokkal jobban tisztelem a munkáidat - csak afféle szerény vélemény, meg továbbgondolkodás.
S hogy messziről kezdjem: a motor neve Romson lett, a két típus nevét öszverántva - ennek az ellentéte a Simet, ami a szimmetria szót juttatja eszünkbe. Mint már írtam, a motor íve szembetűnően egy fél szinuszhullámot ír le, s az első és hátsó villa háromszög alakú szerkezete is tovább erősíti a szimmetriát. A tankot úgy akarod kialakítani, hogy ne érjen el a nyeregcsőig. A hosszabb változat jobban erősítené az ívet, a szimmetriát. Ha jól értem, készült egy ilyen, a nyeregcsőig érő sablon is, de elvetetted. Lehet, hogy tényleg nem nézett ki jól egy ülés alá benyúló tank, ezt csak te tudhatod.
Egyébként az egész motor annyira formabontó, hogy szinte kívánja a különleges megoldásokat. A magasan kiemelt ülés és kormány, a "biciklis" külsőhöz képest "kempingesen" kis kerekek semmihez sem fogható külsőt adnak. S visszatérve még a névre: a Simson blokk elég árulkodó, de a Romet származási vonalat szinte teljesen elfedik a (gyárinak látszó) átalakítások. Kíváncsi vagyok, hogy az apróbb részleteket hogyan oldod meg, pl. milyen lámpa lesz rajta - motorról származó, vagy a biciklis vonalat erősíti tovább. A kipufogó vezetésére is kíváncsi vagyok.
A vízszintes aljú tankokkal nekem nincs szerencsém. Az én motorom Verhovina tankjából az utolsó bő fél litert (vagyis 25 km-re elegendő benzint!) lehetetlen kivarázsolni.
Csak úgy eszembe jutott, leírom gondolatébresztőnek: egyszer láttam egy olyan megoldást, hogy a tank külső alakját úgy változtatták meg, hogy körbefújták purhabbal, a kívánt alakúra faragták, műgyantával kezelték a felületet, hogy ne legyen sérülékeny és utána fényezték. Gyakorlatilag bármilyen formát ki lehet így hozni.
Az elektromos rendszer, akku, stb. hol lesz elhelyezve? Vagy nem tervezed ezzel bonyolítani a letisztult formát?
Egyre kíváncsibb vagyok a tankra. A váz fölé/alá/köré? Mert valami azt súgja, hogy a betoldott vázrész íve nem véletlenül alkot az első és hátsó villákkal egy tökéletes fél-szinuszt.
Lehet, érdemes lenne lehegeszteni a villa valaha volt forgástengelyét is, kisebb lenne a terhelés a felső váznyúlványon, meg merevebb is lenne a komplett vázad.
Üdv! A hiányzó alkatrészek beszerzéséhez ajánlom a most vasárnapi (11-i) debreceni börzét. Úgy tudom, meg szoktál fordulni errefelé. Én ott leszek, ezzel: verhovina6.blog.hu/2016/12/10/verhovetta_20_kesz
Nagy örömmel látom, hogy újraindult a blog. Érdeklődve várom, hogy mi lesz ebből - egy kgstsmkp-chopper alacsony növésűeknek, vagy valami kreatívabb dolog.
A több kép jó ötlet (egy elromlott fényképezőgép miatt képek nélkül írtam egy ideig a blogomat - a kevéske látogató is elmaradt), de nekem azért hiányoznak a Jawasaki stílusú szövegek.
Tisztelt motoros!
Én is most szeretném szétszedni a kuplungot, hogy a lamellát kicseréljem és eltudná magyarázni, hogy hogyan kell? Vagyis benyomom a három rugót (mivel) és utána, egy kicsit részletesebben, hogy mit mivel, nagyon megköszönném!
Üdv!
Köszönöm végül is ma sikerült megcsinálni és beállítani.De az egyik tűszelepet cserélni kellett. Simpsonét tettem bele csak azt a részét meg csiszoltam ahol az úszóház tüskéjét be kell tenni mert nem fért be + 1,mm gumigyűrű és teflon szalag.Benzin szint beállítás. De már kész van,ha minden igaz.A puding próbája az evés mert most csak 10,km et mentem vele.De még egyszer.@peter@petersen: Köszönöm szépen. :)
Tomchy 2018.05.09. 09:42:15
Bejegyzés: Huston, van egy kis problémánk
petersen 2018.03.08. 11:57:34
Bejegyzés: Huston, van egy kis problémánk
vermes tibi 2018.02.19. 09:20:36
Bejegyzés: Huston, van egy kis problémánk
tiger1342 2017.08.11. 12:40:44
Bejegyzés: Tankológia, első fejezet
petersen 2017.08.02. 07:30:40
Igen, volt egy hosszabb változat, más nem tudok mondani, mint hidd el, nem volt jó. elnyomta a felső részét a motornak, és túl nagy volt. a műgyantás kialakítás nem játszik, egyrészt itt alap sincs amit kezelésbe vehetek, másrészt ott a betöltő nyílás, benzincsap csatlakozás kérdése is. a kormány még állításra szorul, a kép torzít is kicsit. amikor elkezdtem faragni a motort, volt egy vázlatos kép a fejemben, hogy milyen legyen, de terv, rajz nem készült. menet közben alakítom a dolgokat, első sorban ezért is csinálom, a Jawa és a blog is e miatt jött létre, a többi motoron is sokszor jobban élveztem a szerelést, mint a motorozást :-) Lámpa lesz, valami klasszikus forma, erre is csak "spirituális" látomásaim vannak, majd kialakul. a lényeg a móka és a szórakozás, és az, hogy megoszthatom másokkal
Bejegyzés: Tankológia, első fejezet
vermes tibi 2017.08.01. 22:29:35
Megkockáztatok egy hosszabb kommentet, de rögtön hangsúlyozom, hogy ez nem okoskodás meg belemagyarázás akar lenni - annál sokkal jobban tisztelem a munkáidat - csak afféle szerény vélemény, meg továbbgondolkodás.
S hogy messziről kezdjem: a motor neve Romson lett, a két típus nevét öszverántva - ennek az ellentéte a Simet, ami a szimmetria szót juttatja eszünkbe. Mint már írtam, a motor íve szembetűnően egy fél szinuszhullámot ír le, s az első és hátsó villa háromszög alakú szerkezete is tovább erősíti a szimmetriát. A tankot úgy akarod kialakítani, hogy ne érjen el a nyeregcsőig. A hosszabb változat jobban erősítené az ívet, a szimmetriát. Ha jól értem, készült egy ilyen, a nyeregcsőig érő sablon is, de elvetetted. Lehet, hogy tényleg nem nézett ki jól egy ülés alá benyúló tank, ezt csak te tudhatod.
Egyébként az egész motor annyira formabontó, hogy szinte kívánja a különleges megoldásokat. A magasan kiemelt ülés és kormány, a "biciklis" külsőhöz képest "kempingesen" kis kerekek semmihez sem fogható külsőt adnak. S visszatérve még a névre: a Simson blokk elég árulkodó, de a Romet származási vonalat szinte teljesen elfedik a (gyárinak látszó) átalakítások. Kíváncsi vagyok, hogy az apróbb részleteket hogyan oldod meg, pl. milyen lámpa lesz rajta - motorról származó, vagy a biciklis vonalat erősíti tovább. A kipufogó vezetésére is kíváncsi vagyok.
A vízszintes aljú tankokkal nekem nincs szerencsém. Az én motorom Verhovina tankjából az utolsó bő fél litert (vagyis 25 km-re elegendő benzint!) lehetetlen kivarázsolni.
Csak úgy eszembe jutott, leírom gondolatébresztőnek: egyszer láttam egy olyan megoldást, hogy a tank külső alakját úgy változtatták meg, hogy körbefújták purhabbal, a kívánt alakúra faragták, műgyantával kezelték a felületet, hogy ne legyen sérülékeny és utána fényezték. Gyakorlatilag bármilyen formát ki lehet így hozni.
Az elektromos rendszer, akku, stb. hol lesz elhelyezve? Vagy nem tervezed ezzel bonyolítani a letisztult formát?
Bejegyzés: Tankológia, első fejezet
petersen 2017.06.22. 10:37:35
Bejegyzés: Kontraszt
vermes tibi 2017.06.22. 09:50:01
Bejegyzés: Kontraszt
Tomchy 2017.06.14. 20:54:05
Bejegyzés: Kész a váza
petersen 2017.06.10. 23:22:36
Bejegyzés: Szövegelek
vermes tibi 2017.06.10. 22:08:45
Bejegyzés: Szövegelek
petersen 2017.06.10. 21:56:04
Bejegyzés: Szövegelek
vermes tibi 2017.06.08. 12:02:49
Bejegyzés: Szövegelek
vermes tibi 2017.06.02. 10:43:03
A több kép jó ötlet (egy elromlott fényképezőgép miatt képek nélkül írtam egy ideig a blogomat - a kevéske látogató is elmaradt), de nekem azért hiányoznak a Jawasaki stílusú szövegek.
Bejegyzés: Két lépést előre
Tomchy 2017.05.26. 08:46:59
Hajrá!
Bejegyzés: Két lépést előre
Burgermeister 2015.03.21. 12:06:08
Bejegyzés: Krumplit vettem
roleemosh 2014.04.29. 23:04:44
Én is most szeretném szétszedni a kuplungot, hogy a lamellát kicseréljem és eltudná magyarázni, hogy hogyan kell? Vagyis benyomom a három rugót (mivel) és utána, egy kicsit részletesebben, hogy mit mivel, nagyon megköszönném!
Üdv!
Bejegyzés: Harmadik műszak
petersen 2014.02.09. 16:47:03
Bejegyzés: Börzére gyülekezz!
79peter1434 2014.02.09. 13:16:33
Bejegyzés: Börzére gyülekezz!
Zoli1961 · http://www.facebook.com/?ref=tn_tnmn 2013.06.26. 20:54:36
Bejegyzés: Kis hibából nagy szo... szerelés